Master of Arts i pedagogisk ledelse og ledelse
Royal Roads University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Victoria, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
2 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
CAD 33 920 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Undervisningskostnadene gjelder for hele programmet: $ 31,976 (internasjonale studenter), $ 25,265 (innenlandske studenter).
Introduksjon
Vårt to-årige Master of Arts i pedagogisk lederskap og ledelsesprogram er et 33-studiepoengsprogram levert gjennom en blandet modell som kombinerer online læring og en læringsresidens på campus. Programmet er designet for å hjelpe lærere med å utvikle en kritisk reflekterende forståelse av skoleforbedringspraksis, konsepter og forskning. Dette omfattende godkjente programmet for lærerkvalifisering er rettet mot administratorer og lærere innen K-12-utdanningsinstitusjoner eller andre utdanningsinnstillinger som ønsker å oppnå ferdigheter og legitimasjon som ledere for å fremme sin nåværende karriere eller starte en ny.
Dette programmet er nå lærebokfritt. Studentene kan få tilgang til alt kursmaterialet gjennom åpne pedagogiske ressurser, e-bøker, tidsskriftartikler og andre gratis digitale ressurser. Disse typene kurs er kjent som " Zero Textbook Cost " og tar sikte på å forbedre tilgangen til utdanning og forbedre studentresultatene.
Programbeskrivelse
Over hele landet opplever skoler stadig problemer med å rekruttere kvalifiserte kandidater til lederroller. Håpefulle ledere må ha tilgang til relevante og tilgjengelige forskerutdanningsprogrammer for å kunne oppfylle utdanningsstandardene som kreves av mange skoledistrikter.
Vårt to-årige MA i utdannelsesledelse og ledelse (MAELM) -program er designet for å hjelpe lærere å utvikle en kritisk reflekterende forståelse av skoleforbedringskonsepter og forskning. MAELM-programmet er designet for å gjøre nyutdannede i stand til å lede meningsfylt endring som har en positiv innvirkning i skolens samfunn. Det er et omfattende godkjent program for lærerkvalifiseringstjenester som svarer på utdanningssektorens behov for kvalifiserte skole- og distriktsledere.
Programmet er spesielt designet for yrkesaktive. Det tilbys i en blandet modell bestående av online læring og en intensiv to ukers lang bostedsperiode på campus i juli eller august. Dette formatet gjør det mulig for deltakerne å forbedre sin pedagogiske legitimasjon, samtidig som fraværet fra arbeidsplassen deres minimeres.
Fakultet med erfaring fra den virkelige verden leverer relevant læreplan og erfaringer som sikrer eksisterende og håper skoleadministratorer utvikler kunnskapsferdighetene og tankesettene som kreves for å fungere som effektive ledere i komplekse og utfordrende utdanningsmiljøer.
MAELM-programmet har to fullføringsalternativer å velge mellom Research Paper eller Thesis-alternativer.
Hvem den er til
MAELM-programmet er godt egnet for administratorer og lærere som ønsker å påvirke kulturer og prosesser for å forbedre læringsopplevelsene til studentene mens de støtter lærere og ansatte. Programmet er designet for personer som arbeider i K-12 eller andre utdanningsinnstillinger som ønsker å få ferdigheter og legitimasjon som ledere og ledere for å fremme sin nåværende karriere eller starte nye.
Søkere som ikke har den formelle akademiske utdanningen som kvalifiserer for opptak, kan vurderes ut fra både deres formelle utdanning og deres uformelle læring, i samsvar med fleksibel opptakspolicy . Vennligst se Programopptak for mer informasjon.
Programstruktur
MAELM er et toårig program som består av et obligatorisk to-ukers opphold på campus og online læringskurs. Oppholdet er utformet for yrkesaktive, og finner sted de siste to ukene i juli eller de to første ukene i august. Besøk leveringsmodellsiden for mer informasjon.
Utfall
Nyutdannede vil kunne bruke praktiske verktøy og strategier for å løse problemer, utfordringer og muligheter knyttet til å støtte studenters prestasjoner og vekst. Nyutdannede vil ha ferdigheter til å:
- Kommunisere og syntetisere informasjon og argumenter på høyere nivå
- Demonstrer effektivt samarbeid og teamfasilitering
- Evaluer kritisk lederskap i sammenheng
- Naviger og analyser data og eksisterende litteratur
- Bidra til kunnskap generert av lokalsamfunn av lærde og utøvere
- Demonstrere selvbevissthet som utøver og evnen til å reflektere over deres evne til ledelse
- Identifiser, analyser og adresser utfordringer som oppstår i skoler rundt sosial rettferdighet
Opptakskrav
Standard opptak
- Søkere bør være fagpersoner med utdannelse med en fireårig lavere grad i et relatert felt fra en anerkjent videregående institusjon.
