Fundación Universitaria Popayán - Univida

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Virtuell og avstands akademisk enhet - UNIVIDA

100% høyere utdanning av virtuell kvalitet

118884_Banner-quienes-somos-19.jpg

misjon

Bidra til integrert dannelse av mennesker gjennom midler basert på bruk og utvikling av informasjons- og kommunikasjonsteknologier, som kompromitterer deres innsats for en bærekraftig utvikling av regionen og landet; på grunnlag av profesjonell egnethet og pedagogiske strategier som garanterer det. Prosjekt i institusjonelle handlinger som styrker utdanningsprosessene i regionen og landet.

utsikt

UNIVIDA Virtual and Distance Academic Unit of University Foundation of Popayán, bør være et område som er anerkjent for sin ytelse innen felt virtuell og fjernundervisning og sosial projeksjon, og genererer programmer etter regionale, nasjonale og internasjonale behov. For dette må utviklingen av prosessene være basert på et rammeverk av internasjonale kvalitetsstandarder, som svarer til utdanningsbehovet som er opprettet av departementet for nasjonalt utdanning og sertifiseringsorganene.

Kvalitetspolitikk

UNIVIDA Virtual and Distance Academic Unit, forpliktet til integrert dannelse av mennesker gjennom bruk av IKT og er avhengig av et passende menneskelig talent, søker kundene sine tilfredshet gjennom implementering av en effektiv prosess, underlagt kontinuerlig forbedring, som I samsvar med lovbestemmelser og internasjonale kvalitetsstandarder.
FUP og UNIVIDA, som oppfylte målet om å tilby utdanningstjenester av høy kvalitet i henhold til internasjonale standarder, mottok ISO 9001: 2008-sertifiseringen gitt av den internasjonale organisasjonen Bureau Veritas, 15. mars 2016.


På denne måten bekreftes vårt engasjement for fagmiljøet, og tilbyr profesjonaliseringsprosesser fra virtuellitet som oppfyller de høyeste kvalitetsegenskapene, med et enkelt klikk.

Kvalitetsmål

  • Oppretthold ISO 9001: 2008 kvalitetssertifikat gitt av Bureau Veritas.
  • Utvikle en effektiv virtuell kursopprettingsprosess tilpasset de juridiske normene.
  • Bruke kontinuerlig forbedring på prosessen med å lage virtuelle kurs og andre prosesser som bidrar til å oppfylle UNIVIDAs oppdrag.

118886_Banner-educacion-virtual-19.jpg

Hva er virtuell utdanning?

"Virtuell utdanning, også kalt" nettbasert utdanning ", refererer til utvikling av treningsprogrammer som har nettmiljø som et undervisnings- og læringsscenario. (...) Fra dette perspektivet er virtuell utdanning en handling som søker å fremme opplæringsplasser, og er avhengige av IKT for å etablere en ny måte å undervise og lære på. ” (MEN- 2009).

Slik sett refererer virtuell utdanning til en prosess som ikke krever tilstedeværelse av studenten på samme tid og i samme rom for å være en del av en læringsopplevelse, gjennom en omfattende pedagogisk strategi.

Hvordan er metodikken for å studere i virtuell modus?

Metodikken implementert av UNIVIDA er E-learning, bedre kjent som Virtual Education. I denne modellen endrer lærerrollen seg, han er moderator, koordinator, fasilitator, formidler og en deltaker til. Studenten er hovedpersonen i prosessen med kunnskapskonstruksjon, fordi den ikke svarer på overføring av innhold, men på samarbeidsutviklingen av de foreslåtte emnene som genererer betydelig kunnskap. Tidens fleksibilitet styres og krever ikke å være til stede i et tradisjonelt klasserom, men gjennom en læringsplattform, i dette tilfellet Moodle.

Hvor mye tid skal jeg bruke til et virtuelt program?

I virtualitet bør en time vies hvert emne. To emner (fag) utvikles over fem uker, for totalt seks fag på 15 uker, som er varigheten av ett semester.

Hver student er ansvarlig for tiden sin, så kursene vil være tilgjengelige når studenten ønsker å registrere dem.

Hvordan foregår verkene og verkstedene?

Samarbeidsverk eksisterer, men innenfor en uavhengig arbeidsfilosofi der du kan utføre aktivitetene dine autonomt, siden studentene ikke alltid er sammenfallende etter planen. Imidlertid øvelser som wikis (samarbeidsbygde nettsteder) og fora, der elevene bidrar til et emne asynkront, det vil si til forskjellige tider.

Hvordan er evalueringsprosessen?

Det er mange evalueringsaktiviteter, inkludert: workshops, eksamener, hjemmepraksis, avtaler med testlaboratorier, lekser, jobber osv. Chat-deltakelse, deltakelse i fora og tilgang til plattformen legger også til studentens karakter.

Den virtuelle læreren vil evaluere de ukentlige verkene og en avsluttende evaluering, sammensatt av et sett av akademiske aktiviteter.

119090_Banner-investigacion-19.jpg

forskning

UNIVIDA-forskning er et av hovedområdene med interesse og utvikling. Ikke bare fordi det er en akademisk enhet, men fordi vi er overbevist om at utvikling av ferdigheter og utforming av en forskningsinnstilling vil gi store ressurser til fremtidige fagpersoner som danner seg med oss.

Vi unnfanger denne aktiviteten fra to linjer:

  • Formativ forskning: som er utviklet innen virtuelle programmer, så vel som gjennom forskningsåbed, der studenter og lærere kan utvikle forskningsevner og evner gjennom ulike utfyllende aktiviteter (workshops, lek, seminarer, etc.).
  • Selve forskningen: implementering av forskjellige forsknings-, utviklings- og innovasjonsprosjekter, fokusert på IKT-formidlet utdanning. Det inkluderer utvikling av programvare og opprettelse av pedagogiske ressurser, samt kontinuerlig refleksjon rundt vårt pedagogiske arbeid.

Steder

Popayán

Address
Popayán, Cauca, Colombia