
MA in
Master of Arts i profesjonell kommunikasjon Royal Roads University

Introduksjon
MA i profesjonell kommunikasjon programmet består av to års studie med en årlig campus bosted i begynnelsen av hvert år. Fakultet som har ekspert, erfaring fra virkeligheten gir et solid grunnlag for avanserte profesjonelle og tekniske ferdigheter som underbygger effektivt lederskap i en stadig mer kommunikasjonsdrevet verden.
MA i profesjonell kommunikasjon gir en bred forståelse av kommunikasjon som en menneskelig aktivitet. Du vil trives i miljøer som krever effektivt teamarbeid, skriftlig og verbal kommunikasjon, tilpasningsevne, strategisk planlegging, interkulturell mekling og en sofistikert forståelse av mellommenneskelig diskurs. I tillegg vil du konkurrere i en spennende Live Case Challenge, presentere en kommunikasjonsplan og gjennomtenkt analyse for organisasjonsrepresentanter.
Programbeskrivelse
MA i profesjonell kommunikasjonsprogram består av to års studier med et tre-ukers bosted på campus ved begynnelsen av det første året og et to-ukers bosted på campus i løpet av det andre året. Fakultet som har ekspert, ekte erfaring gir et solid grunnlag av avanserte faglige og tekniske ferdigheter som underbygger effektivt lederskap i en stadig mer kommunikasjonsdrevet verden.
MA i profesjonell kommunikasjon gir deg en bred forståelse av kommunikasjon som en menneskelig aktivitet. Du vil trives i miljøer som krever effektivt teamarbeid, tilpasningsevne, strategisk planlegging, interkulturell mekling, digital teknologi og en sofistikert forståelse av mellommenneskelig diskurs. I tillegg vil du konkurrere i en spennende Live Case Challenge , presentere en kommunikasjonsplan og gjennomtenkt analyse for organisasjonsrepresentanter
Du kan forfølge et avhandlingsalternativ, et alternativ for forskningsoppgaver som har mindre omfang, men som gir mulighet for ekstra kurs, eller et fullt kursbasert alternativ for å fullføre programmet.

Hvem den er til
Arbeidende fagpersoner som ønsker å utmerke seg i integreringen av strategisk skriftlig og verbal kommunikasjon i et miljø som krever teamarbeid, tilpasningsevne, interkulturell mekling og en sofistikert forståelse av mellommenneskelig diskurs. Gjennom vår fleksible opptaksprosess kan betydelig yrkeserfaring i stedet for faglige krav også vurderes. Besøk siden vår for opptakskrav for mer informasjon.
Utfall
Nyutdannede fra MA i profesjonell kommunikasjon er fagpersoner med bred forståelse av kommunikasjon som en menneskelig aktivitet. De er ledere, gründere og innovatører på arbeidsplassen. De er i stand til å fungere i miljøer som krever effektivt teamarbeid, tilpasningsevne, strategisk planlegging, interkulturell mekling og en sofistikert forståelse av mellommenneskelig diskurs. Til slutt utmerker de seg i kommunikasjon som krever integrering av overlegne skriftlige og muntlige ferdigheter med digital teknologi.
Nyutdannede av programmet vil være kjent med regjeringen, sosial og næringslivsorganisasjoner og vil ha en forståelse for hvordan utveksling av informasjon er grunnleggende for deres drift.
Nyutdannede vil ha:
- Kunnskap om både de grunnleggende og avanserte konseptene knyttet til menneskelig kommunikasjon og samhandling og evne til å kommunisere vellykket (skriftlig og muntlig diskurs).
- Evnen til å bruke datamediert teknologi for å håndtere prosessene som kreves for innhenting og spredning av informasjon.
- Kunnskaper om massemedia og informasjonssamfunnet, inkludert informasjonsteknologi, telekommunikasjon, offentlig politikk, publisering og kulturindustrien.
- Kunnskap om regjerings-, sosial- og bedriftsorganisasjoner og forståelse for hvordan utveksling av informasjon er grunnleggende for driften av disse.