- Relevant arbeidserfaring.
Fleksibel opptak
- Kandidater med litt lavere utdanning og betydelig relevant arbeidserfaring kan være kvalifisert for fleksibel opptak . Alle søknader vurderes fra sak til sak.
Engelsk språkferdighet
Hvis engelsk ikke er ditt hovedspråk, kan du lese våre engelskspråklige krav .
Leveringsmodell
Master of Arts in Educational Leadership and Management (MAELM) -programmet er et toårig program som består av et obligatorisk to-ukers studiekurs og online læringskurs. Oppholdet er utformet for yrkesaktive, og finner sted de siste to ukene i juli eller de to første ukene i august.
Residency
Beboelsen er en nøye utformet periode med intens akademisk studie. Tidsplanen for undervisning og studier under oppholdet er strukturert for å optimalisere ansikt-til-ansikt-tilgang til instruktører, utvikle nettverk med medstudenter og lære om støttetjenestene til universitetet som du vil ha tilgang til resten av programmet. . Den typiske daglige timeplanen er fra 8 til 17 Noen teammøter, lekser og avlesninger kan gjøres utenom disse tidene.
Online læring
Nettkurs leveres utelukkende gjennom innovative, brukervennlige internettteknologier. Deltakerne bruker nettressurser så vel som mer tradisjonelle trykte medier, mens de er engasjert i en serie nøye utformede online læringsaktiviteter og oppgaver. Før begynnelsen av hvert kurs får studentene en liste over ressurser, inkludert lærebøker og / eller elektroniske avlesninger. Læringsaktiviteter og oppgaver er utformet slik at deltakerne kan identifisere de praktiske anvendelsene av kursinnholdet og samarbeide med andre for å konstruere både en personlig og delt mening ut fra sine erfaringer.
Hvert 3-studiepoengskurs vil kreve et innsatsnivå på omtrent 100 timer. Dette varierer fra student til student og blir lettere etter hvert som studentene gjør seg kjent med Royal Roads University online læringsmiljø og lærer hvordan man kan jobbe effektivt med teammedlemmer i en virtuell setting. Studentene er pålagt å engasjere seg regelmessig med kursinnholdet og bidra faglig for å forbedre kohortlæring gjennom blogg- / foruminnlegg, diskusjonsemner og nødvendige kursaktiviteter og oppgaver.
Karriere
Master of Arts i pedagogisk ledelse og ledelse vil gi deg ekspertisen til å jobbe effektivt i pedagogiske lederroller med fokus på K-12-systemet, inkludert:
organisasjoner
- K-12 Offentlige skoler, uavhengige skoler, private skoler
- Skolekretser
- Provinsstyret
Skolenivå
- Rektor
- Skolens rektor
- avdelingsleder
- Læreplanleder
- Lagleder
- Aboriginal støtte lærer
- Ressurslærer
- Lærerledere
Distriktsnivå
- Overordnet
- Nestleder
- Assistent / assisterende overordnet
- Instruksjonsdirektør
- Distriktsrektor
- Distriktsstøtte eller hjelp til lærere (f.eks. Leseferdigheter, spesialundervisning)
- Distriktskoordinator (f.eks. Opprinnelig utdanning, tidlig læring, kunst, fransk nedsenking)
Provinsaldepartementets utdanningsnivå
- Direktør, utdanningsprogrammelevering
- Leder, instruksjonstjenester
- Leder, eksamensadministrasjon og merking
- Leder, eksamen og sertifisering
- Utdannelsesoffiser
- Utdanningskontakt
- Politikkanalytiker, Utdanningsprogrammer
- Utdanningsprosjektledere
IB-skoler
- PYP / MYP / DP-koordinatorer og administratorer
- Pedagogiske ledere
- Skoleleder
- Erfarne IB-utøvere
kurs
- ITAI: Introduksjon til faglig integritet
- LRNTLNK: Linken
- EDLM501: Ledelse for læring: Fra teori til praksis
- EDLM505: Ledende for sosial rettferdighet
- EDLM510: Forskning for skoleforbedring
- EDLM525: Utvikling av lederkapasitet gjennom reflekterende praksis
- EDLM540: Bygging og forvaltning av skolefellesskapene: skolekultur og kommunikasjon
- EDLM550: Kommunikasjon i skoleledelse
- EDLM560: Ledende teknologisk integrasjon i skolene
- EDLM570: læreplan, instruksjon og vurdering
- EDLM580: Veiledning, coaching og veiledning for profesjonell læring
- EDLM610: Ledende og vedvarende samarbeidsprosessprosesser
- LRNT600: Avansert Forskning: Avhandling Forslag
- LRNT690: Avhandling
Finansiell støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på dette nettstedet og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige bistandsprogrammer for de som er rammet av COVID-19-krisen. Lære mer...
