Keystone logo
Pendragon Educational Publishers

Pendragon Educational Publishers

Pendragon Educational Publishers

Introduksjon

Hvis du adresserer noen på sitt morsmål, er de 10 ganger mer sannsynlig å kjøpe fra deg - uansett deres kompetanse på engelsk.

- Gary Muddyman , Financial Times, 23. september 2015

Hvorfor lære arabisk?

Arabisk er et viktig verdensspråk, og årsakene til å lære språket er utallige.

  • Arabisk er et av de seks offisielle arbeidsspråkene i De forente nasjoner.
  • Det er morsmålet på rundt 325 millioner mennesker.
  • Den arabisktalende verden, og spesielt Gulf-landene, er den femte største handelspartneren for EU.
  • Arabisk er et språk som anses å være av kritisk betydning av ulike myndigheter rundt om i verden.

Bridging kulturer med språk

Den arabiske verden regnes som en 'høy kontekst' kultur (ET Hall). Personlige relasjoner er svært viktige. Arabiske forretningspartnere vil sette pris på og respektere noen som har hatt problemer med å lære noen grunnleggende arabisk. Og likevel har mange av menneskene i bedrifter - på bakken - ofte ikke de nødvendige språklige ferdigheter og kulturell forståelse for å håndtere utfordringen med å drive forretninger i den arabiske verden.

ArabicOnline gir verdifulle forretningsråd, notater om forretningsmetikett og kulturell informasjon om forretninger i den arabiske verden. ArabicOnline hjelper elevene til å unngå å gjøre grunnleggende og unødvendige feil.

Lære arabisk - den nåværende situasjonen

I de senere år har interessen for å lære arabisk vokst dramatisk. Men mange som ønsker å lære arabisk, og at det er en akutt mangel på høy kvalitet, pålitelig og autoritativ kurs som underviser arabisk som fremmedspråk, og som er designet for europeiske eller vestlige lærere.

Mange eksisterende kurs i arabisk har en tendens til å legge vekt på først og fremst å vokabular, strukturer og grammatikk. Med andre ord holder de seg til tradisjonelle konsepter og bruker utdaterte språkinnlæringsmetoder. De behandler ofte arabisk som døde språk, som latin. De forsømmer ofte det stadig viktigere aspektet av kulturbevissthet og mislykkes i å innse at en lærer må være kulturelt kompetent for å forstå et språk og samhandle tilstrekkelig.

Dette krever en annen slags selvfølgelig til de som tilbys.

Mange elektroniske eLearning-kurs går sjelden utover "bøker på skjermen". Disse kursene er ofte presentasjonsmessige. Eleven må bringe betydelige kognitive og analytiske ferdigheter til jobben for å lære et språk. Få mennesker har tid eller faglige ferdigheter til å lære vellykket med slike produkter.

Videre er disse kursene, enten i trykt eller online, sjelden basert på den felles europeiske referansegrunnlaget, og kursplanen er ofte orientert mot generelle nivåer som "nybegynner"
ArabicOnline behandler arabisk som et dynamisk, levende språk. Fokus er på kommunikasjon i hverdags situasjoner.

Vår tilnærming til å lære arabisk

Den pedagogiske tilnærmingen til ArabicOnline kan beskrives som en kognitiv konstruktivistisk tilnærming til læring, spesielt språklæring, som er kombinert med den nåværende teknologien til stasjonære / bærbare datamaskiner, nettbrett datamaskiner og smarttelefoner. Denne tilnærmingen ser læring, som det er felles europeisk referanseramme, som en aktiv prosess og elever som aktive betydningsskapere.

Elevene styres av en oppgavebasert tilnærming gjennom en rekke enheter, moduler og trinn for å skaffe arabisk og en bevissthet om arabisk kultur.

ArabicOnline-tilnærmingen er spesielt egnet for ikke-akademiske lærere og yrkesfaglige elever som ikke er i heltidsstudie. Elevene kan lære med arabisk skript eller med det vestlige skriptet (transliteration). ArabicOnline er basert på nivå A1 / A2 i det felles europeiske referansegrunnlaget for moderne språk: det internasjonale referansepunktet for å definere språkferdighetsnivåer og som er anerkjent i hele Europa.

Total nedsenking - e-ImmersionPlus

Ved å levere den arabiske banen over flere plattformer og enheter, har ArabicOnline-teamet skapt en situasjon som strever etter å etterligne en total nedsettingssituasjon for språkopplæring. Denne situasjonen er definert som e-immersionplus® , et konsept utviklet og et begrep laget av prosjektgruppen.

E-immersionplus miljøet sikrer at innholdet i kurset er tilpasset på en slik måte at hele kurset eller deler av kurset er tilgjengelig på skrivebords- / bærbare datamaskiner, på nettbrettet og på smarttelefoner, hver av disse teknologiske enheter som utfyller de andre. Dette vil gjøre det mulig for elevene å ha kontakttid med arabisk som er nødvendig for at bærekraftig læring skal skje.

Teamet

ArabicOnline er utviklet av et team av akademiske eksperter, lærerutdannere, programmerere og utgivere fra fire europeiske land.

Steder

  • Torquay

    Pendragon Education Cary Chambers 1 Palk Street, , Torquay

Spørsmål