Master of Arts i høyere utdanning Administrasjon og ledelse
Royal Roads University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Victoria, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
2 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
CAD 33 920 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Undervisningskostnadene gjelder for hele programmet: $ 31,976 (internasjonale studenter), $ 25,265 (innenlandske studenter).
Introduksjon
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership er et toårig, 33-studiepoeng program som gir kandidater kunnskap og ferdigheter som er nødvendige for å gi effektivt lederskap i komplekse og skiftende høyere utdanningsmiljøer. Dette programmet er designet for administratorer og ledere for høyere utdanning som ønsker å fremme forståelsen og anvendelsen av systemtenking, ledelsesteori, høyere utdanningslitteratur og forskning, kritisk tenkning, strategisk planlegging og ledende meningsfull endring.
Programbeskrivelse
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership (MAHEAL) er et toårig, 33-studiepoeng program som vil gi deg den kunnskapen og ferdighetene som er nødvendige for å gi effektivt lederskap i komplekse og skiftende høyere utdanningsmiljøer. Dette programmet vil forberede deg på å utvikle ferdighetene som kreves for å samarbeide, ta et system syn på organisasjonen deres, bygge varige relasjoner og partnerskap, ta bevisbaserte beslutninger, tenke kritisk, planlegge strategisk og lede meningsfylt pedagogisk endring.
MAHEAL-programmet er designet i samarbeid med nåværende ledere i feltet, og gjør det mulig for fagpersoner å:
- Undersøk sammenhengen mellom teori og praksis i høyere utdanningsmiljøer;
- Tilegne deg kunnskapen, ferdighetene og tankesettene de trenger for å være effektive i sitt eget post-sekundære arbeidsmiljø;
- Få større forståelse av problemene som administratorer for høyere utdanning står overfor, og hvordan du kan håndtere og løse dem; og
- Forbedre deres evne til å kritisk vurdere forskningsfremdrift innen ledelse innen høyere utdanning og bruke denne kunnskapen til praksis.
Dette programmet vil tillate deg å tilpasse læringen din ved å velge mellom to spesialiseringsalternativer, en spesialisering i forretningsutvikling i internasjonal utdanning eller en spesialisering i systemledelse i høyere utdanning og ved å velge mellom to fullføringsalternativer for programmet, inkludert en forskningsoppgave (sekundær forskning) eller en avhandling (primærforskning).
Spesialiseringsalternativer:
- Forretningsutvikling i internasjonal utdanning - Ideell for studenter som ønsker å fokusere på ledelse i internasjonale utdanningssammenhenger.
- Systemledelse i høyere utdanning - Ideell for studenter som ønsker å tilegne seg en dyp forståelse av systemtenking for å skape meningsfull pedagogisk endring
Hvem den er til
MAHEAL-programmet er designet for nåværende eller ambisiøse ledere i utdanningsutdanningsmiljøer som ønsker å utvide sin kompetanse og få nye ferdigheter og kvalifikasjoner innen administrasjon og ledelse av høyere utdanning, for å fremme eller omdirigere karrieren. Studenter på dette programmet er pålagt å ha bakgrunn i høyere utdanningskunnskap og erfaring, for å lære mer besøk programopptakssiden.
Søkere som ikke har den formelle akademiske utdanningen for å kvalifisere for opptak, kan vurderes ut fra både deres formelle utdannelse og deres uformelle læring, i samsvar med retningslinjene for fleksibel opptak . Besøk programopptakssiden for mer informasjon.
Utfall
Nyutdannede skal utvikle en forståelse av utdanningsforbedringskonsepter og -forskning og kunne anvende praktiske verktøy og strategier for å løse problemstillinger, utfordringer og muligheter knyttet til å støtte studentprestasjon og institusjonell vekst.
