
Doktorgrad i bærekraft – PhD (online)
Online
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Deltid
SØKNADSFRIST
31 Jan 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
May 2025
STUDIEAVGIFT
USD 79 500
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Introduksjon
Fremstå som en innovativ leder innen bærekraft for å adressere sosioøkologisk motstandskraft, klimaendringer, vannmangel, matusikkerhet, miljøpolitikk, økonomisk rettferdighet og mer.
Hvorfor en doktorgrad i bærekraft fra Sit?
Utviklet for fagfolk som jobber for å skape en mer bærekraftig fremtid, vil PhD i bærekraftsstudenter undersøke de sosiale, økologiske, tekniske og politiske dimensjonene til bærekraftige transformasjoner, forholdet mellom vitenskap og samfunn for å fremme mer bærekraftig fremtid, og nye og inkluderende tilnærminger til samfunnet -basert problemløsning og bærekraftig utvikling.
Dette nettbaserte programmet er supplert med to 10-dagers internasjonale opphold over fire år med deltidsstudier. I løpet av førsteårsoppholdet vil studentene fordype seg i Lisboa, Portugal, et fyrtårn for fremgang innen fornybar energiinnovasjon, marin bevaring og bærekraft. I løpet av det andre året går studentene over fra teori til praktisk utforskning gjennom unike casestudier i Tanzanias Zanzibar-øygruppe, som er i forkant av initiativer innen blå økonomi.
Studentene skal utvikle ferdigheter innen forskning, organisasjonsledelse, politikkutvikling og kommunikasjon for å bidra til å redusere klimaendringer, gå inn for sosial rettferdighet og innovere bærekraftig forretningspraksis for økonomisk velstand. Nyutdannede av programmet vil være forberedt på å lede grupper med flere interessenter, da de vil være effektive formidlere i politiske sirkler, akademiske og organisatoriske sammenhenger og populærvitenskap.
SITs globale fakultet bringer erfaring i både undervisning og mentorskap og anvendt arbeid i mange fasetter av bærekraft, fra integrerende bevaring, klimaendringer, matsikkerhet, miljøstyring og bærekraftig virksomhet og teknologi. Med SITs globale nettverk og lange historie med erfaringsbasert læring, vil studentene få et unikt globalt perspektiv de kan bruke på karrieren.
Opptak
Stipend og finansiering
SIT is committed to ensuring you have the information you need to successfully access funding for your graduate education. SIT’s Student Financial Services Office provides guidance on all aspects of graduate financial aid throughout the application process and during your time as a student.
Læreplan
Coursework
Studenter fullfører 64 studiepoeng med arbeid over fire år (12 semestre) med studier i små personlige årskull. Kursene fokuserer på teori, forskningsmetoder, anvendt praksis, faglig utvikling og forberedelse av avhandling. Gjennomgående vil du lære av professorer og rådgivere fra hele verden. Denne doktorgraden bygger på SIT 60-årige historie med erfaringsutdanning og globale partnerskap for å gi studentene en unik og kraftig læringsopplevelse.
Studenter kan be om å overføre opptil 15 studiepoeng av relevante tidligere hovedfagskurs under opptak, og dermed redusere det totale studiepoengkravet fra 64 til 49.
Med godkjenning kan studentene forfølge en akselerert Pathway for å fullføre graden i 10 semestre. Forsknings- og avhandlingsskrivingsfasen av programmet kan variere, avhengig av individuell studentfremgang, eksterne forpliktelser og typen eller omfanget av forskning.
Utvid delene nedenfor for å se detaljerte kursbeskrivelser og opptaksinformasjon.
Year 1
Summer
- Valgfag (3 studiepoeng; eller 3 godkjente overføringspoeng)
- Perspektiver på bærekraft (3 studiepoeng)
I dette kurset vil studentene fordype seg i de grunnleggende teoriene som underbygger både forskning og praktiske anvendelser av bærekraftstilnærminger. Dette kurset gir den teoretiske bakgrunnen for diskusjon og analyse av bærekraftsspørsmål som spenner fra energi og naturressurser til biologisk mangfold og globale klimaendringer. Kjernekonsepter i kurset inkluderer sosial-økologisk systemtenkning, sårbarhet, motstandskraft, regenerativ utvikling, politikk og kommunikasjon i sammenheng med bærekraft.
