Master i digital markedsføring, Growth Hacking og e-handel
OBS Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Online master som gir alle nøklene til å selge og kommunisere på internett.
Til tross for det globale økonomiske krisemiljøet det siste tiåret, vokser den digitale økonomien år etter år og blir en av de viktigste motorene for økonomisk vekst. Hastigheten som nye teknologier har blitt tilpasset har ingen historisk sammenligning. Mens radioen tok trettiåtte år å få et publikum på femti millioner mennesker og TV-tretten, gjorde Internett det på bare fire år. Og denne nye teknologien har katalysert fremveksten av nye forretningsmodeller og organisasjoner som i løpet av få år har blitt ledende innen sine sektorer. En ny revolusjon, denne gang digital.
Men hvorfor er Internett en så radikal endring i måten vi kommuniserer og driver forretning på? Innlegg for å oppgi argumenter om viktigheten av den digitale økonomien i det nåværende samfunn, kan vi lage en uendelig liste, men det er noen faktorer som skiller den på en vesentlig måte:
- Interaktivitet og tilkobling uten grenser. Vi deltar på fremveksten av nye massemedier som tillater multidireksjonell kommunikasjon veldig effektivt, i sanntid og uten geografiske barrierer.
- Allsidigheten Internett er egentlig ikke annet enn en kommunikasjonsprotokoll, som gjør at den kan støttes av flere enheter: TV, mobiltelefon, smarttelefoner, nettbrett, apparater, selvfølgelig, datamaskinen. Det er en dissosiasjon mellom maskinvare og innhold slik at brukere krever å kunne få tilgang til informasjonen deres fra hvilken som helst enhet. En utfordring
- Resultatmåling. I motsetning til andre medier lar Internett deg med full nøyaktighet måle resultatene av enhver kampanje eller handling vi utfører, gjennom flere beregninger som tar sikte på å måle, kontrollere og tjene penger på våre mål. Og alt i sanntid.
- Transaksjonalitet og tilgjengelighet. For første gang i historien kan vi fullføre transaksjonen innen de samme kommunikasjonsmidlene: Det er det vi kaller e-handel. Du ser, velger, betaler, du har det. Alt dette på ikke mer enn tre klikk.
- Sist, men ikke minst, er internett bruddet med tradisjonelle distribusjonsmodeller. Internett gjør det mulig å disintermediere distribusjonskjeden (og dermed av kostnadene) fullstendig, slik at kundekontaktkontakten blir 100% direkte.
Og innen denne digitale verden utvides netthandel. Det er en ny salgs- og kommunikasjonskanal som vokser takket være økningen i internettilgang, mobile enheter og nye etterspørselsvaner. De siste årene har det dukket opp nye prosjekter i verden av e-handel i de fleste økonomiske sektorer som i løpet av få år har blitt ledere i sektorene sine. Denne fremveksten av nye konkurrenter har tvunget tradisjonelle detaljhandelsbedrifter til å ha en tilstedeværelse i den digitale verdenen. Nye paradigmer er nødvendige for å lykkes i disse sektorene.
Og for å lykkes i denne sektoren, er det nødvendig å tilegne seg en serie ferdigheter og evner for å kunne konseptualisere, implementere og styre en virksomhet basert på e-handel.
Med Master of Digital Marketing and E-commerce vil du få nødvendig opplæring for å øke karrieren din på dette området ved å bli en ekspert på digital digital markedsføring.
Medlemskap
e-handelsinstitutt
OBS Business School har fått medlemskap av eCommerce Institute of Latin America, en ideell institusjon som utvikler sin aktivitet som støtter og oppmuntrer den digitale økonomien i de forskjellige landene i Latin-Amerika med hovedmålet å fremme initiativer som konsoliderer og fremmer verden av internettvirksomhet.
Marketing Club Barcelona
Vi er medlem av det akademiske rådet til Club Marketing Barcelona-foreningen, en organisasjon som jobber for å skape, utvikle og fremme et mulig miljø for Barcelona å være en av de internasjonale referansehovedstedene innen markedsføring, og koble sammen talent og ressurser i denne ambisjonen.
sertifisering
- Forberedelse Google Ads-sertifisering
- Forberedelse av FB Blueprint-sertifisering
Rangeringer
Master i digital markedsføring og e-handel oppnår tredje posisjon i spansk i kategorien e-business og digital marketing i Eduniversal-rangeringen .