Nyutdannede vil:
- Forenkle samarbeidet utvikling og implementering av felles verdier, visjon, oppdrag og mål for å støtte læring og prestasjon for alle studenter;
- Forstå og bruk forandrings- og forbedringsprosesser for å støtte studentlæring og institusjonell vekst;
- Bygg positive og effektive forhold mellom institusjonen og det større samfunnet;
- Integrere bevisbaserte beslutningsprosesser i administrative lederskapspraksis for å støtte vekst og forbedring;
- Engasjere seg i meningsfylt selvvurdering og selvbevissthet for å forbedre lederegenskaper, positive relasjoner og faglige mål;
- Bruk systemtanker til å strategisk planlegge og administrere institusjonelle miljøer for høyere utdanning for å støtte studentenes læring;
- Delta i god økonomisk planlegging / budsjettering og prosjektledelse praksis for å støtte organisatoriske mål;
- Fostre og opprettholde en inkluderende institusjonell kultur og klima for å støtte både studentlæring og faglig vekst for fakultet / ansatte
- Kritisk analysere lederens egen organisatoriske kontekst med tanke på eksisterende kulturelle normer, nasjonale / internasjonale trender og globale perspektiver;
- Implementere autentiske og meningsfulle strategier som sikrer programkvalitet; og
- Lead-samarbeidende og systematiske forespørsler som støtter institusjonell vekst og forbedring.
Leveringsmodell
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership (MAHEAL) er et toårig program som tilbys i en blandet leveringsmodell, som kombinerer online læring med en obligatorisk to-ukers bosted på campus og et andre toppstein mini-bosted som kan være fullført på campus eller online. Denne blandede leveransen er utformet slik at du kan bruke det du lærer på kursene mens du fortsetter å jobbe heltid.
Opphold
Beboelsen er en nøye utformet periode med intens akademisk studie der studentene gjennomfører to kurs - HEAL 501: Leading and Learning in Higher Education og HEAL 510: Approaches to Educational Research in Higher Education.
Tidsplanen for undervisning og studier under bostedet er strukturert for å optimalisere ansikt til ansikt tilgang til instruktører, utvikle nettverk med medstudenter og få tilgang til universitetets tjenester som vil støtte din læring i løpet av de to årene av studiet. Den typiske daglige timeplanen er fra kl. 08.00 til 17.00 Lagmøter, lekser og avlesninger gjøres utenom disse tidene.
Online læring
Online læringskurs blir levert overbruk av vår internettbaserte Moodle-plattform. Støttet av resten av kohorten din, vil du være aktivt engasjert i individuelle og teambaserte aktiviteter, prosjekter og oppgaver som gjør at du kan bruke det du lærer på din egen profesjonelle kontekst mens du tar hvert kurs.
Hvert 3-studiepoengskurs vil kreve et innsatsnivå på omtrent 100 timers innsats. Dette varierer fra student til student og blir lettere etter hvert som studentene gjør seg kjent med Royal Roads University online læringsteknologier, og lærer hvordan man kan jobbe effektivt med teammedlemmer i en virtuell setting. Studentene er pålagt å engasjere seg regelmessig med kursinnholdet og bidra faglig for å forbedre kohortlæring gjennom blogg- / foruminnlegg, diskusjonsemner og nødvendige kursaktiviteter og oppgaver.
Før du begynner på programmet, vil du bli registrert i to ukers ikke-kredittsession (LINK) designet for å introdusere deg for vårt online læringsmiljø, relevante akademiske retningslinjer og prosedyrer, og for å løse dine spørsmål eller bekymringer.
Opptakskrav
Søknader vurderes gjennom en integrert og konsolidert gjennomgang av faglig legitimasjon, arbeidserfaring og personlig erfaring; På grunn av den helhetlige karakteren av denne gjennomgangen blir alle søknader vurdert fra sak til sak.
Standard opptak
- Fire års (eller sammenlignbar) lavere grad fra en anerkjent videregående institusjon.
