Diplom i Business Management
Online Academies
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Bournemouth, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
GBP 199 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
75% rabatt på alle kurs ved hjelp av koden SA75
Oversikt
Business Management kan defineres som prosessen med å lede og lede hele eller deler av en organisasjon, gjennom distribusjon og manipulering av ressurser (menneskelig, økonomisk, materiell, intellektuell eller immateriell).
Ledere må også måle organisasjonens ytelse jevnlig, vurdere forretningsstrategier og planer, og sørge for at de nødvendige tiltakene blir truffet for å oppfylle organisasjonens mål.
Ledelse og ledelse er avgjørende for organisatorisk suksess i dagens utfordrende globale miljø. Det er ledelsens rolle å tenke og initiere strategier som skaper og opprettholder konkurransedyktig differensiering og fordel.
Dette kurset for Business Management har blitt designet for å ta deg gjennom de sentrale konseptene som støtter god ledelse og sikre at du har den nødvendige kunnskapen for å fremme organisatorisk suksess.
pensum
Enhet 1 - Administrasjon og ledelse
'Ledelse er en praksis snarere enn en vitenskap.' Dette er noe selvsagt, men å forsøke å gjøre regler for vellykket ledelse, på samme måte som en kjemisk prosess, ignorerer hovedelementet i variabilitet - nemlig de involverte. Aktiviteten og rollen som en leder vil variere avhengig av organisasjonen og dens kultur. I denne enheten vil du gjennomgå de viktigste egenskapene til ledelse og ledelse mens du ser på rekkevidden av styringsformer som er ansatt i den moderne arbeidsplassen.
Ved slutten av denne enheten vil du kunne:
- Beskriv de viktigste forskjellene mellom ledelse og ledelse
- Beskriv hovedkomponentene i rollen som leder
- Identifiser hovedkomponentene i lederens rolle
- Diskuter en rekke styringsstiler.
Enhet 2 - Ytelse på jobb
Ved å vurdere treningsbehov må du ta hensyn til både organisasjonens behov og individuelle ønsker. Opplæringsløsninger inkluderer spesialbygde kurs, eksterne kurs, åpen læring, utdanningsprogram, utstationering, coaching, på-jobb-instruksjon og datastyrt opplæring. Ved evaluering av opplæringen må ledelsen vurdere interne tiltak (om opplæringen har oppnådd de spesifiserte læringsmålene), eksterne tiltak (om opplæringen resulterte i forbedret ytelse på jobb) og dens generelle kostnadseffektivitet (om det er merverdier for selskapet eller organisasjon). Dette er noen av faktorene du vil vurdere gjennom denne enheten.
Ved slutten av denne enheten vil du kunne:
- Beskriv måter å identifisere treningsbehov på
- Kjenne potensielle løsninger til identifiserte treningsbehov
- Beskriv metoder for overvåking av trening
- Identifiser metoder for gjennomgang av ytelsen til enkeltpersoner
- Forstå disiplin og klageprosedyrer
- Beskriv strategier for å støtte ansatte i å forbedre deres ytelse.
Enhet 3 - Arbeid, planlegging og organisasjon
Mange bedrifter driver en tradisjonell strategi i deres tilnærming til planlegging, hovedsakelig fordi deres aktiviteter er relativt forutsigbare og vanlige. Med en avtalt strategi kan en detaljert plan opprettes med korte, middels og langsiktige mål med detaljer om hva som må skje, hvem er involvert, når det skal skje, hvordan det skal skje, hvor det skal skje, og hvorfor . I denne enheten vil du undersøke en rekke verktøy og tilnærminger som kan brukes til å planlegge forretningsaktiviteter, utvikle organisasjonsstrategier og analysere arbeidsoppgaver.
Ved slutten av denne enheten vil du kunne:
- Anerkjenn og beskriv strategier og planer
- Anerkjenn planleggingsverktøy
- Beskriv effektivitet og effektivitetsmetoder
- Identifiser og bruk organisasjonsanalyse teknikker
- Kjenne og forstå metodestudier
- Gjenkjenne og forstå prosessdiagrammer
Enhet 4 - Motivere arbeidskraften
Å ha en god ytelse på jobb har vist seg å være en funksjon av evne, erfaring, belønning og fremfor alt motivasjon. Vi er hensiktsmessige vesener, og vi velger kontinuerlig mål som er viktige for oss og søker å oppnå dem. Det er denne målrettede aktiviteten vi kaller motivasjon. Med tanke på at ansatte er en organisatorisk ressurs, er det åpenbart avgjørende at ledere skal forstå motivasjonens natur slik at de bedre kan håndtere disse kreftene, både interne og eksterne for enkeltpersoner, som fører til at noen bare søker minimal arbeid på arbeidsoppgavene mens andre bruker mye større innsats og følgelig er mye mer produktive.