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Vennligst gå gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet ditt begynner å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
lån
Utforsk de forskjellige typer lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene. Lære mer...
Awards
Utforsk en rekke konkurransedyktig tildelte stipend, priser og stipend tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer. Lære mer...
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer omfattende prisene. Lære mer...
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points. Lære mer...
Opptak
Læreplan
Programbeskrivelse
Over hele landet opplever skoler vedvarende problemer med å rekruttere kvalifiserte kandidater til lederroller. Aspirerende ledere må ha tilgang til relevante og tilgjengelige postgraduate-programmer for å kunne møte utdanningsstandardene som kreves av mange skoledistrikter.
Vårt toårige MA i Educational Leadership and Management (MAELM)-program er utviklet for å hjelpe lærere med å utvikle en kritisk reflekterende forståelse av skoleforbedringskonsepter og forskning. MAELM-programmet er designet for å gjøre det mulig for nyutdannede å lede meningsfull endring som har en positiv innvirkning i skolesamfunnet. Det er et omfattende lærerkvalifiseringstjeneste-godkjent program som svarer på utdanningssektorens behov for kvalifiserte skole- og distriktsledere.
Programmet er spesielt utviklet for arbeidende fagfolk. Det tilbys i en blandet modell som består av nettbasert læring og en intensiv to ukers lang oppholdsperiode på campus i juli eller august. Dette formatet gjør det mulig for deltakere å forbedre sin utdanningslegitimasjon betydelig, samtidig som fravær fra arbeidsplassen minimeres.
Fakultet med erfaring fra den virkelige verden leverer relevant læreplan og erfaringer som sikrer at eksisterende og ambisiøse skoleadministratorer utvikler kunnskapsferdighetene og tankesettene som kreves for å fungere som effektive ledere innenfor komplekse og utfordrende utdanningsmiljøer.
MAELM-programmet har to fullføringsalternativer å velge mellom alternativer for forskningsoppgave eller oppgave.
Hvem det er for
MAELM-programmet er godt egnet for administratorer og lærere som ønsker å påvirke kulturer og prosesser for å forbedre læringsopplevelsene til elevene samtidig som de støtter lærere og ansatte. Programmet er designet for personer som jobber i K-12 eller andre utdanningsmiljøer som ønsker å få ferdigheter og legitimasjon som ledere og ledere for å fremme sine nåværende karrierer eller lansere nye.
Søkere som ikke har formell akademisk utdanning for å kvalifisere for opptak, kan vurderes både ut fra sin formelle utdanning og sin uformelle læring, i henhold til Fleksibel opptakspolicy. Se Programopptak for mer informasjon.
Programstruktur
MAELM er et toårig program som består av ett obligatorisk to-ukers opphold på campus og nettbaserte læringskurs. Oppholdet er designet for yrkesaktive og finner sted i løpet av de to siste ukene av juli eller de to første ukene av august. Besøk leveringsmodellsiden for mer informasjon.
Utfall
Nyutdannede vil være i stand til å bruke praktiske verktøy og strategier for å løse problemer, utfordringer og muligheter knyttet til å støtte studentprestasjoner og vekst. Nyutdannede vil ha ferdigheter til å:
- Kommunisere og syntetisere informasjon og argumenter på høyere nivå
- Demonstrere effektivt samarbeid og teamtilretteleggingsevner
- Vurder kritisk lederskapsspørsmål i konteksten
- Navigere og analysere data og eksisterende litteratur
- Bidra til kunnskap generert av fellesskap av forskere og praktikere
- Demonstrere selvbevissthet som utøver og evne til å reflektere over deres evne til lederskap
- Identifiser, analyser og adresserer utfordringer som oppstår på skoler rundt sosial rettferdighet
Leveringsmodell
Master of Arts in Educational Leadership and Management (MAELM)-programmet er et toårig program som består av ett obligatorisk to-ukers opphold på campus og nettbaserte læringskurs. Oppholdet er designet for yrkesaktive og finner sted i løpet av de to siste ukene av juli eller de to første ukene av august.
