Mastergrad i nevroutdanning og online læringsvansker
Universidad Europea
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Villaviciosa de Odón, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Med Master i nevroutdanning vil du kunne analysere ulike modeller for diagnose, evaluering og oppmerksomhet på lærevansker, og du vil designe pedagogiske responser på rammen av det menneskelige nervesystemet og dets støtte for hukommelse, oppmerksomhet, følelser, språk og annet nevropsykologiske prosesser.
Du vil lære de nevroanatomiske, fysiologiske og kognitive grunnlagene for lærevansker og deres implikasjoner i alle utdanningsstadier.
I tillegg vil vi lære deg å designe og evaluere forslag til nevropedagogisk intervensjon og nevroteknologiske ressurser i lærevansker, for å fremme kreativitet og multiple intelligenser.
Be om mer informasjon gjennom vår portal, og en representant for senteret vil kontakte deg for å hjelpe deg med å behandle registreringen.
Hva skiller dette kurset fra de andre?
offisiell mastergrad
- ANECA-sertifisering. Sertifisert av Nasjonalt organ for kvalitetsvurdering og akkreditering, under Kunnskapsdepartementet.
- Europeisk anerkjennelse. Tittel som kan homologeres og anerkjennes i alle land i det europeiske området for høyere utdanning (EES).
- Tilgang til PhD. Den lar deg få tilgang til en doktorgrad i utdanning.
- Poeng for motstand eller konkurranser. De offisielle mastergradene er gyldige for meritteringsskalaen til undervisningsopposisjonene i offentlig administrasjon.
Online metodikk
- Fleksibilitet. 100 % online undervisning med live virtuelle klasser som vil bli tatt opp i tilfelle du ikke kan delta eller ønsker å se dem igjen.
- I nærheten av deg. Du vil få støtte fra våre ekspertlærere som vil lette læringen din, samt en veileder som vil veilede deg og hjelpe deg med å nå dine mål.
- Erfaringsbasert læring. Få omfattende opplæring, basert på læring gjennom reelle caser sammen med teoretisk-praktisk læring.
Etter fullføring av dette programmet mottar studenten den offisielle tittelen Master's Degree in Neuroeducation utstedt av Universidad Europea .
Programresultat
- Du vil lære å designe innovative opplevelser for stimulering av sansemotorisk utvikling, som gjør bruk av de nyeste trendene innen aktive metoder og nevroteknologiske ressurser.
- Du vil bruke nye teknologier og metoder innen nevrodidaktikk for å fremskynde læringsprosessen og optimere skoleprestasjoner, noe som gjør den mer attraktiv, motiverende, samarbeidende, kommunikativ og visuell. Eks: pedagogisk sjakk, mindfulness.
- Du vil være i stand til å vurdere bidragene og implikasjonene av inkorporeringen av nye pedagogiske alternativer for å håndtere lærevansker.
- Vi vil lære deg hvordan du kan evaluere de siste fremskrittene innen synaptisk og nevronal plastisitet og funksjonell hjernegjenoppretting.
- Du vil kunne utlede egenskapene til nevropsykologisk utvikling i barndommen og nevroutviklingsendringene i ungdomsårene.
- Du vil lære om nye trender innen undervisning og læring av matematikk (ABN, EntusiasMAT, Singapore) og de nevrologiske prosessene som er involvert i læringen. Dyskalkuli og alle dens aspekter.
- Du vil analysere endringer og oppmerksomhetssvikt, hyperaktivitet og atferdsforstyrrelser, fra et multimodalt og tverrfaglig perspektiv.
- Du vil undersøke de nevropedagogiske strategiene som er mest i tråd med behovene til personer med ADHD og mest passende for hver alder.
Ideelle studenter
Hvem er det til?
Master er fokusert på studenter med følgende inngangsprofil:
- Diplom i undervisning.
- Nyutdannede i småbarns- og grunnskoleutdanning.
- Nyutdannede/grader i psykologi.
- Nyutdannede/grader i psykopedagogikk.
- Nyutdannede/grader i pedagogikk.
- Utdannet i sosialpedagogikk.
- Nyutdannede i logopedi.
- Nyutdannede i sosialt arbeid.
- Utdannet i ergoterapi.
- Lærere på videregående og videregående skoler.
- Personer med akkreditert arbeidserfaring innen utdanningsfeltet eller skolerådgivere, med ikke mindre enn 1 års påviselig erfaring med å utføre oppgaver innen samme kunnskapsfelt.
Opptak
Læreplan
Modul 1. Lærevansker fra et inkluderende perspektiv (6 stp)
- Inkluderende opplæring som en rettighet.
- Et annet blikk på konseptualisering av lærevansker.
- Forebygging av lærevansker.
- Omfattende pedagogisk omsorg og dens implikasjoner.
- Den psykopedagogiske rapporten som grunnlag for utforming av arbeid i klasserommet.
- Funksjonelt mangfold og lærevansker.
Modul 2. Hjerneplastisitet. Nevrokognitive aspekter ved læring (6 stp)
- Nervesystemet, dets utvikling og forhold til erkjennelse og følelser.
- Hjerne, hjernefunksjoner og hjerneplastisitet. Hendelser i læring.
