BSc i datalogi
VARIGHET
3 up to 6 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
10 Mar 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Apr 2025
STUDIEAVGIFT
GBP 13 276 *
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
* Veiledende sum for utviklingsland Full MSc-kursavgift: Nettstøttet student £ 10088; Teaching Center støttet 6733 £. Veiledende sum for utviklede land Full MSc-kursavgift: Nettstøttet student £ 15132; Teaching Center støttet £ 8328
Introduksjon
Denne pakken med nye online BSc-informatikkgrader forbereder deg på fremtidens teknologijobber. Våre grader bruker kreative interaktive tilnærminger levert gjennom Coursera, verdens største online læringsplattform, for å gi fordypende læringsopplevelser. Velg mellom en av syv spesialiteter for å bygge videre på interessene dine og utvikle ferdighetene du trenger for en oppfylle karriere.
Ved å studere denne graden vil du:
- utvikle dine ferdigheter i databehandling med et sterkt programmerings- og matematikkfokus;
- lære ferdigheter i prosjektledelse, presentasjonsferdigheter og teamarbeid som arbeidsgivere verdsetter;
- lage en portefølje av arbeid som du kan presentere for potensielle arbeidsgivere.
Hvordan studerer du
Berøres du av begrensninger fra USA?
Vår serie med BSc Computer Science grader bruker kreative interaktive tilnærminger levert gjennom Coursera, verdens største online læringsplattform, for å gi fordypende læringsopplevelser.
USAs eksportkontrollbestemmelser hindrer Coursera i å tilby tjenester og innhold til brukere i visse land eller regioner.
Coursera må håndheve denne begrensningen for å forbli i samsvar med amerikansk lov, og av den grunn anbefaler vi at alle elever sjekker denne informasjonen før de søker på programmet.
Lokal undervisningsstøtte
Kursene våre er designet for å bli studert uavhengig med online støtte fra University of London , men hvis du ønsker å delta på kurs, kan du melde deg på et av våre godkjente lokale undervisningssentre rundt om i verden.
Vi vil oppdatere denne delen med den nyeste informasjonen om hvor du kan dra nytte av lokal studiestøtte og fasilitetene i et miljø i campusstil.
Studiemateriell
Når du har registrert deg, vil du kunne få tilgang til en rekke ressurser og studiemateriell på datamaskiner, nettbrett og andre mobile enheter gjennom et virtuelt læringsmiljø. Denne læringsplattformen er levert av Coursera, en av verdens ledende MOOC-leverandører.
Online support
Når du registrerer deg, vil vi gi deg tilgang til din Studentportal. Du kan deretter få tilgang til e-postkontoen din til University of London og to andre viktige ressurser:
- Det virtuelle læringsmiljøet (VLE) . Her kan du få tilgang til elektroniske kopier av alt trykt studiemateriell, ressurser inkludert audiovisuelt og fora for å diskutere kursmateriell og jobbe samarbeid med andre.
- Tilgang til akademisk støtte og tilbakemeldinger fra London-baserte supportteam. Veiledere introduserer modulene, svarer på spørsmål, overvåker diskusjoner og gir veiledning om vurderinger. Det vil være interaktivt og engasjerende studiemateriell, inkludert videoer, quizer og online spill, slik at du kan føle deg trygg på fremgangen din.
evaluering
Vurderingen for denne graden inkluderer kurs, porteføljer og skriftlige eksamener. Den endelige karakteren for hver modul er basert på en vekting av disse vurderingene (f.eks. 50% kurs, 50% eksamen). Du kan avlegge eksamener på et av våre godkjente sentre over hele verden.
Programstruktur
Alle modulene på nivå 4 og nivå 5 er obligatoriske. Det er et bredt spekter av alternativer på nivå 6, mot slutten av kurset.
- I løpet av nivå 4 lærer du det grunnleggende: hvordan datamaskiner fungerer, hvordan du programmerer og mer om matematikken som ligger til grunn for informatikk.
- I løpet av nivå 5 utvider du programmeringsferdighetene dine til å vurdere programvareprosjekter og utforske spesialistemner som grafikkprogrammering og datavitenskap.
- I løpet av nivå 6 studerer du valgfrie moduler og gjennomfører deretter et 30 studiepoeng prosjekt som kombinerer kunnskap og ferdigheter for å lage et programvaresystem.
