Offisiell mastergrad i sosial kommunikasjon av vitenskapelig forskning
VIU - Universidad Internacional de Valencia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Valencia, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Kommunikasjonsverdenen krever for tiden en spesialisert formalisering av fagfolk. Den nye offentligheten krever bedre informasjon, tilgjengelig, men strengere fra et vitenskapelig synspunkt, og media leter etter kommunikatører med kunnskap på dette feltet som er i stand til å overføre den effektivt.
- Spansk
- Modalitet: Online
- Studiepoeng: 60 studiepoeng
Definisjon av programmet
Kombinasjonen av veiledere som veileder studenten med den elektroniske utviklingen av denne offisielle mastergraden, gjør det til et banebrytende alternativ for å oppnå en bedre formidling av kunnskap i vitenskapelig forskning. Behovet for å trene forskere og formidlere på disse områdene begrunnes av viktigheten av vitenskapelig leseferdighet.
Hva gjør denne mestringen unik?
- Den første offisielle mastergraden i spansk på nettet som er viet det internasjonale feltet for vitenskap og teknologikommunikasjon.
- Innholdet og tilnærmingen til programmet som er basert på spansk og latinamerikansk arbeidskrav.
- Orientering knyttet til krisekommunikasjon og miljø,
- Innovasjon i kommunikasjon og nye former for avsløring i åpne områder.
- Selvorganisasjon for å ta fagene som kunnskapen vokser parallelt.
- Lærerteam av forskere og lærere med lang erfaring.
"I den pedagogiske oppgaven med å formidle vitenskap og forskning overstiger for øyeblikket endringene som skjer, all prognose gjort tidligere år. Måten publikum deler formidling av vitenskap og teknologiforskning på, endres overalt. hastighet."
Dr. Joan M. Oleaque Moreno
Professor i Master i sosial kommunikasjon av vitenskapelig forskning
Opptak
Læreplan
Masteroppgaveinformasjon
Det er et obligatorisk emne som er en del av Pensum de Estudios, og som består av utvikling av et prosjekt der studentene skal anvende den ervervede kunnskapen. Masteroppgaven består av 12 emner, og studentene kan foreslå et tema de ønsker for utviklingen av avhandlingen, etter avtale med direktøren. Forsvaret vil være online.
Stipend og finansiering
vilkår
Rabatt etter betalingsmetode
- Ytterligere 10% for kontant betaling
- Ytterligere 5% for betaling i to avdrag
Ideelle studenter
opptak Profile
Det anbefales spesielt for:
- Studenter og / eller fagfolk med høyere universitetsgrad (audiovisuell kommunikasjon, reklame og PR, journalistikk eller relaterte universitetsgrader) som ønsker å tilegne seg spesifikke ferdigheter i kommunikasjon om vitenskapelig-teknologiske emner.
- Nyutdannede og / eller fagpersoner i vitenskapelige eller teknologiske spørsmål som driver spesifikk opplæring for arbeid knyttet til vitenskapelig kommunikasjon i selskaper, forskningssentre, universiteter, i administrasjonen, etc.
- Forskere som ønsker å tilegne seg de nødvendige ferdighetene for å kommunisere arbeidet sitt eller laboratoriet eller institusjonen de er knyttet til.
- Fagpersoner fra institusjons- eller forretningsfeltet som ønsker å utdype kommunikasjonen fokuserte på avanserte aspekter ved utvikling innen vitenskap og teknologi.
- Studenter som ønsker å gjennomføre en doktorgrad knyttet til kommunikasjon, og / eller utvikling av vitenskapelig forskning.
- Og generelt alle fagfolk og universitetsutdannede som krever spesifikk opplæring i kommunikasjon av samtidens vitenskapelige kultur.
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter muligheter~~POS=HEADCOMP
Denne offisielle mastergraden vil gjøre studenten i stand til å utvikle sin aktivitet på et bredt spekter av områder som kommunikasjon, didaktikk, pedagogisk arbeid i naturfag, formidling av teknologi. Profesjonelle muligheter er knyttet til følgende felt:
- Vitenskapelig journalistikk, gjenfødt etter virkningen av krisen.
- Formidling av vitenskap og teknologi i ulike institusjoner.
- Kommunikasjonskontorer i institusjoner og selskaper som har en teknologisk variant.
- Spesialisering i risikokommunikasjon for institusjoner
- Samfunnssjef i selskaper knyttet til teknologi eller forskning
- Kommunikasjon - markedsføringstjenester knyttet til feltet teknologisk forskning
- Opprettelse av diffusjonsnettverk av vitenskapelig kunnskap knyttet til nasjonale eller internasjonale institusjoner.
- Utdannings- og informasjonsinstitusjoner fremmer didaktisk kunnskap om vitenskap i klasserommet, vitenskapsmuseer, stiftelser som refererer til forskningsbistand)