Master of Education
VARIGHET
5 Semesters
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
MXN 22 455 / per year
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Undervisning er preget av å være scenen der mennesker reflekterer og deltar i endring. Det nåværende århundre pålegger utdanningsspørsmålet behovet for å fortsette med denne tradisjonen i lys av de nye globale kravene. Kjente filosofer, tenkere og visjonære i dagens organisasjoner påpeker at verden går mot en stor transformasjon der skolen, mer enn noen annen sosial institusjon, uunngåelig vil bli påvirket og av denne grunn står overfor store utfordringer.
I dagens kunnskapssamfunn er det avgjørende å vedta en utdanningsmodell basert på kompetanser som privilegerer integrering av nye utdanningsaktører og følgelig at opplæringen av generasjonene som disse aktørene betjener utvides. Utdanningsfeltet på XXI -tallet, krever spesialister som reagerer på disse på en effektiv måte. Dette kan oppnås gjennom forberedelser som påvirker organisatoriske endringer, utdanningsprosessplanlegging og pedagogisk administrasjon, sentrale elementer for å oppnå alternative løsninger.
program Mål
- Design og evaluer utdanningsprogrammer og prosjekter inkludert lærerutdanning, i henhold til kunnskapsområdet, utdanningsnivået og modaliteten; i tillegg til å anvende undervisnings- / læringsstrategier for dem.
- Gjennomføre pedagogiske forskningsprosjekter om emner knyttet til undervisnings- og læringsprosessen.
Vekt på undervisning og læringsprosesser
Obligatorisk kurs
- Teori og praksis for læreplanen
Avanserte kurs (velg 3)
- Design av kompetansebaserte utdanningsprogram
- Vurdering av læring
- Utdanningsinnovasjon i klasserommet
- Læringsledelsesmodeller
Aksentuering i kognitiv utvikling
Obligatorisk kurs
- Kognitiv psykologi
Avanserte kurs (velg 3)
- Tenkte psykologi
- Teoretiske tilnærminger til intelligens og følelser
- Kognitive og læringsstiler
- Programmer for å lære tenkning
Graduate profil
Våre kandidater er mennesker med en solid akademisk bakgrunn, som er i stand til:
- Utvikle kunnskap, ferdigheter og holdninger som lar deg designe, evaluere, forske på og lage pedagogiske prosjekter som svarer til de sosiale og spesielle behovene i arbeidsmiljøet ditt.
- Vær reflektert og målrettet når du identifiserer problemer og foreslår, implementerer og evaluerer løsninger for å bidra til kvalitativ forbedring av utdanningen i Mexico og Latin -Amerika.
- Bruk kunnskapen om utdanningsvitenskap i undervisningen i disiplinærinnhold slik at deres pedagogiske praksis er velbegrunnet.
- Bruk forskning som et arbeidsverktøy i din profesjonelle praksis i utdanningsmiljøer.
- Generer nye ideer, prosedyrer og teknikker for å identifisere mulighetsområder og implementere løsninger sammen med ulike sosiale aktører.
- Inkluder din oppfatning av utdanning i de spesifikke områdene av din aksentuering.
Mening fra MEE -kandidaten
“Jeg anbefaler på det sterkeste å studere denne mastergraden ved Tecnológico de Monterrey, å ha et godt undervisningsteam sikrer anerkjent opplæring blant forskjellige fagfolk. Personlig var jeg i stand til å inkorporere de ressursene som mastergraden ga meg for å løse konfliktsituasjoner på skolen betydelig. " Håper Ortiz
Fordeler med å studere en mastergrad online
- Utvikling av ferdigheter for utdanning i det nye kunnskapssamfunnet.
- Interaksjon med professorer med doktorgrad og yrkeserfaring.
- faglig vekst.
- Fleksibilitet til å studere mens du arbeider.
- personlig oppfølging av lærerstaben.
- Eksklusiv jobbbank for EXATEC -studenter og nyutdannede.
- flerkulturelt miljø.
- Ved hjelp av cutting-edge teknologi.
- Vær en del av det største spansktalende online-utdanningssamfunnet i Latin-Amerika.
- Tecnológico de Monterrey har akkrediteringer som: SACS, CIEES, SEP og CONACYT.
Opptak
Læreplan
Curriculum
Tiden studenten fullfører doktorgraden vil avhenge av antall emner som tas per studieperiode. I en semester mastergrad kan du ta 2 emner per periode.
- Periode: halvårlige
- Start: januar og august
- Antall fag: 10 fag
- Varighet: 2,5 år*
*Foreslått varighet i henhold til akademisk studieplan.
Sel kurs
- Teknologi og innovasjon i utdanning
Grunnutdanningskurs
- komparativ utdanning
- Læringsteorier i utdanningssammenheng
Forskningskurs
- Anvendt forskningsprosjekt I: Identifikasjon av problemer
- Anvendt forskningsprosjekt II: Metodiske tilnærminger
- Anvendt forskningsprosjekt III: Analyse av resultater
Mastergraden i pedagogikk har 2 aksentuasjoner; Når du tar de valgfrie fagene for det valgte området, vil studenten få et bevisbrev som spesifiserer aksentueringen.
Ideelle studenter
adressert til
- Lærere i utøvelsen av de forskjellige utdanningsnivåene.
- Fagpersoner knyttet til utvikling av utdanningsprogrammer.
- Fagfolk dedikert til ikke-formelle utdanningsoppgaver: opplæringsprogrammer, menneskelige ressurser, frivillige organisasjoner og kulturell oppsøkende utdanningsprogrammer for ulike aldre.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Master i utdanning