Mastergrad i fornybar energi og energieffektivitet
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 5 460 / per course *
Søknadsfrist
18 Sep 2023
Tidligste startdato
25 Sep 2023
* pris på hele mastergraden i en enkelt betaling
Introduksjon
De siste årene har det vært en enestående vekst i energisektoren på europeisk og internasjonalt nivå, som svar på sosiale, politiske og økonomiske krav om å satse på en bedre bruk av energi og for dens generering gjennom kilder som ikke forurenser miljøet. Handlingsplanene for fornybar energi, både nasjonalt og internasjonalt, foreslår et svært konkurransedyktig arbeidsmarked de kommende årene innen energieffektivitet og bruk av fornybar energi, der det allerede er stor etterspørsel etter fagfolk som er utdannet innen disse områdene. , men også med høy etterspørsel når det gjelder teoretisk og praktisk kunnskap, kun oppnåelig gjennom universitetsstudier.
Universitetets mastergrad i fornybar energi og energieffektivitet gir ingeniører, tekniske ingeniører, arkitekter og tekniske arkitekter muligheten til å tilegne seg nødvendig kunnskap og erfaring om utnyttelse og forvaltning av fornybar energi (sol, vind, biomasse og biodrivstoff, etc.) , kunnskap om elektrisitetsmarkeder og deres prissetting, energirevisjon, energivurdering av bygninger, bioklimatisk arkitektur, anleggslovgivning, internasjonalisering, og generelt all prosjektledelse basert på energieffektivitet eller fornybare energier, for å konkurrere i nåværende og fremtidig arbeidskraft markedet i dette voksende fagfeltet.
Læringene som tilsvarer Master in Renewable Energies and Energy Efficiency er offisielle og studieplanen er publisert i BOE nummer 67 av 19. mars 2014.
adressert til
Denne mastergraden er rettet mot personer med følgende universitetsstudier:
- Ingeniørgrader
- Ingeniører og tekniske ingeniører
- Arkitekter og tekniske arkitekter
Mesterens hovedmål
Hovedmålet med Master er presentasjon og implementering av de nødvendige forestillingene for å implementere og utnytte de viktigste fornybare energikildene, presentasjon av prinsippene som energitjenesteselskaper er basert på, overvåkings- og optimaliseringsverktøy for forbruk og rammeverk for anvendelse av revisjon, lovverk og energivurdering av bygninger, prosjekter og anlegg. Det er også ment å offentliggjøre verdikjeden til prosjekter for fornybar energi og energieffektivitet, med spesiell oppmerksomhet til den økonometriske analysen av disse prosjektene og deres fremvoksende energimarked. På denne måten omhandler masteren å gi omfattende teoretisk og praktisk opplæring i alt relatert til utnyttelse av fornybar energi og styring, lovverk og revisjon av energieffektivitet i prosjekter, anlegg og bygninger.
I denne masteren er hovedmålet at studenten kan implementere kunnskapen som er tilegnet med opplæringsprogrammet, og dermed oppnå at det er et enormt praktisk og virkelig nyttig program, som gir studenten ferdigheter som øker deres arbeidsevne og evner. . Som et eksempel kan du se en liten oppsummering av prosjektet med igangkjøring av den solcelle- og solvarmeinstallasjonen til UDIMA , utført av studenter ved denne masteren i våre anlegg: "Idriftsettelse av den solcelle- og solvarmeinstallasjonen til UDIMA " .
Undervisningssystem
UDIMA opplæringsmodellen er basert på fjernundervisning, og bruker intensivt informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) for å lette utdanningsprosessen.
UDIMA læringsevalueringssystemet vurderer å gjennomføre og, der det er hensiktsmessig, overvinne ulike typer aktiviteter. Prosentvektene som er opprettet for å evaluere aktivitetene til hvert emne, vil bli beskrevet i detalj i filen for hver modul eller emne i undervisningsplanleggingen, og vil bli etablert fra maksimum og minimum fastsatt i følgende tabell:
Deltakelse i læringsaktiviteter | 10–20 % |
kontroller | 10–20 % |
Kontinuerlig vurderingsaktiviteter (AEC): | 20–30 % |
Ansikt til ansikt avsluttende eksamen | 50–60 % |
TOTAL | 100% |
I alle fag overvåkes studenten faglig gjennom kvalifisering av didaktiske aktiviteter basert på egenskapene til det europeiske området for høyere utdanning.
metodikk
UDIMA metodikken er basert på et fjernundervisningssystem som fremmer kontinuerlig vurdering og "læring ved å gjøre" i et miljø med nærhet, tilgjengelighet og sanntidsinteraksjon mellom lærer og elev, gjennom informasjonsteknologi og kommunikasjon.
Undervisnings-læringsprosessen er utviklet gjennom virtuelle klasserom der studentene disponerer en undervisningsveiledning med planlegging av faget. Undervisningsmetodikken sikrer tilegnelse av kunnskap og faglige og personlige ferdigheter gjennom et løpende vurderingssystem nedfelt i didaktiske aktiviteter, selvevalueringsspørreskjemaer og en personlig avsluttende eksamen.
For å fremme studiet og opplæringen av studenten, utvikles følgende opplæringshandlinger:
- Studer de didaktiske enhetene gjennom det didaktiske materialet som er gjort tilgjengelig for studenten og designet for nettstudier: manualer, bøker, artikler og annen bibliografi relatert til fagene som studeres.
- Utvikle opplæringsaktiviteter gjennom antakelser, praktiske tilfeller og spørreskjemaer, ved å bruke verktøyene til nettbaserte undervisningsplattformer.
- Gjennomføre aktiviteter som involverer søk og håndtering av informasjon.
- Forberede studier, rapporter, prosjekter som lanserer faglig kompetanse.
- Tilby en veiledningshandling til permanent disposisjon for studenten som muliggjør en korrekt undervisnings-læringsprosess, ved å bruke oppfølgingsstrategier som nett- eller telefonveiledninger.
- Utvikle en evalueringsprosess i kontinuerlig handling som tillater reorientering av læringsprosessen.
- Gjennomfør læreplaner og utenomfaglige praksisplasser i spesialiserte sentre for å oppnå de faglige ferdighetene til graden.
- Fremme forskningskapasitet gjennom didaktiske strategier som prosjektformulering, dataanalyse, studie av resultater, konklusjoner og håndtering av litteraturliste.
- Utvikle muntlige presentasjonsferdigheter og forsvar av akademiske artikler ved å bruke mulighetene til undervisningsverktøy for kontorautomatisering.
Karrieremuligheter
- Leder av energianlegg.
- Spesialist på energieffektivitet.
- Ansvarlig for ledelsen av energitjenesteselskaper.
- Revisor eller energirådgiver for bedrifter.
- Ingeniør spesialisert i energiprosjekter og spesielt de relatert til fornybar energi.
- Analytiker for å bestemme den økonomiske levedyktigheten til internasjonale energiprosjekter.
- Teknikere og/eller direktører for fornybar energi og/eller energispareprosjekter.