
MSc in
Mental helse hos barn og unge: Psykologiske tilnærminger MSc (nettbasert læring) The University of Edinburgh

Introduksjon
MSc Mental Health in Children and Young People: Psychological Approaches (Online Learning) tilbyr et unikt perspektiv: at barn og unges mentale helse og velvære påvirkes av utviklingsprosesser på flere nivåer, fra individuelle til sosiokulturelle og at tilnærminger for å jobbe med mental helse og velvære må være informert av dette dynamiske og interaksjonelle systemet.
Ved å trekke på kunnskapen og klinisk erfaring fra en avdeling for klinisk og helsepsykologi i verdensklasse, har programmet som mål å utstyre studentene med kunnskapen som er nødvendig for å forstå barn og unges psykiske helse og velvære fra dette unike perspektivet. Programmet vil også trekke på mange andre teoretiske områder, inkludert tidlig intervensjon, helsefremming, folkehelse, helse og sosiale ulikheter, kritisk psykologi, utviklingspsykopatologi og motstandskraft.
Programmet er deltid, helt online, og har blitt designet med tanke på fagfolk; det elektroniske leveringsformatet og deltidsstudiealternativene gjør det mulig for fagpersoner fra en rekke disiplinære bakgrunner å utvikle kunnskap og praksis mens de fortsetter å møte individuelle livs- og arbeidskrav.
Kjerneelementene i programmet inkluderer både konseptuelle og anvendte kurs. På det konseptuelle nivået vil programmet gjennomgå ulike teorier om barn og unges psykiske helse involvert i den komplekse strukturen av typisk og atypisk utvikling. På anvendt nivå vil det omfatte anvendelse av psykologisk kunnskap på vansker som oppleves av barn og unge og kritisk vurdering av psykologisk kunnskap og praksis.
Karakteristiske trekk ved programmet inkluderer:
- den kritiske integrasjonen av klinisk og profesjonell praksis med gjeldende teoretisk og empirisk utvikling i evidensgrunnlaget for, og levering av, psykiske helseprogrammer for barn og unge
- fleksibilitet ved levering
- muligheter for kunnskapsutveksling mellom en rekke nyutdannede og praktikere fra multiprofesjonell bakgrunn
- mange muligheter for syntese av teori, bevis og praksis
Nyutdannede av programmet kan forvente å utvikle nøkkelferdigheter og evner, som kan overføres til en rekke profesjonelle domener, inkludert:
- kunnskap og forståelse av utviklings- og trivselslitteraturen
- forsknings- og undersøkelsesferdigheter
- personlige og intellektuelle autonomi ferdigheter
- tekniske og praktiske ferdigheter
- kommunikasjons ferdigheter
Nettbasert læring
All undervisningen på MSc leveres helt online, noe som gir mulighet for fleksible og responsive tilnærminger til læring, vurdering og støtte for studentene våre og når et bredt spekter av nyutdannede og fagfolk fra hele verden.
De nettbaserte undervisningsmetodene inkluderer:
- videoforelesninger
- online veiledninger
- wikier
- diskusjonsfora
- nettkonferanser
- filmer og videoer
- uavhengig studie og forskning
Universitetets komplette utvalg av nettbaserte læringsressurser vil være tilgjengelig for studenter; for eksempel:
- Blackboard Collaborate-programvare for nettkonferanser
- e-bøker og nettbaserte akademiske tidsskrifter
- Searcher (en enhetlig plattform for tilgang til alle bibliografiske databaser tilgjengelig ved universitetet).
I tillegg til våre nettbaserte kurs, er studenter velkommen til å melde seg på våre campusbaserte kurs (opptil 60 studiepoeng), hvis det er mulig for dem å delta på universitetet for undervisning, og dermed øke fleksibiliteten og valgfriheten. Vær oppmerksom på at studenter som er påmeldt dette programmet ikke vil være kvalifisert til å søke om et Tier 4-visum.