MSc PR og strategisk kommunikasjon (online)
University of Stirling
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Stirling, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 - 32 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* For oppdatert avgiftsinformasjon, se nettsiden
Introduksjon
Denne online mastergraden i PR og strategisk kommunikasjon vil hjelpe deg med å utvikle en kritisk forståelse av rollen til PR i moderne samfunn, samt viktige analytiske, ledelses- og kommunikasjonsevner. Du vil få en solid forståelse av teorien bak PR og kommunikasjon, og har mange muligheter til å anvende denne teorien til daglig kommunikasjon og PR-praksis.
Kurset leveres online via MS Teams og Canvas, University of Stirling nettbaserte læringsmiljø. Du vil også ha en mulighet til å delta på økter og ekskursjoner på campus, inkludert vår Public Relations Residential School og den årlige ekskursjonen for offentlige anliggender til Brussel.
Ved slutten av studiene vil du ha de nødvendige ferdighetene til å jobbe på ledernivå innen PR. Du vil være i stand til å analysere miljøer, problemstillinger, organisasjonskulturer og relasjoner - samt sette mål, utføre forskning og evaluering, og designe og implementere PR-strategier.
Topp grunner til å studere med oss
#1 Du kan kombinere arbeidet ditt eller andre forpliktelser med dette fleksible nettkurset
#2 100 % generell studenttilfredshet for Strategic Public Relations (online) – Postgraduate Teught Experience Survey (PTES) 2021
#3 rangert som 1. i Skottland og 2. i Storbritannia for markedsføring og PR (Guardian University Guide 2023)
Læreplan
Emnet inneholder tre obligatoriske moduler, tre valgfrie moduler og en avhandling. Moduler inkluderer:
Kjernemoduler
- PR- og offentlig kommunikasjonsteorier
- strategisk PR-planlegging
- forskningsmetoder
Valgfrie moduler
Valgfrie moduler kan inkludere (avhengig av tilgjengelighet):
- offentlige anliggender og påvirkningsarbeid
- medierelasjoner og produksjon
- kommunikasjon og demokrati
- turisme og strategisk kommunikasjon
- reklame
- forskningsplassering og mer
Masterstudenter skal deretter gjennomføre et forskningsprosjekt og levere en avhandling på 12 000 ord.