- Minimum tre år med relevant, betalt arbeidserfaring innen anerkjente høyere utdanningsinstitusjoner (dvs. offentlige eller akkrediterte høyskoler, universiteter, polyteknikker eller institusjoner som tilbyr formelle videregående programmer), inkludert litt ledererfaring *.
Fremvoksende ledere som har færre enn tre års ledererfaring *, men som har vært i nyere ledelse eller ledelse i to år eller mer, viser eksepsjonelt lederpotensial gjennom sine profesjonelle og livserfaringer, forbereder seg på videre lederroller, og ellers oppfyller standard kriterier for opptak, oppfordres til å søke.
Fleksibel opptak
- For å bli vurdert for fleksibel opptak , vil søkere normalt kreve minst syv års arbeidserfaring ved høyere utdanningsinstitusjoner (dvs. offentlige eller akkrediterte høyskoler, universiteter, polyteknikker eller institusjoner som tilbyr formelle høyere utdanningsprogrammer), inkludert minimum 3 års erfaring med ledelse *.
* Ledelseserfaring kan omfatte ett eller flere av følgende:
- Roller der du konsulterer, forhandler med eller leder ulike interessegrupper gjennom forhold, i et komplekst miljø
- Roller der du leder andre mot delte mål og resultater
- Roller der du påvirker, organiserer og koordinerer grupper av mennesker
- Lederroller i frivillige organisasjoner
- Formelle organisatoriske lederroller der du direkte overvåker ansatte eller fullfører prestasjonsorientert arbeid med enkeltpersoner, grupper eller team
- Å overvinne en utfordrende livserfaring (for deg selv eller andre), som involverte å navigere i komplekse systemer og resulterte i positive endringer i samfunnet utover individet
Engelsk språkferdighet
Hvis engelsk ikke er ditt hovedspråk, kan du lese våre engelskspråklige krav .
Ytterligere anbefaling (er)
- Søknader vurderes gjennom en integrert og konsolidert gjennomgang av faglig legitimasjon, arbeidserfaring og personlig erfaring; På grunn av den helhetlige karakteren av denne gjennomgangen blir alle søknader vurdert fra sak til sak.
- Forsikre deg om at du viser din ledererfaring i ditt detaljerte CV, og tydelig angi hvordan dine års erfaring oppfyller kravene til standard eller fleksibel opptak.
Karriere
Master of Arts in Higher Education and Administration Leadership-programmet er designet for fortsatt utvikling av ledelse og administrasjon innen høyere utdanningssektor for effektivt å lede institusjoner i det som fortsetter å være komplekse og globale arbeids- og læringsmiljøer.
Typer av høyere utdanningsinstitusjoner, myndigheter og ikke-statlige organisasjoner som MAHEAL-studenter er for tiden eller ønsker å jobbe i inkluderer, og kan ikke være begrenset til følgende:
- Universiteter (private og offentlige)
- Høyskoler (private og offentlige)
- Provinsiale departementer for avansert utdanning
- Kanadiske styrker - Treningsutvikling
- Forskningsbyråer for høyere utdanning
- Konsulentfirmaer for høyere utdanning
- Internasjonale utdanningspartnerbyråer
- Høyere utdanning (nasjonale og internasjonale) foreninger
Programmet fremmer studentenes kunnskaper og ferdigheter for å utstyre dem til lederstillinger som ofte holdes innen høyere utdanningssektor. Lederskapsposisjoner som ofte finnes innen høyere utdanning som er i tråd med MA i høyere utdanning og administrasjon Lederskapsprogram inkluderer, men er ikke begrenset til:
AVP / direktør / leder eller koordinatorstillinger i:
- Studenttjenester og -saker
- Residence Life
- Påmeldingstjenester
- Markedsføring og kommunikasjon
- Registratorens kontor
- Finansiere
Eller
- Høgskole- eller universitetsavdelingen leder / stoler
- Statlig kontakt / prosjektledelse med høyere utdanning
- Internasjonale utdanningsbyrå direktører / ledere
kurs
- ITAI: Introduksjon til faglig integritet
- LRNTLNK: Linken
- HEAL501: Higher Education Leadership in Times of Change
- HEAL510: Tilnærminger til utdanningsforskning i høyere utdanning
