
Master in
Master i EU og Kina (Interuniversity with the Distance University of Madrid) Universidad Rey Juan Carlos T

Introduksjon
Hvilken kunnskap vil jeg tilegne meg med denne masteren?
Studenten vil tilegne seg tverrgående kunnskap om forskjellige emner relatert til EU og Kina. Målet med denne mesteren er å tilby en mangesidig og bred visjon om aktuelle saker som lar oss forstå de raske transformasjonene i samfunnet i et globalt og sammenkoblet scenario. For å forstå økonomien er det nødvendig å fordype seg i kulturen og forstå den, er det viktig å gjennomføre en analyse av de historiske grunnlagene. Fra økonomien beveger vi oss til samfunnet fra et juridisk perspektiv som lar oss få en bred visjon som en helhet.
Det er derfor veldig aktuell og dynamisk kunnskap som alltid tilbys fra akademisk metodikk og vitenskapelig strenghet ved universitetet.
Er denne graden offisiell i samsvar med forskriftene som kreves av det europeiske området for høyere utdanning?
Ja.
Anbefalt profil
Ha en offisiell spansk universitetsgrad eller en annen utstedt av en høyere utdanningsinstitusjon i det europeiske området for høyere utdanning som gir landet som utsteder graden tilgang til mastergrader.
Den anbefalte inngangsprofilen for denne graden er:
- Bachelorgrad i økonomi
- Grad eller Bachelor of Business Administration and Management
- Grad eller bachelor i jus
- Grad av bachelor i statsvitenskap
- Bachelor- eller bachelorgrad i internasjonale relasjoner
Profilen til universitetskandidater for å ta Master of European Union-China, i avstandsmodus, og dermed oppnå den offisielle doktorgraden, vil svare på følgende egenskaper:
- Selvstendig næringsdrivende eller arbeidstakere, med noen yrkeserfaring og interessert i å forbedre sine kvalifikasjoner eller deres muligheter for forfremmelse innen det akademiske feltet.
- Mennesker som av geografiske årsaker til avstand fra ansikts til ansikt eller av personlige årsaker har vanskeligheter med å følge en annen undervisningsmodalitet.
- Studenter fra andre universiteter eller utdanningssentre, villige til å gjennomføre en ny fjernundervisning for å fullføre kunnskapen eller gradene i anskaffelsesprosessen.
mål
Det er anerkjent at EU er den mest avanserte av erfaringene med integrasjonsprosessene i verden. Etter hvert som traktatene ble reformert, fra 1957 til i dag, har Fellesskapet og deretter EU mottatt et større antall makter, og følgelig har det okkupert et stadig mer relevant rom i det politiske, økonomiske og sosiale livet i statene som danner det ved å bygge et juridisk og politisk system, av internasjonal anerkjennelse, et faktum som har mobilisert offentlig oppmerksomhet.
På sin side har Kina de siste tiårene opplevd eksponentiell vekst i økonomien. I større grad å forfølge langvarig intern vekst og en rebalansering av befolkningen. Når dette er oppnådd, vender Kina seg nå mot utsiden, og er i full utvikling av sitt utenlandske politiske program kjent som "The new Silk Road." Dette vil være en av ryggraden i denne mastergraden, da den søker å trene voksne og unge i den nye rollen som Kina spiller på den internasjonale scenen.
kompetanse
Grunnleggende kompetanser
- CB6 - Besitte og forstå kunnskapen som gir grunnlag eller mulighet til å være original i utvikling og / eller anvendelse av ideer, ofte i forskningssammenheng
- CB7 - At studentene vet hvordan de kan tilegne seg tilegnet kunnskap og deres evne til å løse problemer i nye eller lite kjente miljøer innenfor bredere (eller tverrfaglige) sammenhenger relatert til deres studieretning
- CB8 - At studentene er i stand til å integrere kunnskap og møte kompleksiteten i å dømme basert på informasjon som, ufullstendig eller begrenset, inkluderer refleksjoner om sosiale og etiske ansvar knyttet til anvendelsen av deres kunnskap og vurderinger
- CB9 - At studentene vet hvordan de kan kommunisere sine konklusjoner ¿og kunnskapen og de ultimate grunnene som støtter dem¿ til spesialiserte og ikke-spesialiserte målgrupper på en klar og utvetydig måte
- CB10 - At studentene har læringsferdighetene som gjør at de kan fortsette å studere på en måte som i stor grad vil være selvstyrt eller autonom.
Generelle kompetanser
- CG01 - Kunne forutsi og kontrollere utviklingen av komplekse situasjoner ved å utvikle nye og innovative arbeidsmetoder tilpasset det spesifikke vitenskapelige / forskningsmessige, teknologiske eller profesjonelle feltet, generelt tverrfaglig, der de utfører sin aktivitet.
- CG02 - Kunne ta ansvar for egen faglig utvikling og spesialisering innen ett eller flere studieretninger.
- CG03 - Evne til å kritisk analysere og syntetisere komplekse problemer
- CG04 - Evne til å søke og bruke ulike informasjonskilder, velge, analysere og syntetisere de relevante elementene
Transversale kompetanser
- CT01 - Autonomous Learning: Evne til å velge strategier, verktøy og øyeblikk som du anser som mest effektive for å lære og praktisere uavhengig det du har lært.
- CT02 - Selvtillit: Evne til å vurdere våre egne resultater, ytelse og evner med den interne overbevisningen om at vi er i stand til å gjøre ting og utfordringene som oppstår.
- CT03 - Evne til å tilpasse seg nye situasjoner: kunne vurdere og forstå forskjellige posisjoner, tilpasse sin egen tilnærming slik situasjonen krever.