Sentralt i kurset er sammenhengen mellom bærekraftsspørsmål på tvers av ulike skalaer og systemer. Studentene vil få innsikt i hvordan samfunn, regjeringer, organisasjoner, sosiale bevegelser, private selskaper og enkeltpersoner i fellesskap kan møte de truende truslene mot bærekraft. Utforskningen av bærekraftsemner spenner over et bredt spekter av perspektiver, og fremmer tilpasningsevne i å ta opp den komplekse oppgaven med å omforme det menneskelige samfunn og dets forhold til natur og teknologi. Det overordnede målet er å veilede enkeltpersoner mot mer bærekraftige mønstre i økologiske, sosiale, politiske og økonomiske relasjoner, samtidig som de forbereder dem til å være effektive formidlere av håp gjennom hele graden og utover.
Fall
- Valgfag (3 studiepoeng; eller 3 godkjente overføringspoeng)
- Sosial-økologisk-teknisk-politiske systemer og integrasjon (3 studiepoeng)
Dette kurset gir den teoretiske bakgrunnen for bruk og anvendelse av kompleks systemtenkning og beslutningstaking for bærekraft. Kursinnholdet trekker på ulike felt og sfærer, inkludert samfunnsvitenskap, økologiske systemer og teknologi, med fokus på hvordan disse sfærene overlapper og samhandler, og hvordan vi kan bringe dem sammen. Kjernekonsepter i kurset inkluderer sosial-økologisk systemtenkning, forsyningskjede- og nettverksanalyse, og etikk og sosial rettferdighet i sammenheng med bærekraft. Studentene skal undersøke sammenhenger mellom naturlige, samfunnsmessige, økonomiske, teknologiske og politiske systemer på flere skalaer, og lære å identifisere problemer og konseptualisere løsninger ved hjelp av systemtenkning.
Spring
- Valgfag (3 studiepoeng; eller 3 godkjente overføringspoeng)
- Integrative Biodiversity Conservation (3 studiepoeng)
I dette kurset vil studentene undersøke tidligere og nåværende miljøbevaringsteorier, paradigmer, tilnærminger og praksiser som utforsker og veier 1) utfordringene og suksessen med ressursbevaring på flere skalaer, 2) rollen til karbon i nåværende og fremtidig forvaltning av økologiske systemer, 3) fremveksten av miljøstyring og 4) økologisk restaurering og dens potensielle innvirkning på menneskelig oppblomstring. Holistisk i sin tilnærming, fokuserer kurset på relasjonene, nyansene og ofringene som er involvert i å balansere menneskelig bruk av naturressurser og vedlikehold og regenerering av økologisk helse. Kurset vil også trekke på teorier og begreper fra pluriverset, miljøpsykologi og forestillinger om den uatskillelige dualiteten til menneske-natur-mosaikken.
Year 2
Summer
- Kasusstudier i klimaendringer og bærekraft (3 studiepoeng)
Samfunn i utviklingsland er avhengig av økosystemvarer og -tjenester for å kunne leve av. Påvirkninger av klimaendringer har skadet integriteten til økosystemene og lagt vekt på innbyggernes levebrød, offentlige institusjoner og virksomheter. Dette Praxis-kurset tar for seg klimaendringer og bærekraftig praksis i tropene og viser at bærekraft er en nøkkelfaktor i utviklingsprosessen. Ideen om bærekraft dukket opp som svar på økende bekymring for den tilsynelatende feilen i konvensjonelle, statsledede "utviklings"-initiativer og omfanget og tempoet av sosio-miljømessig forringelse, inkludert i afrikanske omgivelser. Generelt er en praksis bærekraftig og motstandsdyktig når den kan takle og komme seg etter stress og sjokk og opprettholde eller forbedre sine evner og eiendeler, samtidig som den ikke ytterligere undergraver naturressursbasen og dens multisektorielle koblinger.