- HEAL520: Globale og nasjonale perspektiver på høyere utdanning
- HEAL525: Globale perspektiver på internasjonal utdanning
- HEAL530: Ledende pedagogisk endring i høyere utdanningsmiljøer
- HEAL535: Kommunikasjon og organisasjonskultur i en globalisert verden
- HEAL540: Nye modeller for institusjonell levedyktighet
- HEAL545: The Business of International Education
- HEAL550: Systemtanking og strategisk planlegging i høyere utdanning
- HEAL560: Kvalitet, ansvarlighet og pedagogisk effektivitet
- HEAL570: Leveraging Technology i høyere utdanningsmiljøer
- LRNT506: Forslagsutvikling for pedagogisk forskning
- HEAL610: Forskningspapir: Ledende og vedvarende samarbeidsprosessprosesser
- LRNT600: Avansert Forskning: Avhandling Forslag
- LRNT690: Oppgave
Finansiell støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på dette nettstedet og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige bistandsprogrammer for de som er rammet av COVID-19-krisen. Lære mer...
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Vennligst gå gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet ditt begynner å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
lån
Utforsk de forskjellige typer lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene. Lære mer...
Awards
Utforsk en rekke konkurransedyktig tildelte stipend, priser og stipend tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer. Lære mer...
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer omfattende prisene. Lære mer...
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points. Lære mer...
Læreplan
Programbeskrivelse
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership (MAHEAL) er et toårig, 33 studiepoengsprogram som vil gi deg kunnskapen og ferdighetene som er nødvendige for å gi effektivt lederskap innenfor komplekse og skiftende høyere utdanningsmiljøer. Dette programmet vil forberede deg til å utvikle ferdighetene som kreves for å samarbeide, ta et systemsyn på organisasjonen deres, bygge varige relasjoner og partnerskap, ta evidensbaserte beslutninger, tenke kritisk, planlegge strategisk og lede meningsfull pedagogisk endring.
Designet i samarbeid med nåværende ledere på feltet, lar MAHEAL-programmet fagfolk:
- Undersøke forholdet mellom teori og praksis i høyere utdanningsmiljøer;
- Tilegne seg kunnskapen, ferdighetene og tankesettene de trenger for å være effektive i sitt eget post-sekundære arbeidsmiljø;
- Få en større forståelse av problemene som administratorer for høyere utdanning står overfor og hvordan de skal håndtere og løse dem; og
- Forbedre deres evne til å kritisk vurdere forskningsfremskritt innen lederskapsfeltet for høyere utdanning og anvende denne kunnskapen i praksis.
Dette programmet lar deg tilpasse læringen din ved å velge mellom to spesialiseringsalternativer, en spesialisering i forretningsutvikling i internasjonal utdanning eller en spesialisering i systemlederskap i høyere utdanning og ved å velge mellom to programfullføringsalternativer, inkludert en forskningsoppgave (sekundær forskning) eller en avhandling (primærforskning).
Spesialiseringsalternativer:
- Forretningsutvikling i internasjonal utdanning - Ideell for de studentene som ønsker å fokusere på lederskap i internasjonale utdanningssammenhenger.
- Systemledelse i høyere utdanning - Ideell for studenter som ønsker å tilegne seg en dyp forståelse av systemtenkning for å skape meningsfull pedagogisk endring
Hvem det er for
MAHEAL-programmet er designet for nåværende eller håpefulle ledere i post-videregående utdanningsmiljøer som ønsker å utvide sin kompetanse og få nye ferdigheter og legitimasjon innen høyere utdanningsadministrasjon og ledelse, for å fremme eller omdirigere karrieren. Studenter på dette programmet er pålagt å ha bakgrunn i høyere utdanning kunnskap og erfaring, for å lære mer besøk programmet opptakssiden.
