
Bachelor in
Grad i førskoleutdanning UNED

Introduksjon
Graduate in Early Childhood Education fra National University of Distance Education (UNED) er en profesjonell spesialist i opplæring av gutter og jenter påmeldt på trinnet fra 0 til 6 år.
Småbarnsopplæringsstadiet anses som grunnlaget for permanent læring og utvikling som angitt i mål 4 (kvalitetsutdanning) i UNESCOs 2030-agenda for bærekraftig utvikling. Målet er med dette å sikre tilgang til barnehage- og utviklingstjenester av høy kvalitet, slik at de er forberedt for grunnskoleopplæring (European Commission, 2019). I samsvar med det som er inkludert i White Paper on Teaching (ANECA, 2004), må kandidaten i tidlig barneopplæring kunne:
- Organiser samspillet mellom elevene og kunnskapsobjektet.
- Opptre som formidler slik at all aktivitet som gjennomføres er betydelig og stimulerer utviklingspotensialet til elevene i et samarbeidsarbeid i gruppen.
- Designe og organisere disiplinært og tverrfaglig arbeid og samarbeide med verden utenfor skolen.
- Å være en profesjonell som er i stand til å analysere konteksten deres aktivitet utføres i og planlegge den, samt svare på et samfunn i endring.
- Utøve funksjonene veiledning, orientering av studentene og evaluering av deres læring.
Studieplanen som leder til den offisielle tittelen Degree in Early Childhood Education gir studentene muligheten til å tilegne seg den akademiske og profesjonelle kunnskapen som er nødvendig for å fullføre sin intellektuelle trening og med engasjement møte de ulike funksjonene i deres yrkesliv i et skiftende skole- og sosialt miljø.
Denne graden i tidlig oppvekst har som formål å utvikle en rekke grunnleggende, generiske og tverrgående kompetanser i samsvar med gjeldende regelverk, inkludert forskriftene som regulerer yrket som lærer i førskolelærer. Tilegnelse av disse kompetansene, forstått som et sett av innbyrdes beslektede holdninger, verdier, evner og ferdigheter, vil føre til oppnåelse av bachelorgraden, hvorfra førskolelæreren vil kunne utføre sitt yrke i samsvar med kravene og standardene. av deres rolle på innovative måter i skiftende og mangfoldige miljøer og scenarier.
Det er verdt å merke seg merverdien av å integrere utdanning for bærekraftig utvikling, samt inkludere en inkluderende tilnærming og følsomhet for menneskelig mangfold, i samsvar med prinsippene om universell tilgjengelighet og design for alle.