Åtte obligatoriske moduler (nivå 4):
- Introduksjon til programmering I *
- Introduksjon til programmering II
- Numerisk matematikk
- Diskret matematikk
- Grunnleggende om datavitenskap
- Hvordan datamaskiner fungerer
- Algoritmer og datastrukturer
- Webutvikling
Pluss åtte obligatoriske moduler (nivå 5):
- Objektorientert programmering
- Programvaredesign og utvikling
- Programmering med data
- Agile programvareprosjekter
- Datasikkerhet
- Grafikkprogrammering
- Algoritmer og datastrukturer II
- Databaser, nettverk og nettet
Seks valgfrie moduler fra noen av spesialistene og det endelige prosjektet
Du kan også velge å registrere deg på en spesialistpris hvis du vil fokusere studiene dine på et bestemt område innen informatikk.
Spesialprisene er:
- BSc datavitenskap (maskinlæring og AI)
- BSc informatikk (datavitenskap)
- BSc informatikk (nett- og mobilutvikling)
- BSc datavitenskap (fysisk databehandling og tingenes internett)
- BSc informatikk (spillutvikling)
- BSc datavitenskap (virtuell virkelighet)
- BSc informatikk (brukeropplevelse)
BSc informatikk (datavitenskap) | BSc datavitenskap (maskinlæring og kunstig intelligens) | BSc informatikk (brukeropplevelse) | BSc informatikk (nett- og mobilutvikling) |
|
|
|
|
BSc datavitenskap (fysisk databehandling og tingenes internett) | BSc informatikk (spillutvikling) | BSc datavitenskap (virtuell virkelighet) | |
|
|
|
* Kjernemoduler
Inntakskrav
For direkte tilgang til BSc Computer Science grader vil du vanligvis oppfylle følgende kriterier:
- 17 år etter registreringsfristen for påmeldingsøkten.
- GCSE matematikk (grad A * -B / 9-5) eller AS nivå matematikk (AE), eller tilsvarende.
- Tilfredsstille våre generelle inngangskrav.
For tilgang med ytelsesbasert opptak :
Hvis du ikke oppfyller de faglige kravene for direkte innmelding, kan du søke programmet via den resultatbaserte opptaksveien.
For å være kvalifisert for å registrere deg, må du normalt:
- 17 år etter registreringsfristen for påmeldingsøkten.
- Har bestått minst fire separate fag på GCSE-nivå, med karakterene A * - C / 9 - 4, eller tilsvarende. Ekvivalenter inkluderer vellykket fullføring av US High School Diploma.
- Hvis du ikke tilfredsstiller ovennevnte GCSE-krav, vil arbeidserfaring bli vurdert på individuell basis.
Hvis du registrerer deg gjennom den ytelsesbaserte ruten, må du tilfredsstille følgende før du går videre til direkteoppføringen:
- Bestå både introduksjon til programmering I og enten numerisk eller diskret matematikk med et vektet gjennomsnitt på 40% eller over.
Hvis du er usikker på hvilken innfartsvei du er kvalifisert for, kan du bare søke via standard oppføringsvei. Hvis du ikke oppfyller alle inngangskriteriene for denne ruten, vil søknaden din automatisk bli vurdert for resultatbasert opptak.
På grunn av høyt volum kan vi ikke gi råd om forhåndsanvendelse for BSc Computer Science suite. Det er ingen søknadsavgift for disse programmene, så vi oppfordrer deg til å søke formelt så snart som mulig! Hvis du ikke oppfyller kravene våre, vil vi gi deg råd om hva du trenger å gjøre for å motta et tilbud.
Engelsk Språkkrav
Du må demonstrere et godt engelsknivå for å bli tatt opp i våre programmer. Vi aksepterer en rekke bevis, inkludert ferdighetsprøvepoeng. Hvis du ikke har bevis, men tror du kan oppfylle standarden, kan vi vurdere saken din.
Datakrav
Siden dette er et teknisk kurs, trenger du tilgang til passende IT-fasiliteter. For denne graden trenger du også Adobe Flash Player for å se videomateriale og en mediaspiller (for eksempel VLC) for å spille av videofiler.
Du kan også kreve tilleggsfunksjoner og programvare for spesifikke moduler, for eksempel:
- Video- og lydopptak.
- Programmerings tekstredaktør som Atom; integrert utviklingsmiljøprogramvare (IDE).
- Tilleggsprogramvare: Xamarin og spillutvikling; 3D-grafikk og animasjon, og Virtual Reality bruker alle Unity3D.
- Tilgang til maskinvare: Android eller iOS-enhet; VR Hodemontert skjerm og en mikrokontroller som Arduino.