- CT04 - Bevissthet om etiske verdier: Evne til å tenke og handle i henhold til universelle prinsipper basert på verdien av personen som er rettet mot deres fulle utvikling og som medfører forpliktelse til visse sosiale verdier.
- CT05 - Kritisk resonnement: Evne til å analysere en idé, fenomen eller situasjon fra forskjellige perspektiver og anta foran ham / henne en egen og personlig tilnærming, bygget fra streng og resonnert objektivitet, og ikke fra intuisjon.
- CT06 - Bruk av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT): Evne til effektivt å bruke informasjons- og kommunikasjonsteknologi som et verktøy for å søke, behandle og lagre informasjon, samt for å utvikle kommunikasjonsevner.
Spesifikke kompetanser
- CE01 - Evne til å forstå og bruke riktig standardisert vokabular i spesialiserte fora i EU, og også i ikke-spesialiserte fora, både på spansk og på andre språk.
- CE02 - Evne til å forstå og bruke riktig standardisert ordforråd i spesialiserte fora i Kina, og også i ikke-spesialiserte fora, både på spansk og på andre språk.
- CE03 - Har en bred beherskelse av teknikkene i forholdet til nasjonale og overnasjonale agenter og institusjoner som er ansvarlige for tilsynet med EU-lovgivningen.
- CE04 - Har en bred kommando av teknikker for å håndtere økonomiske, politiske og institusjonelle agenter i Kina.
- CE05 - Kjenne til og forstå den institusjonelle funksjonen og den politiske organisasjonen i både EU og Kina
- CE06 - Evne til å utføre en kritisk analyse av hva integrasjonsprosessene representerer, og samarbeidsprosessene mellom statene.
- CE07 - Identifiser de åpne samarbeidskanalene mellom EU og Kina
- CE08 - Kjenne og tilstrekkelig håndtere de grunnleggende metodiske instrumentene for forskning innen et av områdene av europeiske eller kinesiske studier som er en del av programmet

Adgang
Kravene for tilgang til den foreslåtte graden er i henhold til artikkel 16, kongelig resolusjon 1393/2007, endret ved kongelig resolusjon 861/2010 av 2. juli:
- For å få tilgang til de offisielle mastergradene, vil det være nødvendig å ha en offisiell spansk universitetsgrad eller en annen utstedt av en høyere utdanningsinstitusjon som tilhører en annen stat som er en del av det europeiske området for høyere utdanning som gir det adgang til lærer fra Master.
- Likeledes vil kandidater i samsvar med utdanningssystemer utenfor det europeiske området for høyere utdanning kunne få tilgang uten å få godkjent deres kvalifikasjoner, etter at universitetet har bekreftet at de akkrediterer et opplæringsnivå som tilsvarer tilsvarende offisielle spanske universitetsgrader og gir myndighet i landet utstede graden for tilgang til videreutdanning. Tilgang på denne måten vil ikke i noen tilfelle innebære godkjenning av den forrige graden som den interesserte er i besittelse av, og heller ikke anerkjennelse for andre formål enn å ta mastergrader.
Anbefalte krav:
Når søknaden om opptak er levert med den dokumentasjonen som kreves i hvert tilfelle og bekreftet av opptakstjenesten, blir studenten innkalt til å gjennomføre intervjuet personlig eller ved videokonferanse. De må komme med ID eller pass for å bevise sin identitet.
URJC og UDIMA har etablert et personlig og / eller telematisk intervju, der det er hensiktsmessig, en evaluering av den akademiske posten som tjener til å evaluere elementene knyttet til den akademiske og profesjonelle suksessen til hver student og for å oppdage deres spesifikke opplæringsbehov.
I det spesifikke tilfellet med universitetets mastergrad i EU og Kina, vil opptaksprøvene i begge universitetene bestå av et personlig intervju eller ved videokonferanse på spansk, for å kontrollere nivået på studentens språk og den akademiske posten vil også bli vurdert .
Disse inngangsintervjuene er orienterende. De vil bli brukt til å evaluere elementene knyttet til den akademiske og faglige suksessen til studenten som ønsker å melde seg i tillegg til deres spesifikke opplæringsbehov og motivasjoner for å ta mesteren. Master Master vil være ansvarlig for å utføre den personlige vurderingen av akademiske poster.
Valg av søkere:
Evalueringskriteriene for opptak av studenter vektes på følgende måte:
- Personlig intervju: 30-40%
- Faglig rekord: 50-60%
- Yrkeserfaring: 10-20%
Plasstilbud: 100 plasser. Hvis minimumsantallet studenter ikke er nådd på et kurs, kan universitetet velge å ikke åpne undervisningsgruppen.
Treningsplan
Kode | Saken | semester | Snill | ECTS-nummer |
627801 | Integreringsprosessen i Europa: Legal Foundations and Institutions. | Første semester | NØDVENDIG | 6 |
627802 | Det gamle Kina: Historie, kultur, lov, politikk og økonomi. | Første semester | NØDVENDIG | 6 |
627803 | Grunnlaget for det moderne Kina: fra opprettelsen av Folkerepublikken Kina til Politics of the New Silk Road (1949-2049). | Første semester | NØDVENDIG | 9 |
627804 | EU på den internasjonale scenen. Regjeringens handlinger, planer og offentlig politikk. | Andre semester | NØDVENDIG | 6 |
627805 | Forhold og forretningsmuligheter mellom EU og Kina. | Første semester | NØDVENDIG | 9 |
627806 | Den nye verdensorden før Kinas fremvekst som global aktør og makt. | Andre semester | NØDVENDIG | 6 |
627807 | Avsluttende masterarbeid. | Andre semester | TFM | 18 |