Master i eksportledelse og internasjonal markedsføring
w.academy
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Ancona, Italia
Språk
Italiensk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
173 timer
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 5 900 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* +mva
Introduksjon
Masterens mål er å bygge det mentale og tekniske rammeverket for de som ønsker å dekke roller som ivaretar de internasjonale interessene som enhver bedrift ønsker og forventer. Faktisk lar banen deg bygge forskjellige karrierekonfigurasjoner som tilpasser seg din personlige og tidligere treningstankegang. Denne ruten anbefales for de som alltid har hatt en naturlig disposisjon for å kjenne og håndtere ulike kulturer og land, for å forstå deres vaner og stiler. Det anbefales også for de som ønsker en lederkarriere i selskaper med internasjonale og multinasjonale strukturer. Videre, takket være lederkuttet der leksjonene er konsentrert utelukkende om praktiske verktøy og applikasjoner og holdt av ledere og fagfolk som "gjør jobben de lærer", er det den angitte veien for de som allerede jobber i nasjonale bedriftskontekster og som er forbereder strukturen og ønsker å forberede sine folk for internasjonalisering av virksomheten deres.
Ideelle studenter
mottakere
Nyutdannede innen økonomi, humaniora, lingvistikk, juss, markedsføring
Opptak
Stipend og finansiering
Finansiering
For å la alle deltakere investere i fremtiden, tilbyr w.academy ulike tilgjengelige alternativer, inkludert betalingsløsninger i en enkelt løsning eller fleksible og finansieringsmetoder avtalt med kredittinstitusjoner.
NASJONALT UNGDOMSKORT for under 35 år
Fra 24. februar til 24. mars 2023
€2 950 + mva
Læreplan
program
Kurset er bygget opp etter følgende moduler:
Introduksjon: hvordan skissere en internasjonal forretningsstrategi. Fokus: Business Model Design
Utenrikshandel - del 2: SWOT-analyse av landområder for en effektiv eksportstrategi
Back-office & International Admin - del 1: de juridiske aspektene i eksportstyring
Internasjonal markedsføring - del 1: strategisk plan og operasjonsplan
Back-office & International Admin - del 2: logistikk i internasjonal handel
Internasjonal markedsføring - del 2: Marketing Intelligence
Back-office & International Admin - del 3: skatteaspekter ved internasjonal eksport
Internasjonal markedsføring - del 3: Performance Marketing
Utenrikshandel - del 1: markedene og de første trinnene for å lansere en effektiv eksportstrategi
E-handel og e-handelsmarkedsføring
Internasjonal markedsføring e-handelsstrategi. Fokus: dagligvaresektoren og de viktigste markedsplassene
Programresultat
Hva du vil lære i løpet av Master
- Digital eksportstyring
- Internasjonal produktledelse
- Internasjonale generelle anliggender
- Internasjonal forretningsutvikling
- Internasjonale forsendelser
- Internasjonalt kjøp
- Kommersielt ansvar
- Country Sales Management
- Internasjonalt salg
Titler oppnådd
- Mastergrad
- Diplom av referanser og ferdigheter (utarbeidet av lærere og bedrifter som deltar i klasserommet)
Alle oppnådde vitnemål og sertifikater vil bli notarisert og sertifisert i blockchain, takket være partneren Notarify.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Figur Professionali in uscita
Digital eksportsjef
Landssalgssjef
Internasjonal produktsjef
Internasjonal Business Developer
Addett* agli acquisti, spedizioni internazionali Internasjonale generelle anliggender
Ansvarlig Commerciale
Direttore Vendite