- Kjennetegn på nevroutvikling i barndommen og endringer i ungdomsårene.
- Affektive, motiverende og sosiale prosesser i skolens læring.
- Biologiske og miljømessige faktorer som påvirker nevroutvikling.
- Nye trender og fremskritt innen kognitiv nevrovitenskap.
Modul 3. Nevropedagogisk intervensjon og nevroteknologiske ressurser for sensoriske og motoriske prosesseringsforstyrrelser (6 stp)
- Nevroutvikling fra 0 til 6 år og pedagogiske implikasjoner.
- Nevroutvikling fra 7 til 11 år og pedagogiske implikasjoner.
- Primitive reflekser som motor for sansemotorisk utvikling.
- Implikasjonene av tidlig barndom i utdanningsfeltet.
- Motoriske og sensoriske forstyrrelser.
- Nevroteknologiske ressurser for vansker avledet fra sansemotorisk utvikling.
Modul 4. Nevropedagogisk intervensjon og nevroteknologiske ressurser for språk- og kommunikasjonsforstyrrelser (6 stp)
- Spesifikk språklidelse: SLI
- Taleforstyrrelser: Dyslalia og dysartri
- Lærevansker i skriftlig uttrykk: Dysgrafi og dysortografi
- Leselæringsforstyrrelser. Dysleksi
- Skrivelæringsforstyrrelser. Dysgrafi
- Nevroteknologiske ressurser for språk- og kommunikasjonsforstyrrelser
Modul 5. Nevropedagogisk intervensjon og nevroteknologiske ressurser for dyskalkuli (6 stp)
- Nye trender innen undervisning og læring av matematikk, fra telling til problemløsning
- Matematikk og de nevrologiske prosessene som er involvert i læringen
- Dyskalkuli: alle aspekter
- Diagnose og evaluering: dens implikasjon i tilpasning av læreplaninnhold
- Sammenhengen av matematikk lærevansker med språkrelaterte vansker.
- Nevroteknologiske ressurser for vanskeligheter med å lære matematikk.
Modul 6. Nevropedagogisk intervensjon og nevroteknologiske ressurser for oppmerksomhetssvikt, hyperaktivitet og atferdsforstyrrelser (6 stp)
- Oppmerksomhetsforstyrrelse med og uten hyperaktivitet.
- Ulike syn på ADHD og dens egenskaper.
- Pedagogiske implikasjoner for helhetlig omsorg for elever med lærevansker knyttet til ADHD.
- Ulike syn på atferdsforstyrrelser.
- Viktigheten av tilknytning og sosial kontekst.
- Nevroteknologiske ressurser for vansker avledet fra oppmerksomhets- og atferdsforstyrrelser.
Modul 7. Nevropedagogisk intervensjon og nevroteknologiske ressurser for autismespekterforstyrrelser, multiple intelligenser, talent og høye evner (6 stp)
- Flere intelligenser. Hvordan bringe dem til klasserommet som et inkluderende instrument.
- Autismespekterforstyrrelser (ASD).
- Kommunikasjonsforstyrrelser.
- Kreativiteten. Eksplosjonen av talent i klasserommene. Kreativitet som et mål og som et middel for læring.
- Kurrikulær og utenomfaglig intervensjon i høye intellektuelle evner og dobbel eksepsjonalitet (høye evner + ASD; Høye evner + TDH).
- Nevroteknologiske ressurser for vanskeligheter avledet av ASD og for å fremme kreativitet og flere intelligenser.
Modul 8. Innovasjon i nevrodidaktikk for optimalisering av undervisnings- og læringsprosessen (6 stp)
- ABP.
- Pedagogisk sjakk. Utdanningsressurs.
- Nye systemer for å lære matematikk: ABN, EntusiasMAT, Singapore, etc.
- Tankefullhet.
- Få tilgang til teknologier og tilpasninger for elever med spesifikke utdanningsbehov.
- Pedagogisk coaching og emosjonell intelligens i klasserommet.
Modul 9. Profesjonell praksis (6 stp)
- Praksisen er 100 % ansikt til ansikt.
- Praksisplassene vil følge inkorporeringsprosedyren basert på sentrenes behov og tilgjengeligheten til studenten, og vil ha en akademisk veilederlærer (i tillegg til senterveilederen), som garanterer tilegnelse av ferdigheter.
- Studenten skal fylle ut rapporten om yrkesutøvelsen. Den vil bestå av en rapport om programmering av aktivitetene og ansvaret påtatt i denne perioden ved undervisningssenteret.
- Ansvarlig for evalueringen av hukommelsen er veileder-lærer i studentens yrkespraksis, men med hensyn til informasjon gitt av studentens veileder ved undervisningssenteret.
Modul 10. Masteroppgave (6 stp)
Utføre et originalt forskningsarbeid som integrerer all kunnskap, ferdigheter og kompetanser tilegnet i mastergraden.
Presentasjonen av TFM er personlig, og du kan gjøre det på alle våre lokasjoner i Spania (Madrid, Valencia, Tenerife, Barcelona, Bilbao, Sevilla og A Coruña) og Latin-Amerika (Bogotá, Quito, Santiago de Chile og Lima).