
Mastergrad i sportsmarkedsføring – på nett
VARIGHET
9 Months
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
28 Oct 2025
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Online Master in Sports Marketing som vi har laget med en profesjonell orientering som vil trene deg på dette området til å ha en integrert visjon om alle områder av selskapet i sportssektoren. Med en praktisk tilnærming vil du lære å mestre nøklene til sportssponsing, anvende teknologisk innovasjon i kringkasting og sportsmarkedsføring.
Den 100 % online mastergraden i sportsmarkedsføring er den eneste offisielle mastergraden som fokuserer på sport. Tren i sportsmarkedsføringsbransjen med Real Madrid CF
Tren med et fakultet med anerkjent prestisje. Med fagfolkene som er en del av dette programmet vil du kunne lære i dybden om de nyeste trendene og verktøyene innen sportsmerkeledelse, en unik fordel for din profesjonelle karriere.
Lær om atferden til forbrukeren av sportsbegivenheter, forbrukeren av sportsprodukter og -tjenester, samt vold i sport og dens negative innvirkning på deres image.
Identifiser den internasjonale virkningen av de olympiske leker og profesjonelle ligaer.
Hva skiller dette kurset fra de andre?
- Fleksibel modalitet med nettbasert undervisning og eksamener og virtuell TFM for å kombinere ditt personlige og arbeidsliv med læringen din. På denne måten vil du kunne konsolidere kunnskapen gradvis og gradvis takket være en opplæring som tilpasser seg deg.
- Internasjonale opplevelser: Den internasjonale karakteren til skolen og Real Madrid CF lar oss tilby en rekke internasjonale opplevelser som studenten kan nyte etter eget valg og delta på internasjonale turer hvor de kan besøke de viktigste idrettsenhetene og fasilitetene over hele verden.
- Den eneste offisielle mastergraden innen sportsmarkedsføring.
Programresultat
Målet med denne mastergraden er å gi ferdighetene og kompetansene som er nødvendige for å være en høyt kvalifisert markedsføringspersonell innen idrettsfeltet.
Dykk ned i bruken av teknologi brukt til Sports Marketing som grunnlag for utviklingen av dette området, lær hvordan du tolker informasjonen som er hentet fra nye teknologier og hvordan du kan oversette den til vinnende strategier.
Ideelle studenter
Profilen til nye studenter er:
- Nyutdannede eller tilsvarende innen fysisk aktivitet og idrett.
- Nyutdannede eller tilsvarende innen virksomhetsledelse, administrasjon og retning.
- Nyutdannede eller tilsvarende innen markedsføring eller markedsundersøkelser og teknikker.
- Andre inngangsprofiler, så lenge de oppfyller det juridiske tilgangskravet, vil ikke være grunnlag for ekskludering, men vil kreve en analyse av deres tidligere studier, med sikte på å verifisere deres egnethet for programmet.
Opptak
Læreplan
- Modul 1: Kjennetegn ved sportsmarkedsføring (6 stp)
- Modul 2: Image of Sport and Sports Sponsorship (6 ECTS)
- Modul 3: Markedsundersøkelser i idrett (6 stp)
- Modul 4: Forbrukeratferd (6 stp)
- Modul 5: Sportsmarkedsføringsstrategi (6 stp)
- Modul 6: Sportsmarkedsplanen (6 stp)
- Modul 7: Internasjonal sportsmarkedsføring (6 stp)
- Modul 8: Markedsføring og kommunikasjon i idretten (6 stp)
- Modul 9: Ekstern akademisk praksis (6 stp)
- Modul 10: Masters sluttprosjekt (6 stp)