Læreplan
Blokk 1. Digital markedsføring
- Grunnleggende om digital markedsføring og elektronisk handel
- Søkemotormarkedsføring: SEO og SEM
- Ytelsesmarkedsføring og tillatelsesmarkedsføring
- Strategier i sosiale medier
- Bilmarkedsføring og programmatisk kjøp
- Analytics og beregninger
Blokk 2. e-handel
- CRM, lojalitet og kundeservice
- Brukervennlighet, interaksjonsdesign og brukeropplevelse
- e-handelsvirksomhet
- Entreprenørskap
Avsluttende masterprosjekt
Ytterligere aktiviteter
Ytterligere aktiviteter
Bootcamp: Rollespill
Denne bootcampen er utviklet innenfor rammen av det endelige masterprosjektet. Målet med denne bootcampen er å hjelpe studentene med å forberede presentasjonen av sine prosjekter, som vil være støtte for deres forsvar, for retten.
Bootcamp: Facebook Blueprint-sertifiseringsforberedelse
For å finne ut om mulighetene til Facebook og demonstrere kunnskap til bedrifter og kunder, tilbyr Facebook ulike sertifiseringsnivåer som søker å verifisere at fagfolk kjenner deres plattform og er i stand til å gi de beste anbefalingene til sine kunder. Å oppnå denne sertifiseringen vil gjøre studentene til "Digital Marketing Associate" av Facebook, og sammen med selve mastergraden vil det forbedre ansettbarheten til nyutdannede.
Bootcamp: Forberedelse av Google Ads-sertifisering
Google tilbyr en serie med sertifiseringer i ulike produkter – Annonser, analyse- eller markedsføringsplattformer – som lar sertifiserte brukere demonstrere overfor tredjeparter deres grad av kunnskap om annonseringsplattformen. Studentene vil kunne forberede seg på å oppnå «Sertifiseringen på Google Ads-søkekampanjer» og vil sammen med selve mastergraden forbedre ansettbarheten til nyutdannede.
Bootcamp: Growth Hacking Simulation
Gjennom denne bootcampen vil studentene gjennomføre en simulering ved å bruke forskjellige Growth Hacking-verktøy, slik at de kan tilegne seg en praktisk visjon om denne teknikken.
'Kasusstudier': Kasusmetode
Den praktiske delen av programmet er viktig og fullfører den teoretiske opplæringen. For dette vil det i løpet av kurset være debatter om aktuelle problemstillinger og interesse for hvert av fagene, simuleringer for beslutningstaking brukt på reelle situasjoner eller praktiske saker der problemene som reises vil bli analysert fra et akademisk synspunkt og de foreslåtte løsningene , samt kriteriene som er tatt i betraktning for å gjennomføre dem.
Webinarer
Mesteparten av opplæringen gjennomføres asynkront, det vil si at kunnskapsutvekslingen gjennomføres gjennom en plattform som tillater deling av skriftlige tekster uten at det er behov for at folk er koblet sammen samtidig.
I tillegg er det i hver av modulene organisert synkrone økter eller 'webinarer', hvor alle deltakerne er koblet sammen samtidig gjennom en applikasjon, som tillater utveksling av kunnskap i 'sanntid'.
Opptak
Programresultat
- Forstå hele administrasjonsprosessen for en e-handel. Fra rekruttering til ettersalgsservice.
- Analytisk kapasitet til å vite hvordan man skal tolke beregningene til denne forretningsmodellen og gjøre dem om til relevant informasjon for beslutningstaking
- Kritisk tenkning for å stille spørsmål ved standardene.
- Teamarbeid. Digital virksomhet er tverrfaglig.
- Orientering til problemløsning.
- Orientering til handling for å implementere handlingsplaner.
- Vet hvordan du strukturerer en forretningsmodell rundt e-handel.
- Kjenne til de viktigste teknikkene og kanalene for å tiltrekke, tiltrekke og beholde brukere.
- Forstå det nye paradigmet for digital kommunikasjon.
- Kjenne til og internalisere de mest relevante aspektene (på stedet og utenfor stedet) i utformingen av transaksjonelle nettsteder.
- De forskjellige mulige inntektsgenereringsmodellene.
- Design og styring av intern drift.
- Forstå og assimilere konverteringstrakter.
- De profesjonelle og personlige ferdighetene til en gründer.
Karrieremuligheter
- interaktivt byrå
- Risikokapitalfond
- Kanalleder for e-handel
- SEO-konsulent, SEM
- Produktsjef
- Markedssjef på nett
- Kommersiell digital markedsføring
- Promotor for e-handelsprosjekter
- Kommunikasjonsbyråer
- Digital prosjektledelse
- Salgssjef på nett
- Konsulent for e-handelsprosjekter
- Senior Community Manager
- Digital markedsføringsekspert