- Forståelse for ledelsen av kommunikasjonsindustrien og intern og ekstern bedriftskommunikasjon (PR, reklame, markedsføring).
- Forståelse av kultur, internasjonal og interkulturell kommunikasjon, forhandling og konflikthåndtering. En evne til å kommunisere effektivt i ulike og vanskelige forhold.
Opptakskrav
Standard opptak
- Gjennomføring av en fireårig (eller sammenlignbar) lavere grad i et relevant felt, fra en anerkjent videregående institusjon.
- Bevis for å ha tilstrekkelig kunnskap, ferdigheter og evner til å fullføre et krevende akademisk studieløp på masternivå
- Normalt minst to års arbeid eller frivillig erfaring, helst i lederkapasitet.
Fleksibel opptak
Søkere som ikke oppfyller standard opptakskrav vil bli vurdert for fleksibel opptak og vurdert som følger:
- Søkere uten lavere grad, men mer enn tre år (90 studiepoeng) av relevant videregående utdanning, bør ha minst tre års relevant arbeidserfaring, helst i lederkapasitet.
- Søkere med 2-3 år (60-90 studiepoeng) relevant videregående opplæring skal ha minst fem års relevant arbeidserfaring i lederkapasitet.
- Søkere med mindre enn to års relevant videregående opplæring bør ha minst ti års profesjonell kommunikasjonserfaring på høyt nivå i lederskap.
Engelsk språkferdighet
Hvis engelsk ikke er ditt hovedspråk, kan du lese våre engelskspråklige krav .
Ytterligere anbefalinger
- Det kreves akademiske skriveferdigheter for å lykkes i dette programmet, og det anbefales derfor et engelsk komposisjonskurs på en anerkjent videregående institusjon med fokus på akademisk skriving. Kurset Academic Writing and Critical Thinking som tilbys gjennom videre studier ved Royal Roads University oppfyller denne anbefalingen.
- Hvis søknaden din blir vurdert under Fleksibel opptak , kan du bli bedt om å sende inn en digital portefølje (disk eller flash-stasjon) av ditt tidligere arbeid, læring og prestasjoner (f.eks. Skriftlig arbeid, prosjektledelse, konsulentarbeid osv.) Innen kommunikasjon.

Karriere
De fleste fagpersoner krever innsikt og kapasitet innen faglige kommunikasjonskonsepter og strategier. Det er viktig for ledere av noe slag å forstå kanalene, prosessene og prinsippene for kommunikasjon for å bygge kultur, engasjere interessenter, legge til rette for endring, lede innovasjon og strategisere effektivt. MA i profesjonell kommunikasjon utstyrer deg ikke bare til å være en kommunikasjonsspesialist på arbeidsplassen din, den utvider eksisterende ledelse, økonomi eller ledelsesevne med de spesifikke kommunikasjonsverktøyene for å vedta dine mål og implementere dine strategier.
De potensielle praksisområdene for nyutdannede er varierte og inkluderer:
- Kommunikasjonsoffiserer for statlige og ikke-statlige institusjoner;
- Kommunikasjonsdirektører for selskaper og markedsføringsorganisasjoner;
- Profesjonelle forfattere av nyhetsbrev, fagpublikasjoner, tidsskrifter, instruksjonsmanualer, politiske taler;
- Organisasjonsutvikling og opplæringskonsulenter;
- Spesialister innen opplæring og utvikling av menneskelige ressurser;
- Redaktører, frilans eller for interne publikasjoner eller korrespondanse;
- Utgivere av trykte eller elektroniske tidsskrifter, magasiner;
- Lærere av kommunikasjonskurs ved samfunnskollegier;
- Mediekonsulenter, korrespondenter eller journalister;
- PR-offiserer;
- Markedsføringsledere og annonsører;
- Administrative assistenter for informasjonsbaserte produksjonskreditter,
- Utviklingskommunikasjonskonsulenter til utenlandsk bistandsfinansierte prosjekter.
