Master of Science i internasjonale relasjoner, strategi og sikkerhet
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online Cyprus
Språk
Engelsk,
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 semestre
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 10 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduksjon
Programmet er akkreditert av Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA)
MSc i internasjonale relasjoner, strategi og sikkerhet tar sikte på å gi studentene en bred vurdering av samtidens internasjonale relasjoner, med vekt på strategi og sikkerhetsspørsmål. Den kombinerer grundig akademisk opplæring i sentrale begreper, teorier og casestudier, sammen med en strukturert prosess for engasjement i samtidens debatter og erfaringer. Den integrerer teoretiske tilnærminger med studiet av mange saker og problemstillinger. Den undersøker også hvordan grensene mellom innenriks og internasjonalt blir uskarpe av handels-, finans-, miljø-, strategiske, sikkerhets-, ideologiske, kulturelle og etiske spørsmål. Videre gir programmet en sterk teoretisk og empirisk forståelse av det internasjonale sikkerhetsmiljøet i tiden etter den kalde krigen, inkludert opprinnelsen til konflikter og fred, fremveksten av nye sikkerhetstrusler og de mange forskjellige byråene som er involvert i konfliktforebygging, fredsbevaring og fredsskaping i dag. Sist, men ikke minst, identifiserer programmet hvordan statlige og ikke-statlige aktører utvikler strategier i det internasjonale miljøet når det gjelder sikkerhetsspørsmål.
Nyutdannede fra programmet forventes å ha en grundig forståelse av internasjonale politiske, sikkerhetsmessige og strategiske spørsmål, som vil gjøre dem i stand til å forfølge karriere i det diplomatiske korpset, i internasjonale organisasjoner, i frivillige organisasjoner, så vel som i det offentlige og private sektor som seniorpolitiske og sikkerhetsrådgivere.
Fordeler med programmet
- Den internasjonale prestisjen og anerkjennelsen til Neapolis University Pafos.
- Utmerket akademisk personale med sterk kompetanse i de underviste fagene.
- Internasjonalt samarbeid med mange universiteter.
- Fleksibiliteten til fjernundervisning.
- Bruk av avansert teknologi og ressurser.
- Det dynamiske valget mellom synkron og asynkron fjernundervisning.
- Tilpasningen av programmet til dagens akademiske trender og markedskrav.
- Konkurransedyktige skolepenger.
Opptak
Læreplan
Programstruktur
Programmets varighet er 18 måneder.
Studentene har mulighet til å fullføre hovedfagsstudiene på tolv måneder så lenge de starter gjennomføringen av masteravhandlingen i løpet av første eller andre semester av studiene, inkludert sommerperioden. I dette tilfellet kan fullføringen av masteravhandlingen forlenges i sommerperioden, i en eller to måneder. I alle fall forblir det totale studiepoeng 90.
For vellykket gjennomføring av studiene må studentene summere totalt 90 studiepoeng. I 1.semester velger studentene alle de fire obligatoriske emnene. I 2.semester velger studentene alle de tre obligatoriske emnene og ett av de tre tilgjengelige valgemnene. For å fullføre studiene og bli tildelt MSc i internasjonale relasjoner, strategi og sikkerhet, er studentene også forpliktet til å gjennomføre en masteravhandling.
1. semester
- DIRS611 Internasjonal sikkerhet og strategiske studier
- DIRSS612 Strategi og beslutningstaking
- DIRSS621 Contemporary Issues in Global Politics
- DMETH600 Forskningsmetodikk
2. semester
- DIRS623 Internasjonal lov og sikkerhet
- DIRS624 Homeland Security
- DIS504 Informasjonssikkerhet
- DIRS622 Spesielle emner i det østlige Middelhavet og Midtøsten-sikkerhet
- DIRSS625 Fredsbygging og gjenoppbygging etter konflikt
- DMEP500 Utenrikspolitikk, sikkerhet og forsvar i EU
3. semester
- DIRS610 Avhandling
Undervisnings-, lærings- og vurderingsmetoder
Kursene leveres online gjennom telekonferanser. Tilgang til telekonferanser skjer gjennom et spesielt utformet pedagogisk rammeverk som fremmer kommunikasjon og samhandling, med hovedtrekket i samarbeidsbygging av kunnskap på avstand i sanntid. Fra et teknologisk synspunkt er det mulighetene som tilbys av de nyeste teknologiske kommunikasjonsverktøyene (Moodle, WizIQ), som tillater overføring av forskjellige typer informasjon (bilde, lyd, tekst) som tillater en pålitelig og toveis forbindelse mellom professorer og studenter, men også blant studenter med hverandre. Vårt hovedmål er imidlertid å bringe telekonferanser inn i et godt utformet pedagogisk rammeverk som forbedrer kommunikasjons- og samhandlingsmiljøet mellom lærere og elever. Vanligvis holdes telefonkonferanser 6 ganger gjennom hele det akademiske semesteret, annenhver uke, med start fra uke 2 i semesteret. Vanligvis varer hver telefonkonferanse i to timer, og gjenspeiler behovene og spesifisitetene til kurset.
Interaktiviteten og formativ vurdering er en del av lærings- og undervisningsmetodikken. 30 % av studentenes sluttkarakter i hvert emne tilsvarer deres prestasjon i midtveisvurderingen som har form av skriftlige oppgaver, mens 70 % tilsvarer deres prestasjoner på avsluttende skriftlig eksamen. For å sikre en bestått karakter i et emne, må studentene sikre en bestått karakter (dvs 50 % eller høyere) i både midtveisevaluering og avsluttende eksamen.