
Master in
Master i revisjon og høyere regnskap
Universidad Rey Juan Carlos T

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Engelsk, Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 45 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
* bosatte studenter, per studiepoeng, pris; € 84,07: ikke-bosatte studenter, per studiepoeng, pris
Introduksjon
Hvilken kunnskap vil jeg tilegne meg med denne masteren?
Revisjon er en profesjonell aktivitet anerkjent over hele verden og standardisert i Europa gjennom det åttende direktivet og en europeisk forskrift som gjelder revisjon av enheter av offentlig interesse. I Spania er det i tillegg til den europeiske forskriften en revisjonslov og en forskrift som utvikler den. Denne forskriften krever at personer som er interessert i å være en "Account Auditor", har spesifikk opplæring gjennom lavere og videre studier.
Er denne graden offisiell i samsvar med forskriftene som kreves av det europeiske området for høyere utdanning?
Ja.
Anbefalt profil
Studenter som har en offisiell spansk universitetsgrad eller annen utstedt av en høyere utdanningsinstitusjon i det europeiske området for høyere utdanning som gir myndighet i landet som utsteder graden for tilgang til mastergrader.
Anbefalte krav:
Mesteren er designet for å oppfylle alle opplæringskravene som ICAC indikerer for en revisor, slik at kandidater kan få tilgang til dem med opplæring i økonomiske informasjonsstandarder (regnskap), forretningsrisiko, virksomhetens interne kontroll og i prosedyrene for analyse av relaterte bevis.
mål
Målene dekket av mastergraden i revisjon og høyere regnskap er følgende:
- Det gjør det mulig for studenten å få godkjent og utdelt opplæring som er lovlig pålagt å vurdere bestått den teoretiske testen av den profesjonelle dyktighetseksamen som regelmessig organiserer Institute of Auditing and Higher Accounting (ICAC).
- Det forbereder studentene til å få ACCA Global akkreditering, og fritar dem fra å ta 8 av de 9 profesjonelle kursene som denne institusjonen har.
- Det gir studentene reell kunnskap om markedet gjennom deltakelse i undervisningen av aktive agenter: rådgivere, revisorer, ledere.
- Det garanterer interaktiv undervisning som er tilpasset studentens behov ved å tilby ansikt til ansikt og fjernundervisning.
- Den muliggjør integrering av arbeidskraft i finansavdelingene i alle typer selskaper, så vel som i interne revisjonsavdelinger i store selskaper, i revisjonsselskaper og firmaer, i tillegg til at det tillater andre alternativer knyttet til opptaksprøver til Bank of Spain eller National Securities Market Commission.
- Det letter tilgang til doktorgradsprogrammet i dette kunnskapsområdet.
Resultater av opplæring og læring av universitetets mastergrad i revisjon og overordnet regnskap
Mastergraden i revisjon og høyere regnskap tilbyr følgende opplærings- og læringsresultater:
- Vurder om en klient er revidert eller ikke, basert på revisjonsrisikoen den gir.
- Tekniske og deontologiske standarder som gjelder regnskapsrevisor.
- Planlegg en oppgave basert på arten av det umiddelbare og formidlende, nasjonale og internasjonale miljøet.
- Drift av et revisjonsselskap: organisering og hierarki, arbeidsteam, forberedelse og strukturering av arbeidsroller, og utviklings- og kontrollsystemer for hvert oppdrag. Metoder for å diagnostisere situasjonen og resultatene til selskapet. Metode for utarbeidelse og skriving av rapporter.
- Teoretisk-praktisk støtte for analyse og utarbeidelse av finansiell informasjon under nasjonale og internasjonale reguleringsrammer.
kompetanse
Grunnleggende kompetanser
- CB6 - Besitte og forstå kunnskapen som gir grunnlag eller mulighet til å være original i utvikling og / eller anvendelse av ideer, ofte i forskningssammenheng
- CB7 - At studentene vet hvordan de kan tilegne seg tilegnet kunnskap og deres evne til å løse problemer i nye eller lite kjente miljøer innenfor bredere (eller tverrfaglige) sammenhenger relatert til deres studieretning
- CB8 - At studentene er i stand til å integrere kunnskap og møte kompleksiteten i å dømme basert på informasjon som, ufullstendig eller begrenset, inkluderer refleksjoner om sosiale og etiske ansvar knyttet til anvendelsen av deres kunnskap og vurderinger
- CB9 - At studentene vet hvordan de kan kommunisere sine konklusjoner og kunnskapen og de ultimate grunnene som støtter dem til spesialiserte og ikke-spesialiserte målgrupper på en klar og entydig måte
- CB10 - At studentene har læringsferdighetene som gjør at de kan fortsette å studere på en måte som i stor grad vil være selvstyrt eller autonom.