Karrieremuligheter
BSc Computer Science gir deg muligheten til å finpusse tekniske ferdigheter og digitale evner som er nødvendige for å bygge en effektiv karriere i en rekke relaterte felt i fremtiden. Din datamaskinvitenskapelige kvalifisering kan gi deg den teknologiske innsikten som trengs for et mangfoldig teknologirelatert karriere, fra spillutvikler til programvareingeniør, fra UX-designer til SEO-spesialist og mange, mange flere. Utover spesifikke tekniske ferdigheter, vil du også utvikle en rekke overførbare ferdigheter, fra presentasjonsferdigheter til prosjektledelse, som er høyt verdsatt på en rekke arbeidsplasser.
Praktisk talt alle arbeidsgivere på tvers av flere sektorer, fra butikkstarter til store multinasjonale selskaper, krever i økende grad spesialisert teknologisk talent i en lang rekke avdelinger og roller. Din datamaskinvitenskapelige kvalifisering fra University of London vil gi deg den nødvendige forberedelsen til fremtidens tekniske roller. Avhengig av dine preferanser kan du bruke dine matematiske, beregnings- og programmeringsferdigheter i en rekke bransjer, fra finans til kreativ sektor, fra ingeniørfag til naturvitenskap.
Din fremtid er til hånden.
BSc informatikk lar deg utvikle ferdighetene dine gjennom praktisk prosjektarbeid.
Karrieremuligheter
BSc Computer Science gir deg muligheten til å finpusse de tekniske ferdighetene og digitale evnene som er nødvendige for å bygge en effektiv karriere innen en rekke relaterte felt i fremtiden. Utover spesifikke tekniske ferdigheter, vil du også utvikle en rekke overførbare ferdigheter, fra presentasjonsferdigheter til prosjektledelse, som er høyt verdsatt i en rekke arbeidsplasser og bransjer, inkludert business, finans, medisin, utdanning, videospill, ingeniørfag og vitenskap.
En verden av karrieremuligheter basert på din spesialitet:
- Maskinlæring og kunstig intelligens: Tekniske, problemløsende jobber i et raskt voksende område. En typisk stillingstittel er maskinlæringsingeniør.
- Data Science: Dataintensive tekniske jobber. Typiske stillingstitler inkluderer dataforsker, datavisualiseringsingeniør, forretningsdataanalytiker, dataansvarlig og dataingeniør.
- Nettutvikling og mobilutvikling: Jobber som involverer utvikling av nett- og mobilteknologi som nettsider og applikasjoner for smarttelefoner og nettbrett. Typiske stillingstitler inkluderer mobilapplikasjonsutvikler, mobilprogramvareingeniør, front-end-ingeniør, full stack-utvikler og back-end-utvikler.
- Fysisk databehandling og tingenes internett: Et raskt voksende og spennende område som blir relevant på tvers av ulike sektorer. Typiske stillingstitler inkluderer Internet of Things (IoT) ingeniør, Creative Technologist og Embedded Software Engineer.
- Spillutvikling: En rekke jobber i den kreative industrien, spesielt i videospillindustrien. Typiske stillingstitler inkluderer spilldesigner, videospilltester og videospillprogrammerer.
- Virtual Reality: Spennende jobber i et voksende område som spenner over sektorer som den kreative industrien, videospill og utdanning og opplæring. Typiske stillingstitler er virtual reality-utvikler, miljøkunstner, Virtual Reality-arkitekt og augmented reality-ingeniør.
- Brukeropplevelse: Jobber som involverer teft for design og engasjement med sluttbrukere i en rekke sektorer, uansett hvor det er behov for effektiv design av brukergrensesnitt. Typiske stillingstitler inkluderer UX Engineer, User Experience Designer og UI Designer.
Galleri
Læreplan
All of the Level 4 and Level 5 modules are compulsory. There is a broad range of options at Level 6, towards the end of the course.
- During Level 4, you learn the fundamentals: how computers work, how to programme, and more about the mathematics that underpins computer science.
- During Level 5, you deepen your programming skills to consider software projects and explore specialist topics such as Graphics Programming and Data Science.
- During Level 6, you study elective modules then undertake a 30 credit project that combines your knowledge and skills to create a software system.
Du kan også velge å registrere deg for en spesialistpris hvis du ønsker å fokusere studiene dine på et bestemt område innen informatikk.
The specialist awards are:
- BSc Computer Science (Machine Learning and AI)
- BSc Computer Science (Data Science)
- BSc Computer Science (Web and Mobile Development)
- BSc Computer Science (Physical Computing and the Internet of Things)
- BSc Computer Science (Games Development)
- BSc Computer Science (Virtual Reality)
- BSc Computer Science (User Experience)