kurs
- ITAI: Introduksjon til faglig integritet
- PCOM510: Introduksjon til kommunikasjonsteori
- PCOM515: Forskningsprosess og metoder i kommunikasjon
- PCOM530: Strategisk digital kommunikasjon
- PCOM540: Kommunikasjon, kultur, media og teknologi
- PCOM550: Kommunikasjon og kultur i organisasjoner
- PCOM630: Applied Communications Research and Research Proposal
- PCOM631: Medieproduksjon
- PCOM632: Konfliktanalyse og -administrasjon
- PCOM633: Strategisk kommunikasjon
- PCOM635: Kommunikasjon for utvikling og sosial endring
- PCOM639: Kommunikasjon for bærekraft
- PCOM640: Kommunikasjonspolitikk, politikk og lov
- PCOM645: Organisasjonsdesign, kommunikasjon og kunnskapshåndtering
- PCOM650: Spesielle emner i kommunikasjon
- PCOM655: Organisatorisk kulturutvikling
- PCOM660: Forskningspapir
- PCOM661: Avhandling
Finansiell støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på dette nettstedet og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige bistandsprogrammer for de som er rammet av COVID-19-krisen. Lære mer...
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Vennligst gå gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet ditt begynner å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
lån
Utforsk de forskjellige typer lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene. Lære mer...
Awards
Utforsk en rekke konkurransedyktig tildelte stipend, priser og stipend tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer. Lære mer...
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer omfattende prisene. Lære mer...
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points. Lære mer...
Læreplan
Programbeskrivelse
MA i Profesjonell Kommunikasjon-programmet består av to års studier med tre ukers opphold på campus ved begynnelsen av det første året og to ukers opphold på campus i løpet av det andre året. Fakultet som har eksperterfaring fra den virkelige verden gir et solid grunnlag for avanserte faglige og tekniske ferdigheter som underbygger effektivt lederskap i en stadig mer kommunikasjonsdrevet verden.
MA i Professional Communication-programmet gir deg en bred forståelse av kommunikasjon som en menneskelig aktivitet. Du vil trives i miljøer som krever effektivt teamarbeid, tilpasningsevne, strategisk planlegging, interkulturell mekling, digitale teknologier og en sofistikert forståelse av mellommenneskelig diskurs. I tillegg vil du konkurrere i en spennende Live Case Challenge, presentere en kommunikasjonsplan og gjennomtenkt analyse for organisasjonsrepresentanter
Du kan forfølge et avhandlingsalternativ, et forskningspapiralternativ som er mindre i omfang, men som gir mulighet for ekstra kurs, eller et fullt kursbasert alternativ for å fullføre programmet.
Hvem det er for
Arbeidende fagfolk som ønsker å utmerke seg i integreringen av strategisk skriftlig og verbal kommunikasjon i et miljø som krever teamarbeid, tilpasningsevne, interkulturell mekling og en sofistikert forståelse av mellommenneskelig diskurs. Gjennom vår fleksible opptaksprosess kan betydelig yrkeserfaring i stedet for akademiske krav også vurderes. Vennligst besøk siden vår for opptakskrav for mer informasjon.
Kurs
- ITAI: Introduksjon til akademisk integritet
- PCOM510: Introduksjon til kommunikasjonsteori
- PCOM515: Forskningsprosess og metoder i kommunikasjon
- PCOM530: Strategisk digital kommunikasjon
- PCOM540: Kommunikasjon, kultur, medier og teknologi
- PCOM550: Kommunikasjon og kultur i organisasjoner
- PCOM630: Anvendt kommunikasjonsforskning og forskningsforslag
- PCOM631: Medieproduksjon
- PCOM632: Konfliktanalyse og -håndtering
- PCOM633: Strategisk kommunikasjon
- PCOM635: Kommunikasjon for utvikling og sosial endring
- PCOM639: Kommunikasjon for bærekraft
- PCOM640: Kommunikasjonspolitikk, politikk og juss
- PCOM645: Organisasjonsdesign, kommunikasjon og kunnskapsledelse
- PCOM650: Spesielle emner i kommunikasjon
- PCOM655: Organisatorisk kulturutvikling
- PCOM660: Forskningsoppgave
- PCOM661: Avhandling
Opptak
Galleri
Programresultat
Utfall
Nyutdannede fra MA i profesjonell kommunikasjon er fagfolk med en bred forståelse av kommunikasjon som en menneskelig aktivitet. De er ledere, gründere og innovatører på arbeidsplassen. De er i stand til å fungere i miljøer som krever effektivt teamarbeid, tilpasningsevne, strategisk planlegging, interkulturell mekling og en sofistikert forståelse av mellommenneskelig diskurs. Til slutt utmerker de seg i kommunikasjon som krever integrering av overlegne skriftlige og muntlige ferdigheter med digitale teknologier.
