
Master in
Mastergrad i STEAM Education (vitenskap, teknologi, ingeniørfag, kunst og matematikk)
Universidad Europea
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Online Spain
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Nov 2023
Introduksjon
Master i STEAM Education foreslår en ny pedagogisk utfordring for lærere i tidlig barndom, grunnskole, videregående skole og videregående skole, og fremmer i klasserommet på en inkluderende måte lidenskapen for å lære naturfag og kunstfag gjennom programmering, robotikk og vitenskapelig eksperimentering.
STEAM utdanning er en modell som fremmer og forbedrer læring av realfag, teknologi, ingeniørfag, kunst og matematikk.
Som ekspert på STEAM-utdanning vil du bli opplært i innovative metoder, fremme undersøkelsesmetodikken i klasserommet der elevene dine vil være i stand til å utforske og manipulere, utføre eksperimenter, analysere resultatene og lære å argumentere for konklusjonene sine under de forskjellige læringsstadier av realfag.
Fremmer utviklingen av beregningstenkning og dens anvendelse i klasserommet. Utvikler undervisningsstrategier for inkluderende og integrerende opplæring.
Den anvender aktiv læring gjennom innovative metoder, for eksempel PBL (Project Based Learning)-metodikken gjennom de forskjellige fasene av prosjektdesign, PBL- og IBL-undersøkelsesmetodikkene eller Art Thinking.
Hvorfor studere mastergraden i STEAM Education?
Den er spesielt designet for lærere i STEAM-fag, som ønsker å være en del av denne pedagogiske transformasjonen, og overføre lidenskapen sin innen naturvitenskap, teknologi, ingeniørfag, kunst og matematikk til elevene sine.
Mastergraden er unnfanget rundt 8 pilarer:
- STEAM Education som et nytt pedagogisk paradigme: kjenn grunnleggende til STEAM Education og hvordan du bruker dem på hvert utdanningsstadium.
- Beregningstenkning: Programmet fokuserer på utvikling av beregningstenkning gjennom programmering, robotikk, vitenskapelig forskning og kunstig intelligens. Lær å bruke teknologiske verktøy og ressurser for å oppmuntre til logisk tenkning, problemløsning og kreativitet i klasserommet.
- Aktive metoder: lær om tilnærminger som prosjektbasert læring, undersøkelsesbasert læring, kunsttenkning og problembasert læring. Disse metodikkene oppmuntrer til aktiv studentdeltakelse, samarbeidsarbeid og utvikling av praktiske ferdigheter.
- Teknologi: Bruk et bredt utvalg av teknologiske verktøy for å berike timene dine, inkludert programmeringsmiljøer som Scratch, Lego, RPG Maker og Unity, samt nye teknologier som kunstig intelligens og utvidet virkelighet. Du vil kunne bruke disse verktøyene effektivt i klasserommet.
- Oppretting av STEAM-innhold og aktiviteter: som hovedsakelig et praktisk program, vil du lage innhold, designe læringsmiljøer og klasserom, og utvikle STEAM-pedagogiske prosjekter.
- Evaluering: lær å implementere evalueringsprosesser for denne metodikken, produsere rapporter og rapporter som gjenspeiler fremgang og prestasjoner i STEAM-prosjekter og -aktiviteter.
- Inkluderende opplæring: Programmet fremmer inkluderende opplæring gjennom universell læringsdesign (UDA). Du vil kunne tilpasse din pedagogiske tilnærming for å møte de individuelle behovene til studentene og fremme et mangfoldig og inkluderende miljø. I tillegg vil det bli lagt spesiell vekt på å oppmuntre jenter og kvinner til å delta i STEAM-feltet.
- Utdanning for bærekraftig utvikling: mastergraden tar for seg bærekraftsmålene og deres integrering i utdanning. Du skal utforme undervisningsenheter og prosjekter som fremmer ansvarlig ressursbruk, ansvarlig forbruk og kvalitetsutdanning.
Master i STEAM Education er en offisiell grad med følgende egenskaper:
ANECA-sertifisering
Sertifisert av Nasjonalt organ for kvalitetsvurdering og akkreditering, under Kunnskapsdepartementet.
Europeisk anerkjennelse
Tittel som kan homologeres og anerkjennes i alle land i det europeiske området for høyere utdanning (EES).
Tilgang til doktorgrad
Det lar deg få tilgang til en doktorgrad i utdanning.
Poeng for motstand eller konkurranser
Offisielle mastergrader er gyldige for merittskalaen til undervisningskonkurranser i offentlig administrasjon.
Hvordan er nettmetodikken?
Fleksibel
Live virtuelle klasser som du kan koble til fra hvor som helst og på hvilken som helst enhet.
Lukk
Du vil få støtte fra våre ekspertlærere som vil lette læringen din, samt en medfølgende veileder som vil veilede deg og hjelpe deg med å nå dine mål.
Funksjonell
Den virtuelle campus vil være din læringsplattform hvor du finner fagene du skal ta. I tillegg vil du ha tilgang til biblioteket, et fellesområde for å kontakte andre studenter, og 24-timers assistanse.
Opptak
Læreplan
Oppnå 60 studiepoeng.
Etter fullføring av dette programmet mottar studenten den offisielle mastergraden i STEAM Education utstedt av Universidad Europea .
- Modul 1. Praktiske aspekter ved STEAMs pedagogiske tilnærming
- Modul 2. STEAM Læring i klasserommet: læringsmetodikk
- Modul 3. STEAM utdanning og beregningstenkning
- Modul 4. Digitale teknologier som tilretteleggere for STEAM-utdanning
- Modul 5. Tverrfaglig pensumprogrammering for STEAM-utdanning
- Modul 6. Design og evaluering av STEAM utdanningsprosjekter
- Modul 7. Universell læringsdesign (UDL) i STEAM utdanning
- Modul 8. Utdanning for bærekraftig utvikling (ESD) gjennom STEAM utdanning
- Modul 9. Profesjonell praksis
- Modul 10. Masteroppgave