Generelle kompetanser
- CG1 - Kapasitet for analyse og syntese: analysere, syntetisere, vurdere og ta beslutninger basert på relevante poster med informasjon om situasjonen og en forutsigbar utvikling av et selskap.
- CG2 - Evne til å analysere organisering, planlegging og administrasjon av et lite og mellomstort selskap eller en organisasjon, forstå dets konkurransedyktige og institusjonelle beliggenhet og identifisere styrker og svakheter.
- CG3 - Muntlig og skriftlig kommunikasjon på spansk: forstå og være i stand til å kommunisere, riktig og i forskjellige økter, på spansk. Vær forberedt på å bli forstått av sjefer og underordnede på en klar og kortfattet måte og være i stand til å utarbeide analyserapporter og råd om en finansers og økonomiske situasjon.
- CG4 - Evne til å analysere, søke og diskriminere informasjon fra forskjellige kilder: kunne identifisere passende kilder til økonomisk informasjon, innhente og velge relevant informasjon som er umulig å gjenkjenne av ikke-profesjonelle.
- CG5 - Evne til å skjematisere og ekstrapolere: studenten må kunne forstå økonomiske institusjoner som et resultat og anvendelse av teoretiske eller formelle fremstillinger om driften av selskaper.
- CG6 - Evne til å ta strategiske beslutninger for å innhente effektive og effektive bevis i sammenheng med ansvaret til en revisor i hans første års yrkeserfaring.
- CG7 - Evne til å anta og praktisere instruksjonene som mottas på en effektiv, samarbeidende og effektiv måte.
- CG8 - Evne til å foreslå begrunnede endringer i retningslinjene mottatt av den ansvarlige for arbeidet i lys av omstendighetene i oppdraget; samt analyse, kommunikasjon og vilje til å overvinne feilene som den oppdager eller blir oppdaget.
- CG9 - Kunne takle en oppgave effektivt, samarbeidende, respektfullt og effektivt til de tildelte tidene.
- CG10 - Evne til å organisere arbeidet slik at bevisene som er gitt, er klare og enkle å gjennomgå.
- CG11 - Villighet til å gjenspeile de beste bevisene i arbeidsoppgavene og til å gjøre det på en forståelig måte.
Transversale kompetanser
- CT01 - Evne til å fungere i arbeidsmiljøet med tilstrekkelig taushetsplikt og uavhengighet, uten å utnytte informasjonen som er analysert og håndtert for personlige mål eller deres personlige, profesjonelle eller forretningsmiljø
Spesifikke kompetanser
- CE1 - Kapasitet for analyse, evaluering og tilsyn med finansiell informasjon utarbeidet under det nasjonale regelverket som gjelder private enheter.
- CE2 - Kapasitet for analyse, evaluering og tilsyn med finansiell informasjon utarbeidet under det internasjonale regelverket som gjelder private enheter.
- CE3 - Kapasitet for analyse, evaluering og tilsyn med forretningsrisiko.
- CE4 - Evne til å analysere, evaluere og overvåke interne forretningskontrollsystemer.
- CE5 - Kapasitet til å analysere, utføre, evaluere og føre tilsyn med revisjonsoppdrag i henhold til nasjonale og internasjonale forskrifter.
- CE6 - Evne til å analysere, evaluere, gjennomføre og overvåke situasjoner som kan påvirke deres uavhengighet eller deres fagmiljø.
- CE7 - Evne til å analysere, evaluere, utføre og føre tilsyn med oppdrag som kan utgjøre en betydelig eller svært betydelig risiko for revisjonsvirksomheten.
- CE8 - Evne til å syntetisere og muntlig og skriftlig formidling av konklusjonene i deres profesjonelle arbeid med finansiell informasjon.
- CE9 - Evne til å oppsummere og muntlig og skriftlig formidling av konklusjonene i deres profesjonelle arbeid med risiko og interne forretningskontrollsystemer.
- CE10 - Evne til å analysere og utføre standarder for revisjonskvalitetskontroll.
- CE11 - Evne til profesjonelt å utøve revisjon på nivå med en assisterende revisor, samt avanserte regnskapsoppgaver.
- CE12 - Undersøkelsesmuligheter innen revisjon og høyere regnskap.

Adgang
Kravene for tilgang til den foreslåtte graden er i henhold til artikkel 16, kongelig resolusjon 1393/2007, endret ved kongelig resolusjon 861/2010 av 2. juli:
For å få tilgang til de offisielle mastergradene, vil det være nødvendig å ha en offisiell spansk universitetsgrad eller en annen utstedt av en høyere utdanningsinstitusjon som tilhører en annen stat som er en del av det europeiske området for høyere utdanning som gir det adgang til lærer fra Master.
