Profesjonell grad i digital markedsføring
Noroff School of Technology and Digital Media
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Oslo, Norge
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 7 000 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* deltidspris: 1.750 Euro per semester
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Bygg en karriere som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, søkemotoroptimalisering, personvern og analyse. Denne utdannelsen fokuserer på strategisk og målrettet online markedsføring og sosiale medier.
Digitale fagfelt som alltid er under utvikling
Utviklingen på internett beveger seg i raskt tempo. Teknologi og kommunikasjon smelter sammen. Dette samspillet endrer seg i takt med teknologisk utvikling. Programmet krever at du holder deg oppdatert om nye trender og markedskanaler. Nye nettsteder, kanaler, verktøy og tjenester forekommer kontinuerlig og er der selskaper og organisasjoner kan nå brukere.
Kunnskap om digital markedsføring er nødvendig for å skape eller utnytte et konkurransefortrinn i virksomheten. Mange virksomheter ønsker å ha sitt eget personell som besitter denne kompetansen, mens andre ansetter spesialiserte konsulentbyråer. Noen gjør begge deler.
Bli en digital markedsfører
Etter studien vil bli oppdatert på digital markedsføring gjennom moderne og kostnadseffektive kanaler. Du vil ha kunnskap og ferdigheter som øyeblikkelig kan tilføre forretningsverdi gjennom økt synlighet på Internett, annonsenettverk, tilstedeværelse på sosiale medier og selskapets eget nettsted.
Du vil få en grunnleggende introduksjon til markedsføringsfaget sammen med en solid plattform innen resultatmåling og analyse. Dette vil gjøre det mulig for deg å fange nye muligheter som oppstår. Programmet gir en introduksjon til kundedialog, og du lærer også hvordan du kan holde deg oppdatert om hva som skjer i markedsføringsverdenen også etter programmet.
Programinformasjon
Neste oppstart:
- 15. oktober 2019
- 7. januar 2020
- 3. mars 2020
- 11. august 2020
Varighet:
- 1 år på heltid
- 2 år, deltid
Programsprog:
- Engelsk
Struktur
Studiet har et sterkt fokus på praktiske ferdigheter. Undervisningen er basert på faglige innspill og kontinuerlig innsats på øvelser. Sammen med dette vil du jobbe med en større obligatorisk oppgave relatert til hvert tema. Den første halvdelen består av fem temaer, mens andre semester går i blokker hvor du konsentrerer deg om ett tema om gangen.
kurs
Temaer innen digital markedsføring:
- Den digitale markedsføreren
- Content Marketing
- Nettstedoptimalisering
- Prosjekt 1
- Markedsføring i sosiale medier
- Digitale profiler
- Resultatanalyse
- Prosjekt 2
Hva vil du lære?
- Rektorer og verktøy som brukes for digital kommunikasjon.
- Måter å forbedre dine kommunikasjonsevner på.
- Nye og kommende trender sammen med nye teknikker og måter å bruke alle digitale kanaler på.
- Søkemotorverktøy for å tolke og måle data.
- Webteknologi og kvalitetsstandarder i forhold til bransjen.
- Forskrifter og standarder for online markedsføring.
- Ulike sosiale medier og reklamekanaler. Sammen med forskjellige distribusjonsmetoder.
- Måter å skape gode brukeropplevelser på en nettside.
- Måter å tilpasse nettsider for å utnytte et bestemt markedssegment.
- Måter å bruke kunnskap på for å lage en markedsføringsplan for kunder, merkevarer eller produkter.
- Hvordan bruke verktøy for å måle og analysere merkevarebygging og ytelsesmarkedsføring.
- Hvordan identifisere styrkene og svakhetene ved et nettsted med hensyn til synlighet i søkemotorer og brukeradferd på sosiale medier.
- Riktig forretningsførsel sammen med etiske spørsmål som er relatert til markedsføring.
- Lov om personvern.
Jobbmuligheter
Jobbtitler som ofte brukes er markedskoordinator, informasjonskonsulent, webredaktør, etc. Når du får mer arbeidserfaring, kan du komme videre til stillinger som prosjektleder eller digital markedskonsulent generelt, eller mer spesialiserte områder innen digital markedsføring.
I større selskaper kan du jobbe som ansatt i markedsføring, informasjon eller webutvikling. I mindre selskaper med et sterkt online fokus innen markedsføring kan fungere som markedssjef. Du kan også ta rollen som mediekonsulent, konsulent i rådgivningsbyrå innen markedsføring, eller en kommunikasjons- og nettutvikler.
Programmet kan også være egnet for de som ønsker å starte egen virksomhet. Med ferdigheter i markedsføring og konkrete erfaringer med kostnadseffektive markedsføringstiltak, vil du kunne markedsføre deg selv og din virksomhet.
Videre studier
Digital markedsføring kan kombineres og bygges videre av Grafisk design . Dette kan være aktuelt for de som ønsker å spesialisere seg videre innen merkevarebygging og identitet. I tillegg kan du til og med designe og produsere alt av layout, salgsfremmende bilder, reklameannonser, bannere og presentasjonsvideoer for internett og sosiale medier. Grafisk design gir en grundig introduksjon til webdesign som lar studentene kode, lansere, vedlikeholde og oppdatere nettsteder.