Dette 10-dagers kurset finner sted i Zanzibar Archipelago, en semi-autonom region i Tanzania i Øst-Afrika. Kurset tar for seg tre konkrete tilfeller ved å oppleve eksempler og sette teori og ferdigheter ut i praksis der Afrika møter Det indiske hav. Under oppholdet på Zanzibar besøkte vi også nøkkelsteder og møtte interessenter om bærekraftspraksis og utfordringer, for eksempel knyttet til matproduksjon og turisme i en tid med klimaendringer. Erfaringer og applikasjoner i Zanzibar sammenlignes med globale saker. Dette kurset begrunner doktorgradsprogrammets temaer og verktøy med erfaringer og applikasjoner på bakken i det globale sør.
- Foreløpig gjennomgang (0 studiepoeng)
Etter første år på studiet må studentene bestå en forhåndseksamen. Foreløpige eksamener demonstrerer mestring av innhold dekket i kjernekurs og demonstrerte fremgang mot avhandlingens forskningsforslag.
Fall
- Valgfag (3 studiepoeng; eller 3 godkjente overføringspoeng)
- Analytiske verktøy og metoder i bærekraftsstudier (3 studiepoeng)
Bærekraftsvurderinger balanserer miljømessige, sosiale og økonomiske konsekvenser, samtidig som kontekstuelle og langsiktige risikoer respekteres. Dette forskningsmetodekurset gir en kritisk og systematisk gjennomgang av kvalitative og kvantitative, men først og fremst blandede metoder, tilnærminger til bærekraft. Tidligere forståelse av grunnleggende kvalitative og kvantitative metoder forventes av studentene. Kurset introduserer og anvender også ulike analytiske verktøy som er essensielle for vurdering av bærekraftsaker og utfall. En bred forståelse av disipliner, skalaer (rom og tid), datatyper, beregninger, indikatorer og styrken og begrensningene til spesifikke paradigmer og tilnærminger informerer kurset og dets innhold. Bærekraftsevalueringer kan påvirke politikk og beslutningstaking på både naturlige/fysiske og sosiale sfærer. Forbedret levebrød miljøvern og sosial utvikling kan være resultatet av forbedrede vitenskapelige og tekniske applikasjoner som vurderer synergier og avveininger av bærekraftsresultater.
Spring
- Valgfag (3 studiepoeng; eller 3 godkjente overføringspoeng)
- Kvalitative forskningsmetoder (3 studiepoeng)
I dette kurset vil studentene bli introdusert for en rekke tilnærminger og metoder som brukes i kvalitativ undersøkelse. Blant tilnærmingene som dekkes er prosesssporing, diskursanalyse, etnografisk forskning, casestudier, komparativ historisk analyse, arkivforskning, intervju, etnografi, innholdsanalyse, etnografisk forskning, politisk profilering og agentbasert modellering. Studentene vil utdype sin kunnskap om disse tilnærmingene og forbedre sine datainnsamlingsferdigheter ved å gjennomføre undersøkelser og analytiske rammer, utforme case-studier og reflektere over hver metodes styrker og begrensninger. Studentene vil også lære å kode data induktivt og deduktivt, utvikle koder, se etter mønstre som dukker opp i data, utvikle overordnede temaer og tolke funn.
Year 3
Summer
- Omfattende eksamen (0 studiepoeng)
Etter fullføring av alle kurs, må studentene bestå en omfattende eksamen og begynne et prospekt (forslag) for avhandlingsforskningen. Omfattende eksamener bekrefter studentenes mestring av sitt valgte studieretning og fungerer som grunnlag for doktoravhandlingens litteraturgjennomgang. Etter å ha bestått den omfattende eksamen og prospektforsvar, melder studentene seg på kandidatur.
- Forskningskollokvium (3 studiepoeng)
Forskningskollokviet gir en plattform for doktorgradsstudenter til å presentere og diskutere mulige PhD-forskningsprosjekter, utveksle ideer, motta konstruktive tilbakemeldinger og workshopmåter for å forberede og forbedre avhandlingsforskningsforslagene sine. I løpet av 10 dager samhandler studentene i et konferanseformat, og presenterer forskningsideene sine, litteraturen og debattene knyttet til disse ideene, og metodene de vurderer å bruke i undersøkelsesprosessen. Studentene forventes også å kritisk evaluere arbeidet til sine jevnaldrende, gi konstruktiv kritikk for å hjelpe dem med å fremme forskningsagendaen deres, operasjonalisere forskningsspørsmålene deres, og identifisere og utvikle planer for å overvinne utfordringer i datainnsamlings- og analysefasene av forskningen deres. . Før det personlige kollokviet vil studentene samarbeide med rådgiverne etter behov for å utvikle presentasjonene sine.