Bosted
Residensen er en nøye utformet periode med intense akademiske studier. Tidsplanen for undervisning og studier under oppholdet er strukturert for å optimalisere ansikt-til-ansikt-tilgangen til instruktører, utvikle nettverk med medstudenter og lære om støttetjenestene til universitetet som du vil ha tilgang til for resten av programmet. . Den typiske daglige timeplanen er fra 08.00 til 17.00. Noen teammøter, lekser og opplesninger kan gjøres utenom disse tidene.
Nettbasert læring
Nettkurs leveres utelukkende gjennom innovative, brukervennlige Internett-teknologier. Deltakerne trekker på nettressurser så vel som mer tradisjonelle trykte medier, mens de er engasjert i en serie nøye utformede nettbaserte læringsaktiviteter og oppgaver. Før begynnelsen av hvert kurs får studentene en liste over ressurser, inkludert lærebøker og/eller nettlesninger. Læringsaktiviteter og oppgaver er utformet for å tillate deltakerne å identifisere de praktiske anvendelsene av kursinnholdet og å samarbeide med andre for å konstruere både en personlig og delt mening fra deres erfaringer.
Hvert 3-poengs kurs vil kreve et innsatsnivå på omtrent 100 timer. Dette varierer fra elev til elev og blir enklere ettersom elevene gjør seg kjent med Royal Roads University sitt nettbaserte læringsmiljø og lærer hvordan de kan jobbe effektivt med teammedlemmer i en virtuell setting. Studentene er pålagt å engasjere seg på en jevnlig basis med kursinnholdet og bidra faglig for å forbedre kohortlæring gjennom blogg-/foruminnlegg, diskusjonsemner og nødvendige kursaktiviteter og oppgaver.
Kurs
- ITAI: Introduksjon til akademisk integritet
- LRNTLNK: Linken
- EDLM501: Ledelse for læring: Fra teori til praksis
- EDLM505: Ledende for sosial rettferdighet
- EDLM510: Forskning for skoleforbedring
- EDLM525: Utvikle lederskapskapasitet gjennom reflekterende praksis
- EDLM540: Bygge og administrere skolefellesskapene: Skolekultur og kommunikasjon
- EDLM550: Kommunikasjon i skoleledelse
- EDLM560: Ledende teknologisk integrasjon i skoler
- EDLM570: Læreplan, instruksjon og vurdering
- EDLM580: Veiledning, coaching og veiledning for profesjonell læring
- EDLM610: Leading and Sustaining Collaborative Inquiry Processes
- LRNT600: Avansert forskning: Avhandlingsforslag
- LRNT690: Avhandling
Galleri
Stipend og finansiering
Økonomisk støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på denne nettsiden og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige hjelpeprogrammer for de som er berørt av covid-19-krisen.
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Se gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet begynner for å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
Lån
Utforsk de ulike typene lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene dine.
Priser
Utforsk en rekke konkurrerende tildelte stipender, priser og stipender tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer.
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer betydelige prisene.
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points.
Karrieremuligheter
Master of Arts i pedagogisk ledelse og ledelse vil gi deg ekspertisen til å jobbe effektivt i pedagogiske lederroller med fokus på K-12-systemet, inkludert:
Organisasjoner
- K-12 Offentlige skoler, uavhengige skoler, private skoler
- Skolekretser
- Provinsregjering
Skolenivå
- Rektor
- Skolens viserektor
- avdelingsleder
- Læreplanleder
- Lagleder
- Aboriginal støttelærer
- Ressurslærer
- Lærerledere
Distriktsnivå
- Superintendent
- Nestleder
- Assistent/tilknyttet forstander
- Instruksjonsdirektør
- Distriktsrektor
- Distriktsstøtte eller hjelpe lærere (f.eks. leseferdighet, spesialundervisning)
- Distriktskoordinator (f.eks. aboriginal utdanning, tidlig læring, kunst, fransk fordypning)
Provinsielt utdanningsdepartement nivå
- Direktør, levering av utdanningsprogram
- Leder, undervisningstjenester
- Leder, eksamensadministrasjon og karaktergivning
- Leder, eksamen og sertifisering
- Utdanningsansvarlig
- Utdanningskontakt
- Politikk analytiker, utdanningsprogrammer
- Utdanningsprosjektledere
IB skoler
- PYP/MYP/DP-koordinatorer og -administratorer
- Pedagogiske ledere
- Skoleledere
- Erfarne IB-utøvere
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.