
MBA in
Global MBA
OBS Business School

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2023
Introduksjon
Global MBA online fra OBS Business School fokuserer på utvikling av ferdigheter og lederegenskaper som er nødvendige for styring av globale selskaper. Det spesielle med programmet er at det gir deltakerne alle nødvendige verktøy for å lykkes med å administrere selskaper med en høy komponent av internasjonalisering og innovasjon, i forskjellige ansvarsstillinger - ledelsesledere eller toppledere - og uansett størrelse på organisasjonen. Med denne innovative programfilosofien har OBS mål å tilby en visjon om fremtiden for ledelsen for et globalt selskap er på vei.
Denne mastergraden i forretningsstrategi gjør også tilgjengelig for deltakeren et nytt og banebrytende Professional Skills Development Programme utviklet av OBS , undervist av eksperter og anerkjente fagfolk innen Human Resources.
Å ha høyere opplæring i ledelse, innen forretningsadministrasjon og ledelse, er essensielt. Dette demonstreres av en studie publisert av Executive MBA Council, som indikerer at gjennomsnittslønnen til deltakerne i en MBA øker med 11,4% fra begynnelsen til slutten av programmene.
Innenfor rammen av Global MBA, tilbyr vi deg muligheten til å delta i en virtuell utveksling ved TEC i Monterrey.
I denne utvekslingen kan studentene til OBS Business School , som ønsker det, ta et forhåndsbestemt emne ved TEC i Monterrey, og unnta dem fra å forfølge sitt tilsvarende ved OBS Business School .
De studentene som gjennomfører utvekslingen og godkjenner faget, vil få et sertifikat fra TEC i Monterrey.
Rangeringer
- Global MBA oppnår 8. plassering i spansk i Full Time MBA-kategorien i den anerkjente Eduniversal Best Masters Ranking .
- Global MBA er rangert i TOP 100 Online MBA List, en internasjonal rangering utarbeidet av den prestisjetunge amerikanske finansavisen Financial Times .
- 3. beste MBA i verden i henhold til Online Higher Education Ranking utarbeidet av Hamilton Global Intelligence .
Læreplan
Blokk 1. Strategi i et globalt miljø
- Strategisk markedsføring fra et internasjonalt perspektiv
- Konkurransedyktig strategi i et globalt miljø
- Globalt økonomisk miljø
- Globale e-business-strategier
- Bedriftens samfunnsansvar og bærekraft
- Utvikling av globale strategiske planer
Blokk 2. Forvaltning av funksjonsområder i et globalt miljø
- Global supply chain management
- Internasjonal finans- og investeringsvurdering
- global markedsføringsledelse
- Global styring av informasjonssystemer
- Global salgsledelse
- Global innkjøpsledelse
- Global produksjonsstyring
- Global personalledelse
- internasjonal handelsledelse
Blokk 3. Utvikling av ledelsesferdigheter
- Tverrkulturell ledelse
- Ledelse av endring og transformasjon
- Forhandling i global sammenheng
- Virtuell teamledelse
Blokk 4. Utvikling av lederferdigheter
- Corporate Finance Administration
- Økonomistyring
Avsluttende masterprosjekt
Ytterligere aktiviteter
Ytterligere aktiviteter
Bootcamp Business Etiquette & Protocol i Kina og India
Gjennom praktiske eksempler og diskusjoner om generell og forretningsetikett, har disse bootcampene som mål ikke bare å hjelpe elevene å bygge en bevissthet om de kulturelle forskjellene de kan møte i den kinesiske og indiske økonomien, men også å sette dem i stand til å utvikle en forståelse og forståelse av disse forskjellene. for å oppføre seg riktig, unngå feil og kommunisere mer effektivt med andre. På den ene siden vil den internasjonale etiketteprotokollen bli dekket, og på den andre siden vil normer og særegenheter som observeres i disse økonomiene bli undersøkt.
lederutvikling
Dette programmet er designet for å komplettere innholdet i de tematiske blokkene med nødvendig opplæring for å oppnå internaliseringen. Treningen vil bli unnfanget fra et trippelperspektiv: den vil starte med teknisk assistanse, gi personlig støtte til deltakeren, og til slutt vil den stille individuelle og gruppeutfordringer som er nødvendige for å nå de målene som er satt.
Kasusstudier': Kasusmetode
Den praktiske delen av programmet er viktig og fullfører den teoretiske opplæringen. For dette vil det i løpet av kurset være debatter om aktuelle problemstillinger og interesse for hvert av fagene, simuleringer for beslutningstaking brukt på reelle situasjoner eller praktiske saker der problemene som reises vil bli analysert fra et akademisk synspunkt og de foreslåtte løsningene , samt kriteriene som er tatt i betraktning for å gjennomføre dem.
Webinarer
Mesteparten av opplæringen gjennomføres asynkront, det vil si at kunnskapsutvekslingen gjennomføres gjennom en plattform som tillater deling av skriftlige tekster uten at det er behov for at folk er koblet sammen samtidig.
I tillegg er det i hver av modulene organisert synkrone økter eller 'webinarer', hvor alle deltakerne er koblet sammen samtidig gjennom en applikasjon, som tillater utveksling av kunnskap i 'sanntid'.
Opptak
Programresultat
- Definer passende strategi for å konkurrere med suksess i markedene der den opererer.
- Mestre det globale og konkurransedyktige forretningsmiljøet vi for tiden opererer i, utforme optimale internasjonaliseringsstrategier for bedrifter.
- Oppdag og evaluer påvirkningen av endringene som finner sted i miljøet vårt.
- Utdype funksjonene til markedsføring i bedrifter, analysere de nye kommunikasjonsverktøyene vi har til rådighet, takket være Internett og digitaliseringen av samfunnet.
- Utvikle de nyeste markedsføringspolitikkene og salgsstrategiene med spesiell vekt på styring av det kommersielle nettverket og dataanalyse.
- Forstå teamledelse i konkurranseutsatte miljøer som noe vesentlig, med spesiell vekt på utformingen av selskapets personalstrategi.
- Utvikle de nødvendige økonomiske ferdighetene, analysere gjennomførbarheten av investeringer og forstå hvordan kapitalmarkedene fungerer.
- Utarbeid en konkurransedyktig forretningsplan for selskapet, og vet hvordan du selger den internt for godkjenning.
Karrieremuligheter
- Import-eksport selskaper
- Helsesektoren og farmasøytisk industri
- Produksjonsindustri
- Kommunikasjons- og reklameselskaper
- Multinasjonale selskaper
- reguleringsorganer
- Teknologi, bank, tjenester
- Regnskaps- og konsulentfirmaer
- forvaltning av infrastruktur
- Små og mellomstore bedrifter
- multilaterale institusjoner