Søkere som ikke har den formelle akademiske utdanningen for å kvalifisere for opptak, kan vurderes ut fra både deres formelle utdanning og deres uformelle læring, i samsvar med Fleksibel opptakspolicy. Vennligst besøk programopptakssiden for mer informasjon.
Utfall
Nyutdannede vil utvikle en forståelse av pedagogiske forbedringskonsepter og forskning og være i stand til å bruke praktiske verktøy og strategier for å løse problemer, utfordringer og muligheter knyttet til å støtte studentprestasjoner og institusjonell vekst.
Nyutdannede vil:
- Tilrettelegge for samarbeidsutvikling og implementering av felles verdier, visjoner, oppdrag og mål for å støtte læring og prestasjoner for alle elever;
- Forstå og bruke endrings- og forbedringsprosesser for å støtte studentenes læring og institusjonell vekst;
- Bygge positive og effektive relasjoner mellom institusjonen og det større samfunnet;
- Integrer evidensbaserte beslutningsprosesser i administrativ ledelsespraksis for å støtte vekst og forbedring;
- Engasjere seg i meningsfull selvevaluering og selvbevissthet for å forbedre lederegenskaper, positive relasjoner og profesjonelle mål;
- Bruk systemtenkning for å strategisk planlegge og administrere det høyere utdanningsinstitusjonelle miljøet for å støtte studentenes læring;
- Engasjere seg i forsvarlig økonomisk planlegging/budsjettering og prosjektledelsespraksis for å støtte organisasjonens mål;
- Fremme og opprettholde en inkluderende institusjonell kultur og klima for å støtte både studentlæring og faglig vekst av fakultetet/ansatte;
- Kritisk analysere lederens egen organisatoriske kontekst med tanke på eksisterende kulturelle normer, nasjonale/internasjonale trender og globale perspektiver;
- Implementere autentiske og meningsfulle strategier som sikrer programkvalitet; og
- Lede samarbeidende og systematiske undersøkelsesprosesser som støtter institusjonell vekst og forbedring.
Leveringsmodell
Master of Arts in Higher Education Administration and Leadership (MAHEAL) er et toårig program som tilbys i en blandet leveringsmodell, som kombinerer nettbasert læring med en obligatorisk to-ukers residency på campus og en andre hjørnestein mini-residency som kan være fullført på campus eller online. Denne blandede leveransen er designet for å gjøre det mulig for deg å bruke det du lærer på kursene dine mens du fortsetter å jobbe på heltid.
Bosted
Residensen er en nøye utformet periode med intense akademiske studier der studentene fullfører to kurs – HEAL 501: Leading and Learning in Higher Education og HEAL 510: Approaches to Educational Research in Higher Education.
Tidsplanen for undervisning og studier under oppholdet er strukturert for å optimalisere ansikt-til-ansikt-tilgangen til instruktører, utvikle nettverk med medstudenter og få tilgang til tjenestene til universitetet som vil støtte læringen din i løpet av de to studieårene. Den typiske daglige timeplanen er fra 08.00 til 17.00. Teammøter, lekser og opplesninger gjøres utenom disse tidene.
Nettbasert læring
Nettbaserte læringskurs leveres over bruk av vår internettbaserte Moodle-plattform. Støttet av resten av kohorten din, vil du være aktivt engasjert i individuelle og teambaserte aktiviteter, prosjekter og oppgaver som gjør deg i stand til å bruke det du lærer i din egen profesjonelle kontekst mens du tar hvert kurs.