Likeledes vil kandidater i samsvar med utdanningssystemer utenfor det europeiske området for høyere utdanning kunne få tilgang uten å få godkjent deres kvalifikasjoner, etter at universitetet har bekreftet at de akkrediterer et opplæringsnivå som tilsvarer tilsvarende offisielle spanske universitetsgrader og gir myndighet i landet utstede graden for tilgang til videreutdanning. Tilgang på denne måten vil ikke i noen tilfelle innebære godkjenning av den forrige graden som den interesserte er i besittelse av, og heller ikke anerkjennelse for andre formål enn å ta mastergrader.
Generelle tilgangskriterier:
De spesifikke gradene som vil lette tilgangen til mesteren er følgende, forutsatt at de er utstedt av et offisielt spansk eller utenlandsk universitet:
Mercantile lærere.
Bachelor i økonomi- og forretningsvitenskap (grenen for bedriftsøkonomi og grenen for generell økonomi).
Uteksamen i politiske, økonomiske og kommersielle fag (økonomisk og kommersiell seksjon).
Bachelor i bedriftsøkonomi og ledelse.
Bachelor i aktuar- og finansvitenskap.
- Diplom i bedriftsvitenskap.
- Økonomi.
- Grad i jus.
- Universitetsgrad eller mastergrad, i henhold til avgrensningen av kongelig resolusjon 1393/2007, av 29. oktober, som etablerer organisering av offisiell universitetsutdanning, med innhold i økonomiske informasjonsstandarder, forretningsrisiko, intern virksomhetskontroll og i tilhørende evidensanalyse prosedyrer. Gitt at navnene på grader og mastergrad kan variere avhengig av hvert universitet, må forholdet mellom grader og kandidater som vi avslører nedenfor forstås på en åpen måte:
- Grad eller master i bedriftsøkonomi og ledelse.
- Grad eller master i grunnleggende arkitektur.
- Bachelor eller mastergrad i naturvitenskap, ledelse og serviceteknikk
- Grad eller master i regnskap og økonomi.
- Grad eller master i regnskap og skatt.
- Grad eller master i kriminologi.
- Grad eller master i jus.
- Grad eller master i bedriftsøkonomi.
- Grad eller master i bedriftsøkonomi og ledelse.
- Grad eller master i økonomi.
- Grad eller master i finansiell og aktuariell økonomi.
- Grad eller Master i finans.
- Grad eller master i biomedisinsk ingeniørfag.
- Grad eller master i datateknikk.
- Grad eller master i cybersecurity engineering.
- Grad eller master i datateknikk.
- Grad eller master i ingeniørfag i industriell organisasjon.
- Grad eller master i robotteknikk.
- Grad eller master i programvareteknikk.
- Grad eller master i ingeniørfag i telekommunikasjonssystemer.
- Grad eller master i ingeniørfag i telekommunikasjonsteknologi.
- Grad eller master i industriell teknologiteknikk.
- Grad eller master i telematikkingeniør.
- Grad eller master i arbeidsrelasjoner og menneskelige ressurser.
- Grad eller master i turisme.
Vilkårene eller spesielle tilgangstester:
Ledelsen til mesteren er ansvarlig for opptaksprosessen til graden.
Master har en tilgangstest der projeksjonen til studenten i forhold til målene til Master vurderes gjennom pensum (hovedsakelig på grunn av deres akademiske rekord og engelsknivå), samt deres motivasjon og personlige evner, ved å bruke følgende vekter:
Affiniteten til studentens akademiske kvalifikasjoner vil bli verdsatt mellom 0% og 25%, noe som gir maksimal poengsum når det gjelder grader med programmer som er nærmere relatert til masterens mål.
Den akademiske rekorden kan motta en karakter mellom 0% og 25%, med maksimal vekt som tilsvarer studentene som har oppnådd de beste karakterene eller gjennomsnittlig karakter.
Nivået på engelsk og, der det er hensiktsmessig, andre språk, vil bli vurdert på en skala mellom 0% og 25%, og anerkjenner maksimumscore for studenter som har anerkjent ferdighet gjennom et offisielt sertifikat.
De holdnings- og yrkesmessige aspektene til studenten vil vektes gjennom deres CV og motivasjonsbrev mellom 0% og 25%, med de høyeste poengene som faller på studenter med potensial nærmest masterens orientering.
Plasstilbud: 44 plasser. Hvis minimumsantallet studenter ikke er nådd på et kurs, kan universitetet velge å ikke åpne undervisningsgruppen.