
Ekspert i digitale verktøy innen turisme og gastronomijournalistikk fra Rey Juan Carlos University: Fra sosiale nettverk til nevromarkedsføring
VARIGHET
20 Hours
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 1 840
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Emnet søker å gjennomføre opplæringen av journalister og kommunikatører generelt, som har grunnleggende kunnskap om digital kommunikasjon og ønsker å fordype seg i de digitale verktøyene som brukes på dette feltet. I tillegg er det rettet mot et helt spesifikt område: turisme og/eller gastronomi. Disse sektorene, av ubestridelig vekt i den spanske økonomien, krever en profesjonell som er i stand til å dra nytte av potensialet som det digitale økosystemet legger i deres hender når det gjelder å markedsføre seg selv, og også i stand til å dra nytte av synergiene mellom turisme og/eller gastronomiske bedrifter og deres produkter, på den ene siden, og journalister og budskapene de sprer om disse sektorene, på den andre.
Det unike med dette ekspertkurset ligger i kombinasjonen av akademisk læring med faglig erfaring fra "Cañitas con"-seminarene som vil bli undervist av eksperter som María Morales, Masterchef-finalist og profesjonell kokk: Fabián González, grunnlegger og administrerende direktør i Forward . Reise; Juan Daniel Núñez, grunnlegger og redaktør av blant annet SmartTravel News.
mål
Målet er å utdanne fagfolk som kan dekke en dobbel profil: kommunikasjonseksperter innen bedrifter eller institusjoner involvert i reiselivs-/gastronomisektoren (kommunikasjonskontorer/avdelinger eller kommunikasjonsområder) og eksperter innen digital reise- og gastronomijournalistikk.
Både i det ene og det andre tilfellet er målet å trene fremtidige kommunikatører i de nødvendige digitale ferdighetene som gjør at de kan kontrollere verktøyene som den teknologiske utviklingen stiller til deres disposisjon, i stand til å kontrollere ressursene til digital kommunikasjon.
På samme måte handler det om å dra nytte av deres evner på begge nivåer, det vil si å være i stand til å sette disse nettbaserte kommunikasjonsressursene til tjeneste for reiselivs- og gastronomiske selskaper og samtidig i stand til å tilby media eller publikum direkte gjennom Internett, journalistisk og kommunikasjonsinnhold av interesse om sektoren og de økonomiske, kulturelle, fritids- og livsstilsaktiviteter som genereres i den.
Opptak
Læreplan
Modalitet: Online
Gjennomføring av et klassisk program innebærer vanligvis å tjene 26 studiepoeng
Kontakttid: 20
Digital kommunikasjon I
- A1 Grunnleggende om digital kommunikasjon (fortid, nåtid)
- A2 Web 3, metaverse, 5g. (framtid)
- A3 Grunnleggende om digitale prosjekter
- A4 Lovverk og nettverk
- A5 Søkemotorer, struktur og bruksområder
- A6-blogger og blogger. Innholdsutvikling og inntektsgenerering
- A7. Instagramere, Youtubere: nye trender
- A8 merkevareinnhold
- A9 merkevareopplevelse
- A10 Community Manager/ Innholdsskaper
Digitale nøkler til reiselivssektoren
- B1 Digitale markedsføringsstrategier i reiseliv
- B3 Kommunikasjonsplanlegging
- B4 Kommunikasjonsavdelinger i reiselivsbedrifter: Bedriftskommunikasjon, forbrukerkommunikasjon
- B5 Reisejournalistikk: reisekrøniken
- B6 Kraften til anbefaling
- B7 Krisekommunikasjon i reiselivssektoren
- B8 Innholdsmarkedsføring: Produktplassering
- B9 Turistnevromarkedsføring
Gastronomisk journalistikk
- C1 Kultur og gastronomisk innovasjon
- C2 Audiovisuelle gastronomiske fortellinger: Identitet og landskap
- C3 Gastronomisk kritikk, guider og webanbefalinger
- C4 Gastronomisk kronikk
- C5 Den gastronomiske oppskriften er god å drømme
- C6 Neurogastronomi
- C7 Vinturisme (meldingen i flasken)
- C8 Fotografi innen reiseliv og gastronomi
- C9 TV-formater med gastronomisk innhold og turistinnhold
Digital kommunikasjon II
- D1 Planlegging av optimaliseringsprosessen for et digitalt produkt
- D2-optimalisering, posisjonering og nettanalyse
- D3 Brukervennlighet og tilgjengelighet
- D4 Innholdsforvaltere: Prosjektstyringssystemer
- D5 Skriving for digitale medier
- D6 Multimedia/audiovisuelt innholdsutvikling
- D7 Innholdsutvikling for sosiale medier: podcaster, nyhetsbrev
- D8 Planlegging og design av et digitalt prosjekt
- Seminarer «cañitas med...»
Programresultat
Målet er å utdanne fagfolk som kan dekke en dobbel profil: kommunikasjonseksperter innen bedrifter eller institusjoner som er involvert i reiselivs/gastronomisk sektor (kommunikasjonskontorer/avdelinger eller kommunikasjonsområder) og eksperter innen digital reise og gastronomisk journalistikk.
I begge tilfeller er målet å trene fremtidige kommunikatører i de nødvendige digitale ferdighetene som gjør at de kan kontrollere verktøyene som den teknologiske utviklingen stiller til deres disposisjon, i stand til å kontrollere ressursene til digital kommunikasjon.