Hvert 3-poengs kurs vil kreve et innsatsnivå på omtrent 100 timers innsats. Dette varierer fra student til student og blir enklere ettersom studentene blir kjent med Royal Roads University s nettbaserte læringsteknologier og lærer hvordan de kan jobbe effektivt med teammedlemmer i en virtuell setting. Studentene er pålagt å engasjere seg regelmessig med kursinnholdet og bidra faglig for å forbedre kohortlæring gjennom blogg-/foruminnlegg, diskusjonstemaer og nødvendige kursaktiviteter og oppgaver.
Før du begynner på programmet, vil du bli påmeldt til to ukers ikke-kredittøkt (LINK) designet for å introdusere deg til vårt nettbaserte læringsmiljø, relevante akademiske retningslinjer og prosedyrer, og for å løse dine spørsmål eller bekymringer.
Kurs
- ITAI: Introduksjon til akademisk integritet
- LRNTLNK: Linken
- HEAL501: Lederskap i høyere utdanning i tider med endring
- HEAL510: Tilnærminger til utdanningsforskning i høyere utdanning
- HEAL520: Globale og nasjonale perspektiver på høyere utdanning
- HEAL525: Global Perspectives on International Education
- HEAL530: Leading Educational Change in Higher Education Environments
- HEAL535: Kommunikasjon og organisasjonskultur i en globalisert verden
- HEAL540: Nye modeller for institusjonell levedyktighet
- HEAL545: The Business of International Education
- HEAL550: Systemtenkning og strategisk planlegging i høyere utdanning
- HEAL560: Kvalitet, ansvarlighet og pedagogisk effektivitet
- HEAL570: Utnytte teknologi i høyere utdanningsmiljøer
- LRNT506: Forslagsutvikling for utdanningsforskning
- HEAL610: Forskningsoppgave: Leading and Sustaining Collaborative Inquiry Processes
- LRNT600: Avansert forskning: Avhandlingsforslag
- LRNT690: Avhandling
Opptak
Galleri
Stipend og finansiering
Økonomisk støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på denne nettsiden og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige hjelpeprogrammer for de som er berørt av covid-19-krisen.
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Se gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet begynner for å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
Lån
Utforsk de ulike typene lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene dine.
Priser
Utforsk en rekke konkurrerende tildelte stipender, priser og stipender tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer.
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer betydelige prisene.
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points.
Karrieremuligheter
Master of Arts i høyere utdanning og administrasjon Lederskapsprogrammet er designet for fortsatt utvikling av ledelse og administrasjon innen høyere utdanningssektoren for å effektivt lede institusjoner i det som fortsetter å være komplekse og globale arbeids- og læringsmiljøer.
Typene høyere utdanningsinstitusjoner, myndigheter og ikke-statlige organisasjoner som MAHEAL-studenter for tiden er eller ønsker å jobbe i inkluderer, og er kanskje ikke begrenset til følgende:
- Universiteter (private og offentlige)
- Høyskoler (private og offentlige)
- Provinsielle departementer for avansert utdanning
- Canadian Forces – Treningsutvikling
- Forskningsbyråer for høyere utdanning
- Konsulentfirmaer for høyere utdanning
- Internasjonale utdanningspartnerbyråer
- Foreninger for høyere utdanning (nasjonale og internasjonale).
Programmet fremmer studentenes kunnskap og ferdigheter for å utstyre dem for lederstillinger som vanligvis holdes innenfor høyere utdanningssektoren. Lederstillinger som vanligvis finnes innen høyere utdanning som er på linje med MA i høyere utdanning og administrasjon Lederskapsprogrammet inkluderer, men er ikke begrenset til:
AVP/direktør/leder eller koordinatorstillinger i:
- Studenttjenester og -saker
- Bostedsliv
- Påmeldingstjenester
- Markedsføring og kommunikasjon
- Registrarkontor
- Finansiere
Eller
- Høyskole- eller universitetsavdelingsledere/-ledere
- Offentlig kontakt/prosjektledelse med høyere utdanning
- Internasjonalt utdanningsbyrås direktører/ledere
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.