MBA – Markedsføring (16 måneder online)
VARIGHET
12 up to 16 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Markedsføring handler om å møte menneskelige og sosiale behov på en lønnsom måte. Det er et spennende fagområde som passer godt for folk som er kreative, analytiske og liker å jobbe i et hektisk arbeidsmiljø. Dette er også et svært utfordrende forretningsområde der fagfolk og ledelsen må utarbeide markedsføringsstrategier og planer for å sikre at flest mulig mennesker kan bli påvirket til å kjøpe produktet eller tjenesten selskapet tilbyr til sine kunder.
Markedet er fullt av konkurrerende selskaper, produkter og tjenester. Kjøpsbeslutningen påvirkes av flere faktorer. Emosjonelle faktorer som oppfatningen av tillit og ærlighet er like viktige som den opplevde kvaliteten på produktet eller tjenesten. Merkevareledelse er et essensielt element i markedsføring og vi er klar over hvordan veletablerte merkevarer kan påvirke kundenes kjøpsbeslutninger. Dette programmet vil utsette deg for flere slike casestudier om merkevarer og generell markedsføring, slik at du lærer deg praktiske markedsføringskonsepter i løpet av programmet.
Programmet er designet og undervist av eksperter innen markedsføring, og målet med programmet er at du får en grundig forståelse og kompetanseutvikling innen markedsføringsområdet, spesielt med den nyeste teknologien i sikte. Programmet vil også gi intensiv opplæring i markedsundersøkelser og markedskommunikasjon.
Akkreditering
EduQua-sertifisert sveitsisk institusjon
Rushford Business School er sertifisert av EduQua, et sveitsisk kvalitetsmerke for videreutdanningsinstitusjoner. EduQua er et akkrediteringsorgan anerkjent og støttet av den sveitsiske konfødererte regjeringen.
EduQua er den første kvalitetssertifiseringen for offentlige og private utdanningsinstitusjoner i Sveits og er anerkjent, støttet og godkjent av følgende organisasjoner:
- Den sveitsiske føderale regjeringen
- Den sveitsiske konferansen for kantonale utdanningsministre (EDK)
- Statssekretariatet for økonomiske saker (SECO)
- Sveitsisk konferanse for profesjonell opplæringsavdeling (SBBK)
- Swiss Association of Employment Departments (VSAA)
- Det sveitsiske forbund for voksenopplæring (SVEB)
Akkrediteringsrådet for handelshøyskoler og -programmer
Rushford Business School er medlem av "Accreditation Council for Business Schools and Programs (ACBSP)
ACBSP er det eneste globale akkrediteringsorganet som akkrediterer forretningsprogrammer på assosiasjons-, baccalaureate- og graduate-nivå over hele verden siden 1988. Rushford Business School er en del av et medlemskap som strekker seg til mer enn 60 land. ACBSP-medlemmer er blant de beste lærerne innen sine respektive felt, interessert i å lære innovative undervisningsmetoder, forbedre leveringen av forretningsutdanningsprogrammer og skape verdi for studentene sine.
FNs prinsipper for ansvarlig lederutdanning (PRME)
Rushford Business School er en stolt støttespiller og underskriver av FNs prinsipper for ansvarlig ledelsesutdanning (UN PRME). PRME er et initiativ fra FNs Global Compact grunnlagt i 2007 som en plattform for å oppmuntre og øke bevisstheten og integreringen av bærekraft i handelshøyskoler rundt om i verden.
I dag er PRME den største koordinerte innsatsen mellom verdens handelshøyskoler og FN. Rushford Business School ble PRME-underskriver i 2020. Som skole forstår vi privilegiet og ansvaret ved å tilby kvalitetsutdanning som gir elevene kunnskapen og verktøyene de trenger for å lykkes, endre liv og transformere samfunn.
International Accreditation Council for Business Education (IACBE)
Rushford Business School er medlem av "International Accreditation Council for Business Education (IACBE)"
IACBE akkrediterer forretningsprogrammer som fører til grader på førsteamanuensis, bachelor-, master- og doktorgradsnivå i institusjoner for høyere utdanning over hele verden. Alle leveringsmåter, studiesteder, lokasjoner og instruksjonssteder, så vel som alle forretningsprogrammer uavhengig av gradsnivå, vil normalt bli inkludert i IACBE-akkrediteringsgjennomgangen.
Sveitsisk høyere utdanningsinstitusjon
Rushford Business School er en godkjent post-sekundær høyere utdanningsinstitusjon med myndighet til å tildele private grader i Sveits.
Program undervisningsavgift
Programresultat
Rushford MBA i markedsføring vil forberede deg til å være en forretningsleder som er opplært til å anvende prinsippene for markedsføring i forretningssituasjoner. Det er et intenst fokus på strategisk tenkning, planlegging og utførelse, slik at ferdighetene kan brukes i sanntid på arbeidsplassen din. Det er også fokus på digital markedsføring som et viktig markedsføringsmiddel i dagens forretningsverden.
Karrieremuligheter
Markedsføring er en utmerket funksjon å være i siden relevansen fortsetter i alle stadier av økonomien eller selskapets ytelse. Etter hvert som kundenes behov endres, må markedsføringsarbeidet endres og brukes på de endrede omstendighetene. Selv om det er pågående krav til markedsføring, er det spesielle situasjoner som krever en svært sofistikert markedsføringstilnærming fra selskapene.
Innenfor markedsføring er det betydelig spesialisering innen ulike segmenter som reklame, kommunikasjon, PR, markedsundersøkelser, merkevarestyring, priser og digital markedsføring. Dette gjør det mulig for nyutdannede å komme inn i deres interesseområde og spesialisere seg videre i jobben. Seniorledere og ledere som ønsker å forbedre kjernekunnskapen deres om markedsføringsfundament sammen med et fullstendig MBA-program ytterligere egner seg også for dette programmet.
Rushford tilbyr muligheter for nettverksbygging, praksisplasser, bransjeguider, nettstedbesøk og andre muligheter for generell studentopplevelse og læring.
Læreplan
Rushford Online MBA-programmet i markedsføring består av totalt 27 kurs og hvert kurs varer i omtrent 2-3 uker. Hvert kurs består av 2-4 studiepoeng. Studentene må fullføre 18 kjernekurs, 5 av de 9 valgfrie kursene, og et hjørnesteinsprosjekt for å tjene totalt 138 studiepoeng for å bli kvalifisert for MBA i markedsføringsprisen.
|
|