Fall
- Doktorgrads- og faglig utviklingsseminar 1 (1 studiepoeng)
Doktorgrads- og profesjonsutviklingsseminarene 1-4 søker å bygge et praksisfellesskap for doktorgradsstudenter mens de jobber med å fullføre doktoravhandlingene sine. Studentene møtes annenhver uke med hverandre og sin gradsleder for å dele avhandlingens fremgang, løse problemer og dele utkast til arbeidet deres for tilbakemelding. Seminaret vil også inneholde sporadiske gjesteforelesere som vil dele sine doktorgradsavhandlingsreiser og sine faglige overganger etter å ha mottatt sin doktorgrad.
- Forslagsforsvar, IRB-godkjenning (3 studiepoeng)
Forslagets forsvar er utformet for å evaluere gjennomførbarheten, betydningen og originaliteten til hver students foreslåtte avhandlingsforskningsprosjekt. Det fungerer som et kritisk sjekkpunkt for å sikre at forskningsprosjektet er godt strukturert, godt utviklet og har stor sannsynlighet for å lykkes. Forsvaret gjennomføres foran studentens tre avhandlingskomitémedlemmer: deres primære veileder og deres første og andre leser. Den består av en formell presentasjon etterfulgt av en spørsmål-og-svar-sesjon. Etter avhøret vurderer utvalget og gir deretter tilbakemelding til studenten om styrker og svakheter ved forslaget. Utfallet av forsvaret vil være ett av følgende: 1) Bestått: studenten kan fortsette med sin forskning, 2) Betinget bestått: Studenten har lov til å fortsette, men de må ta opp spesifikke problemstillinger eller fullføre forespurte revisjoner av forslaget før gjør det, eller 3) Ikke bestått: Forslaget oppfyller ikke de nødvendige standardene, og studenten vil bli pålagt å revidere og forsvare det på et senere tidspunkt. *Krever vellykket gjennomføring av omfattende eksamener.
Spring
- Avhandling (5 studiepoeng)
Minst 20 studiepoeng av ph.d.-programmet består av forskning og avhandling. Etter fullført avhandling skal studenten bestå en muntlig eksamen til forsvar av avhandlingen. Den kulminerende erfaringen for doktorgradsprogrammet er en publisering av avhandlingen. Den ikke-kursuelle delen av programmet varer vanligvis i to år.
- Doktorgrads- og faglig utviklingsseminar 2 (1 studiepoeng)
Doktorgrads- og profesjonsutviklingsseminarene 1-4 søker å bygge et praksisfellesskap for doktorgradsstudenter mens de jobber med å fullføre doktoravhandlingene sine. Studentene møtes annenhver uke med hverandre og sin gradsleder for å dele avhandlingens fremgang, løse problemer og dele utkast til arbeidet deres for tilbakemelding. Seminaret vil også inneholde sporadiske gjesteforelesere som vil dele sine doktorgradsavhandlingsreiser og sine faglige overganger etter å ha mottatt sin doktorgrad.
Year 4
Summer
- Avhandling (5 studiepoeng)
Minst 20 studiepoeng av ph.d.-programmet består av forskning og avhandling. Etter fullført avhandling skal studenten bestå en muntlig eksamen til forsvar av avhandlingen. Den kulminerende erfaringen for doktorgradsprogrammet er en publisering av avhandlingen. Den ikke-kursuelle delen av programmet varer vanligvis i to år.
- Doktorgrads- og faglig utviklingsseminar 3 (1 studiepoeng)
Doktorgrads- og profesjonsutviklingsseminarene 1-4 søker å bygge et praksisfellesskap for doktorgradsstudenter mens de jobber med å fullføre doktoravhandlingene sine. Studentene møtes annenhver uke med hverandre og sin gradsleder for å dele avhandlingens fremgang, løse problemer og dele utkast til arbeidet deres for tilbakemelding. Seminaret vil også inneholde sporadiske gjesteforelesere som vil dele sine doktorgradsavhandlingsreiser og sine faglige overganger etter å ha mottatt sin doktorgrad.