Ved slutten av denne enheten vil du kunne:
- Definer motivasjon og forklare viktigheten for ledere av å forstå det
- Forklar hvordan motivasjonsteorier er klassifisert i innholdsteorier og behandle teorier
- Forklar Taylorismen og dens motiverende implikasjoner
- Forstå de motiverende implikasjonene fra Hawthorne-eksperimentene
- Setter pris på Maslows behovshierarki og dens motiverende implikasjoner
- Forklar Herzbergs tofaktorsteori og dens motiverende implikasjoner
- Beskriv forventningsteori og dens motiverende implikasjoner
- Forstå egenkapital teori og dens motivasjonelle implikasjoner
Enhet 5 - Human Resource Management
Human Resources Management (HRM) anses av Porter som en av de primære aktivitetene i en organisasjon. Det er ansvarlig for en av nøkkelinngangene til transformasjonsprosessen, og det er også involvert i alle andre funksjoner og aktiviteter som de alle har et menneskelig element. HRM er opptatt av alle aspekter av menneskets ledelse i organisasjoner, fra den første kontakten til oppsigelsen (og i noen tilfeller). Ledelsen av mennesker i organisasjoner blir stadig mer anerkjent som en faktor som er kritisk for organisatorisk suksess (Storey, 1992, s. 46). Arbeidskraften kan betraktes som en organisasjons største ressurs og er avgjørende for å oppnå og opprettholde konkurransefortrinn.
I denne enheten vurderer vi bakgrunnen og filosofien til HRM og vil konsentrere seg om noen av oppgavene som kan påvirke effektiviteten til mennesker i arbeidsmiljøet.
Ved slutten av denne enheten vil du kunne:
- Skille mellom begreper personell ledelse og HRM
- Beskriv menneskelig ressursplanlegging
- Utskriftsrekruttering og utvalgsprosesser og metoder
- Beskriv stadiene i treningssyklusen
- Forklar rollen som vurdering og vurdering
- Skitsere hovedfaktorene i arbeidsgiver / ansattes forhold og fagforeningens rolle
- Identifiser verdien av HRM prosedyrer som er jordet i et lovgivningsramme
Enhet 6 - Forretningsstrategier
Hvert år i Storbritannia blir tusenvis av nye virksomheter opprettet. Noen vil vokse til å bli globale selskaper som sysselsetter tusenvis av mennesker, andre vil aldri gjøre verdensfasen; Faktisk vil majoriteten opphøre handel innen to eller tre år.
I denne enheten ser vi på noen av verktøyene vi kan bruke til å bestemme strategien. Som du vil se, er verktøyene vi beskriver, de som knytter de ulike funksjonene til virksomheten og har å gjøre med å drive virksomheten som en komplett organisasjon, snarere enn som en samling av funksjoner eller avdelinger. Forretningsstrategien gjelder organisasjonens overordnede retning. Her vurderer vi de operasjonelle eller funksjonelle strategiene som bidrar til forretningsstrategien.
Vi starter med å se på sentrale problemer som er involvert i å sette strategi og i en prosess for å velge strategien.
Ved slutten av denne enheten vil du kunne:
- Forklar hvordan bedrifter må tilpasse sine mål og evner til behovene til sine kunder og med miljøet
- Definer eksempler på forretningsmål, oppdrag og verdier
- Forstå hvordan forretningsmiljøet gir muligheter for virksomheten, men også begrense handlingsfriheten
- Beskriv en rekke forretningsstrategier og forklare omstendighetene der de kan være hensiktsmessige for en bedrift
- Beskriv hvordan en organisasjon takler en usikker fremtid og reagerer på komplekse miljøforandringer.
akkreditering
Dette kurset er akkreditert av Online Academies . Etter vellykket gjennomføring av dette kurset vil du kunne laste ned eller skrive ut en PDF fra ditt Online Academies Diploma (Merk: Du vil også få muligheten til å få en kopi av sertifikatet som er skrevet ut og sendt ut til deg for en liten ekstra kostnad). Hvis du vil se et utvalg av diplomet, vennligst klikk her
evaluering
Ved avslutningen av hver modul er det en flervalgsevaluering. Dette vil hjelpe deg med å huske hovedpoengene i leksjonen og fungere som en sjekk at du har beholdt den nødvendige kunnskapen og forståelsen av den aktuelle delen. Resultatene kan ses øyeblikkelig, og du kan rette feil svar. Når resultatet er tilfredsstillende, kan du gå videre til neste modul.
Kursutbytte
Når du har fullført alle modulene for kurset ditt, vil du bli tildelt: Et Diploma utstedt av Online Academies