Online Master of Arts i massekommunikasjon - sosiale medier
University of Florida - College of Journalism and Communications
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Gainesville, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
16 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 29 367 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* totalkostnad
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Hos UF CJC Online handler en mastergrad i sosiale medier om å skape meningsfulle koblinger på nettet og sikre at du har verktøyene og opplæringen for å være effektiv til å nå publikummet ditt.
Vår første-av-en-slag mastergrad i sosiale medier handler om så mye mer enn bare å vite hvordan man bruker gjeldende sosiale medieplattformer. Vi lærer deg hvordan du nærmer deg markedsføring på sosiale medier på en helhetlig måte, ved å inkludere skriving, videoproduksjon og merkevaremarkedsføring i et omfattende nettbasert program. Vi lærer deg hvordan du bruker forskning for å skape innhold, hvordan du lager effektive reklame- og PR-kampanjer, og hvordan du bruker nye og fremvoksende teknologier for å nå målgruppen din.
Det viktigste er at vi lærer deg hvordan du samler alle disse ferdighetene for å lage kreative fortellinger som appellerer til målgruppen din og skaper meningsfylt engasjement.
I tillegg til det verdifulle kjerneinnholdet, kan du velge fra et bredt spekter av valgfag for å tilpasse programmet for å passe dine personlige interesser og karrieremål. En mastergrad i sosiale medier fra University of Florida betyr at du vil lære ferdighetene som er nødvendige for å utnytte gjeldende sosiale medieplattformer, samt bygge grunnlaget du trenger for å tilby verdifulle markedsføringstjenester til praktisk talt enhver bedrift eller organisasjon.
Kjernekonsepter
- Tenk stort. Generer store ideer og utvikler dine fortellerferdigheter for å kommunisere dem til målgruppen din.
- Engasjere seg. Få en dyp forståelse av hvordan du kan engasjere publikum gjennom kreativt innhold og virkningsfulle meldinger.
- Måle. Skaff deg ferdighetene til å mestre beregningene bak kommunikasjon av avkastning til ledere og kunder.
Unik læringsopplevelse
UF CJC Online-programmer er designet for studenter som ønsker:
- Kurs som utfordrer dem til å vokse som kommunikatører gjennom praktiske oppgaver der de får detaljerte konstruktive tilbakemeldinger fra jevnaldrende og instruktører
- Fleksibiliteten til nettkurs der forhåndsinnspilte forelesninger og direkte nettmøter lar studentene engasjere seg i kursene sine fra hvor som helst i verden
- Nettverksmuligheter med jevnaldrende, alumni, instruktører og gjesteforelesere
- Profesjonell vekst og avansementmuligheter
- Kreative fortellerferdigheter
- En transformativ studentsentrert læringsopplevelse
- Personlig oppmerksomhet fra høyt engasjert fakultet
- En rimelig og respektert doktorgrad fra et topp-10 offentlig universitet
Den nettbaserte Master of Arts i massekommunikasjon med konsentrasjon i sosiale medier inkluderer 36 studiepoeng: 33 timer kurs pluss tre siste studiepoeng i hjørnesteinskurset. Programmets pensum er veiledet av et rådgivende råd av topp industrieksperter, med kurs undervist av bransjefolk og University of Florida-fakultetet. Heltidsstudenter kan fullføre mastergraden på så få som 16 måneder.
Programresultat
Kjernekompetanser i konsentrasjonen av sosiale medier
Kursene er laget for å lære studentene hvordan:
- Bruk beste praksis på alle store sosiale medieplattformer
- Lag engasjerende innhold i sosiale medier
- Mål beregninger og kampanjeresultater for sosiale medier
- Øk avkastningen for kampanjer i sosiale medier
- Planlegg og administrer merkevarekontoer på sosiale medier
Læreplan
Kjernekurs i konsentrasjonen av sosiale medier
- Introduksjon til sosiale medier
- Introduksjon til multimedia (videohistoriefortelling)
- Merkevarebygging ved hjelp av sosiale og mobile medier
- Reklame og sosiale medier
- Massekommunikasjonsteori
- Forskningsmetoder i digital kommunikasjon
- Sosiale medier beregninger og evaluering
Karrieremuligheter
Jobber med markedsføring og ledelse i sosiale medier
Å mestre konseptene for markedsføring på sosiale medier og hvordan de passer inn i den større markedsplassen vil posisjonere deg for suksess i praktisk talt alle bransjer, fra ideelle organisasjoner som trenger å samle inn penger til veldedige formål, til idrettslag som trenger innholdsskaping for å bygge en fan basere og selge billetter. Du vil bli posisjonert for å hjelpe politiske kandidater med å bygge interesse ved stevner og samle inn donasjoner for å støtte kampanjene deres. Du vil være i stand til å strategisk hjelpe privat industri med å sette og nå salgsmål og fremme merkevaregjenkjenning.
Kort sagt, du vil kunne bruke graden din til å bidra til å drive sosial endring og forandre verden.
Spesifikke stillinger du kan kvalifisere for etter endt utdanning inkluderer:
- Merkeadvokat
- Brand Manager
- Innholdsbehandler
- Digital markedssjef
- Digital Media Manager
- Engasjementskoordinator
- Online kommunikasjonssjef
- Strategist for sosiale medier
- Manager for sosiale medier