Executive Master i interaktiv design: virtuell og utvidet virkelighet
w.academy
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Italiensk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
96 timer
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Executive Master in Virtual Reality and Augmented Reality - How to design the future har til hensikt å gi deltakerne de teoretiske og praktiske verktøyene for å anvende Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) på markedet for interaktivitet, design og å vite hvordan disse kan brukes. teknologier i bedrifter.
Det vil være muligheten til å lære om og praktisk prøve å skape Virtual og Augmented Reality-opplevelser: den generelle teorien og analysen av programvaren som for tiden er på markedet, redigering og etterproduksjon.
Hvorfor velge Virtual Reality og Augmented Reality?
Betydningen av fordypende teknologier for fagpersoner og selskaper. I nyere tid revolusjonerer Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) forretningsmodeller og genererer en dyp endring.
Hvis den første tar sikte på aktiv involvering, og bringer brukeren inn i en abstrakt, men likevel veldig reell dimensjon, smelter den andre sammen teknologi og virkelighet ved å introdusere virtuelle elementer og informasjon i brukerens miljø.
Begge teknologiene utvikler seg raskt, og takket være deres applikasjon går bedriftene inn i det som har blitt kalt den tredje æraen innen IT, og de trenger fagpersoner som vet hvordan de skal håndtere disse teknologiene.
"I dag er vi i et historisk øyeblikk der vi kan lære å lage apper uten å ha appbutikken", sier Andrea Giansanti, koordinator for den utøvende mesteren, så vi må forutse tidene og tilegne oss både tekniske og teoretiske ferdigheter for å vite hva var faktum og hva er riktig praksis å anvende, slik at en serie nye scenarier kan bygges. For øyeblikket er de fremdeles nisje fordi diffusjonen av hodetelefoner ennå ikke er så utbredt. Retningen er å gå videre mot generalisering av ferdigheter og oppdage eksistensen av mer programvare og deretter vite hvordan man kan integrere dem i de forskjellige teknologiene.
Tittel utgitt
Ved avslutningen av Executive Master vil Pantheon Design & Technology Institute utstede Certificate of Participation in the Executive Master in Virtual Reality and Augmented Reality - How to design the future and the Certificate of erhvervede ferdigheter.
Galleri
Læreplan
Mesterens varighet
Executive Master har en varighet på 96 timer og inkluderer 3 moduler:
- Enkelt START-modul: 32 timer
- Enkelt AR-modul: 32 timer
- Enkelt VR-modul: 32 timer
Oppmøte: Lørdag fra 09:00 til 18:00
Kursprogram
Skjema 01.
- start
- Google Grunnleggende / Co-Creating
Oversikt og øving av Google Suite-verktøyene - Asanas
Programvare for prosjektledelse - Konsepttavle
Programvare for å lage og dele konsept/moodboards - Figma
Online programvare for UI/UX - Machine Vision Tech Overview
Introduksjon til det teknologiske grunnlaget for VR/AR/MR - Blendere
Fullt lynkurs – 3D-programvare - Prosjekt arbeid
Oppsummering av ferdigheter lært via samarbeidsprosjekt
- Google Grunnleggende / Co-Creating
Skjema 02.
- Augmented Reality (AR)
- Grunnleggende om AR
Introduksjon til utvidet virkelighet - AR-kasusstudier
Analyse av de viktigste brukertilfellene - Lens Studio
Programvare for å skape interaksjoner mellom kameraet og verden – Gjenkjenning av ansikt og hender (med Project Work) - Spark AR
Programvare for å lage filtre og innhold beregnet på Facebook/Instagram for reklameformål (med prosjektarbeid) - Unity 3D
Programvare – Engine – for å lage og distribuere augmented reality-innhold (med Project Work)
- Grunnleggende om AR
Modul 03.
- Virtual Reality (VR)
- VR introduksjon
Introduksjon til virtuell virkelighet - Kasusstudier
Visjon og analyse av de store casestudiene - Google Cardboard – Tour Creator
Opprette en VR-tur ved hjelp av Google Tours (med prosjektarbeid) - Google Cardboard – Unity
Lag en virtuell virkelighetsopplevelse ved hjelp av Unity 3D - UnityXR Framework
Utforsker XR-verktøyene som er tilgjengelige med Unity 3D - Prosjekt arbeid
um-up av ferdigheter lært gjennom samarbeidsprosjekt
- VR introduksjon
Programresultat
Gjennom studiet av 3D (Real Time Graphics) teknikker, med BLENDER, design og programmering rettet mot UNITY, distribusjon på Oculus, HTC Vive og Magic Leap kanaler, vil kandidaten bli ledet til utvikling av fungerende prototyper.
Ved slutten av kurset skal studenten ha tilegnet seg teoretiske og praktiske ferdigheter, nyttige for design og implementering av mixed reality-applikasjoner og systemer.
Stipend og finansiering
Intesa Sanpaolo
Studentene våre kan stole på økonomisk støtte designet av Intesa Sanpaolo for å tillate dem å utvide sine ferdigheter.
"per Merito" er et lån som enhver student bosatt i Italia kan få på den eneste betingelse at de er oppdatert med det valgte studiet og ikke krever noen garanti. Den lar deg betale for skolepenger, kjøp av undervisningsmateriell, overnattingskostnader og alt som er nødvendig for å møte studieveien med ro i sinnet. Satsen er fast og definert på tidspunktet for forespørselen.
Alle renter betales av Intesa Sanpaolo til Fund for Impact, fondet opprettet for kategorier med problemer med å få tilgang til kreditt.
*Reklamebudskap for Intesa Sanpaolo-kampanjeformål
"per Merito" er et kredittprodukt dedikert til studenter som går på universiteter i Italia og i utlandet, eller opplæringsinstitusjoner etter diplom. For avtalebetingelsene, se informasjonsbladene som er tilgjengelige på filialer og på bankens nettsider. Innvilgelsen av lånet er betinget av godkjenning fra Intesa Sanpaolo SpA
BNL BNP Paribas
BNL-lån Futuriamo
Lånet for å støtte investeringen i fremtiden din
Takket være samarbeidet med BNL BNP Paribas vil alle våre studenter kunne søke om BNL Futuriamo-lånet for å støtte investeringen for opplæring med Istituto Pantheon Design & Technology.
BNL FUTURIAMO-lånet lar deg møte den økonomiske forpliktelsen som er nødvendig for å møte studieløpet, finansiere utgiftene knyttet til skolepenger, kjøp av lærebøker, overnatting for ikke-beboere og kjøp av en PC eller et nettbrett.
For mer informasjon, besøk BNL Futuriamo-siden. For å finne ut mer eller for å be om lån klikker du bare på «Bli oppringt» og fyller ut skjemaet med dine opplysninger for å bli oppringt av en BNL-konsulent og avtale tid i nærmeste BNL-kontor.
Lånet forvaltes i sin helhet av BNL BNP Paribas. Innvilgelsen av lånet er betinget av bankens godkjennelse. Reklamebudskap for reklameformål. For all informasjon og kontraktsmessige og økonomiske forhold, se Transparency-dokumentasjonen på BNL.it-nettstedet