Nyutdannede av programmet vil være kjent med offentlige, sosiale og næringslivsorganisasjoner og vil ha en forståelse av hvordan informasjonsutveksling er grunnleggende for deres drift.
Nyutdannede vil ha:
- Kunnskap om både grunnleggende og avanserte konsepter knyttet til menneskelig kommunikasjon og interaksjon og evne til å kommunisere vellykket (skriftlig og muntlig diskurs).
- Evnen til å bruke datamediert teknologi for å administrere prosessene som kreves for informasjonsinnhenting og spredning.
- Kunnskap om massemediene og informasjonssamfunnet, inkludert informasjonsteknologi, telekommunikasjon, offentlig politikk, publisering og kulturnæringer.
- Kunnskap om statlige, sosiale og næringslivsorganisasjoner og forståelse for hvordan informasjonsutveksling er grunnleggende for driften av disse.
- En forståelse av ledelsen av kommunikasjonsbransjer og intern og ekstern bedriftskommunikasjon (PR, reklame, markedsføring).
- En forståelse av kultur, internasjonal og interkulturell kommunikasjon, forhandlinger og konflikthåndtering. Evne til å kommunisere effektivt under ulike og vanskelige forhold.
Stipend og finansiering
Økonomisk støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på denne nettsiden og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige hjelpeprogrammer for de som er berørt av covid-19-krisen.
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Se gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet begynner for å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
Lån
Utforsk de ulike typene lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene dine.
Priser
Utforsk en rekke konkurrerende tildelte stipender, priser og stipender tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer.
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer betydelige prisene.
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points.
Karrieremuligheter
De fleste fagfolk krever innsikt og kapasitet innen faglige kommunikasjonskonsepter og -strategier. Det er viktig for ledere av alle slag å forstå kanalene, prosessene og prinsippene for kommunikasjon for å bygge kultur, engasjere interessenter, legge til rette for endring, lede innovasjon og strategier effektivt. MA i profesjonell kommunikasjon utstyrer deg ikke bare til å være en kommunikasjonsspesialist på arbeidsplassen din, den forsterker eksisterende lederskap, økonomi eller ledelseskapasitet med de spesifikke kommunikasjonsverktøyene for å iverksette målene dine og implementere strategiene dine.
De potensielle praksisfeltene for nyutdannede er varierte, og inkluderer:
- Kommunikasjonsansvarlige for offentlige og ikke-statlige institusjoner;
- Kommunikasjonsdirektører for selskaper og markedsorganisasjoner;
- Profesjonelle skribenter av nyhetsbrev, fagpublikasjoner, tidsskrifter, instruksjonsmanualer, politiske taler;
- Konsulenter for organisasjonsutvikling og opplæring;
- Spesialister på opplæring og utvikling av menneskelige ressurser;
- Redaktører, frilans eller for interne publikasjoner eller korrespondanse;
- Utgivere av trykte eller elektroniske tidsskrifter, magasiner;
- Lærere i kommunikasjonsferdighetskurs ved høyskoler;
- Mediekonsulenter, korrespondenter eller journalister;
- PR-ansvarlige;
- Markedssjefer og annonsører;
- Administrative assistenter for informasjonsbasert produksjonspoeng,
- Utviklingskommunikasjonskonsulenter til utenlandsbistandsfinansierte prosjekter.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.