Fall
- Avhandling (5 studiepoeng)
Minst 20 studiepoeng av ph.d.-programmet består av forskning og avhandling. Etter fullført avhandling skal studenten bestå en muntlig eksamen til forsvar av avhandlingen. Den kulminerende erfaringen for doktorgradsprogrammet er en publisering av avhandlingen. Den ikke-kursuelle delen av programmet varer vanligvis i to år.
- Doktorgrads- og faglig utviklingsseminar 4 (1 studiepoeng)
Doktorgrads- og profesjonsutviklingsseminarene 1-4 søker å bygge et praksisfellesskap for doktorgradsstudenter mens de jobber med å fullføre doktoravhandlingene sine. Studentene møtes annenhver uke med hverandre og sin gradsleder for å dele avhandlingens fremgang, løse problemer og dele utkast til arbeidet deres for tilbakemelding. Seminaret vil også inneholde sporadiske gjesteforelesere som vil dele sine doktorgradsavhandlingsreiser og sine faglige overganger etter å ha mottatt sin doktorgrad.
Spring
- Avhandling (5 studiepoeng)
Minst 20 studiepoeng av ph.d.-programmet består av forskning og avhandling. Etter fullført avhandling skal studenten bestå en muntlig eksamen til forsvar av avhandlingen. Den kulminerende erfaringen for doktorgradsprogrammet er en publisering av avhandlingen. Den ikke-kursuelle delen av programmet varer vanligvis i to år.
- Avhandlingsforsvar (1 studiepoeng)
I dette emnet skal studentene fullføre sin avhandling, og forberede seg til muntlig forsvar. arbeider tett med sine primære og sekundære rådgivere, og leverer og forsvarer arbeidet deres. Studentene vil kunne presentere avhandlingene sine eksternt.
Valgfag og overføringspoeng (15 studiepoeng)
Studentene må ta 15 studiepoeng valgfrie emner før de går opp til omfattende eksamener. Valgfrie studiepoeng kan oppfylles på to måter: overføring av tidligere utdannede studiepoeng opptjent ved SIT eller en annen akkreditert institusjon eller fullføring av et rådgivergodkjent valgfag som tilbys gjennom et av SIT kurstilbud i master- eller PhD-programmene.
Programresultat
Etter fullført doktorgrad i bærekraft, vil studentene kunne:
- Gjennomfør banebrytende tverrfaglig forskning som går på tvers av systemtenkning, bærekraftsstudier og sosial handling.
- Utforme effektive og vellykkede prosjektløsninger som fører til inkluderende, holdbare resultater for blomstringen av menneskelig levebrød og økosystemer i ulike romlige skalaer.
- Bidra til en fremvoksende mengde forskning og handling som omdefinerer mainstream miljøtanker veiledet av moderne, alternative bevaringsepistemologier.
- Lede organisasjoner og initiativer i etablering og implementering av bærekraftige og regenerative systemer som tilfredsstiller menneskelige og økosystembehov.
- Design and carry out original, ethical research informed by relevant literature and grounded in appropriate methodologies and approaches.
- Contribute to scholarship and practice of the field through publishable research findings.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Dette programmet er ideelt for fagfolk som er entusiastiske for å produsere evidensbasert analyse for å undersøke de sosiale og økologiske dimensjonene til bærekraftige transformasjoner, forholdet mellom vitenskap og samfunn for å fremme mer bærekraftig fremtid, og nye og inkluderende tilnærminger til samfunnsbasert problemløsning og bærekraftig utvikling. Karriereveier kan omfatte:
- Klima- og miljøanalytiker
- Ledende bærekraftsdesigner eller direktør
- Energipolitisk rådgiver
- Spesialist i regenerative systemer
- Grønn teknologisk innovatør
- Læreplandesigner for bærekraft
- University faculty
- Leder- og forskningsroller i akademisk, statlig, frivillig organisasjon og næringsliv
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.