Master of Science i europeisk politikk og styring
Online Cyprus
VARIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Engelsk,
TEMPO
Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2024
STUDIEAVGIFT
EUR 10 000 / per year
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Programmet er akkreditert av Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA)
Målet med MSc i europeisk politikk og styringsprogram er å gi et videregående studium til de som ønsker å bli effektive ledere i europeiske saker i både privat og offentlig sektor. Programmets læreplan er designet for å utforske de grunnleggende elementene i EUs politikk og forberede studentene på stadig mer komplekse ansvarsområder innen diplomati, internasjonale organisasjoner og offentlig sektor, lokale myndigheter og forskning og ideelle organisasjoner. Hovedplanen legger vekt på både ferdigheter og kunnskaper som kreves for effektivt å håndtere EU -anliggender og for å forstå de større internasjonale, europeiske og nasjonale innstillingene der politikk utvikles og oppgaver defineres og vurderes.
Programmet gir oppdatert kunnskap innen en rekke forskjellige disipliner som utgjør feltet europeiske studier som virksomhet/ økonomi, politikk og jus. I tillegg gir programmet studentene analytiske, ansvarlige og lederegenskaper som forbedrer deres beslutningsevne og fremmer organisatorisk velvære i sammenheng med et stadig skiftende og konkurransedyktig europeisk miljø.
En grunnleggende filosofi for programmet er dets empiriske tilnærming til studiet av styring, der studentenes nyervervede kunnskap og ferdigheter blandes med deres yrkeserfaring og brukes på virkelige saker.
Denne tilnærmingen utvider og utdyper studenters forståelse av grenseoverskridende spørsmål og politiske prosesser, fremmer ferdigheter innen forskning, analyse, syntese og kreativitet og oppmuntrer til innovasjon og bevissthet om rollen som konkurrerende internasjonale aktører; Til slutt utvikler den bevissthet om sosiale, kulturelle og globale spørsmål som påvirker politiske beslutninger.
Fordeler med programmet
- Den internasjonale prestisjen og anerkjennelsen til Neapolis University of Pafos.
- Utmerket akademisk personale med sterk kompetanse i de underviste fagene.
- Internasjonalt samarbeid med mange universiteter.
- Fleksibiliteten til fjernundervisning.
- Bruk av avansert teknologi og ressurser.
- Det dynamiske valget mellom synkron og asynkron fjernundervisning.
- Konkurransedyktige skolepenger.
Opptak
Læreplan
Programstruktur
Varigheten av disse studiene er tre semestre. Påmeldinger til Postgraduate Program holdes i september og februar/mars hvert studieår. Hvert kurs varer i et akademisk semester. Alle studenter som er påmeldt Postgraduate Programme, enten i vintersemesteret eller vårsemesteret, kan velge emnene som tilbys i de aktuelle semestrene. For å fullføre studiene må studentene samle totalt 90 studiepoeng (ECTS).
I samsvar med de relevante kunngjøringene fra Byrået for kvalitetssikring og akkreditering i høyere utdanning, har studentene mulighet til å fullføre hovedfagsstudiene i to akademiske semestre (12 måneder) så lenge de starter gjennomføringen av sin masteravhandling i løpet av den første eller andre semester av studiene, inkludert sommerperioden. I dette tilfellet kan fullføringen av masteravhandlingen forlenges i sommerperioden, i en eller to måneder. I alle fall forblir det totale studiepoeng 90.
I første semester må studentene velge ett obligatorisk emne DMETH600, og 3 av 9 valgfrie emner. I andre semester må studentene velge 4 av de resterende 6 valgemnene. I tredje semester forbereder studentene sin avhandling (se avsnitt 5). Hvert av emnene tilsvarer 7,5 studiepoeng (ECTS). Studiepoengene for hvert emne fordeler seg slik: 2 for oppmøte og deltakelse på emnene, 2 for gjennomføring av midtveisvurdering i løpet av semesteret, og 3,5 for avsluttende eksamen. Rekkefølgen av valgfrie emner som tilbys per semester bestemmes av universitetet ved begynnelsen av hvert studieår.
For å oppnå sin mastergrad er studentene også forpliktet til å gjennomføre en masteravhandling. Forskningsforslaget sendes inn av studenten, som kan be om en av veilederne som veileder. Oppgaven kan leveres i inntil ett studieår etter vellykket gjennomføring av andre semester. Avhandlingen skal være relevant for innholdet i doktorgradsstudentens studier og skal være original.
Studentene kan skrive masteravhandlinger og midtveisvurderinger på engelsk uavhengig av programmets språk.
Programmet er bygget opp som følger:
Semester 1 og 2 kurs
- I første semester må studentene velge ett obligatorisk emne DMETH600, og 3 av 9 valgfrie emner.
- I andre semester må studentene velge 4 av de resterende 6 valgfrie emnene.
- Rekkefølgen av valgfrie emner som tilbys per semester bestemmes av universitetet ved begynnelsen av hvert studieår.
- DMETH600 Forskningsdesign og empiriske metoder i samfunnsvitenskap
- DHIST610 Historien om europeisk integrasjon
- DMPA585 Europeisk styring og forhandlinger
- DMEP400 Teoretiske tilnærminger til europeisk integrasjon
- DMEP300 Europeisk politisk økonomi
- DMEP500 Utenrikspolitikk, sikkerhet og forsvar i EU
- DMEP600 European Banking System
- DMEP700 Spesielle emner om politi og rettslig samarbeid i EU
- DIRSS621 Contemporary Issues in Global Politics
- DIRS622 Spesielle emner i det østlige Middelhavet og Midtøsten-sikkerhet
Semester 3
- DIS800 avhandling
Undervisnings-, lærings- og vurderingsmetoder
I løpet av studieåret holdes det for hvert av emnene opplæringssamlinger som følger: seks (6) to timers møter med foreleser for hvert emne, som har ansvar for å informere, veilede, gi råd og evaluere studenter. Disse møtene er først og fremst rettet mot generell støtte fra studenter, så vel som i utdyping, fordypning og utvikling av alt studentene studerer. Studentens tilstedeværelse på disse møtene er ikke obligatorisk. Erfaringene så langt har imidlertid vist at studentens deltakelse i dem bidrar til en fyldigere forståelse av fagstoffet, og i tillegg øker sannsynligheten for mer positive elevprestasjoner, både i midtveisvurderinger og ved avsluttende eksamen.
Hvert emne evalueres gjennom gjennomføring av én midtveisvurdering som er eksplisitt nevnt i studieplanen og studieveiledningene (essays, litteraturkritikk, artikkelmanuskript til universitetets studenttidsskrift etc.) i løpet av semesteret, og avsluttende eksamen på slutten av semesteret på passende steder identifisert i tid, i henhold til den geografiske fordelingen av studentene. Dersom en student ikke møter til eksamen, eller har unnlatt å avlegge eksamen i vinter- eller vårsemesteret, har han eller hun rett til å gå opp til ny eksamen.
Midtveisvurdering kan ha ulike former som beskrevet tidligere som essays, forskningsartikler, presentasjoner, litteraturkritikk, bokanmeldelser osv. i løpet av semesteret og tilsvarer 40 % av sluttkarakteren, mens avsluttende eksamen er 60 %. For at studenten skal lykkes i et emne må han/hun ta både sluttkarakteren og underveisvurderingen en karakter på minst 50 %. Interaktiviteten og formativ vurdering er en del av lærings- og undervisningsmetodikken.
I tredje semester fullfører studentene sin avhandling som tilsvarer 30 studiepoeng. Lengden på oppgaven avhenger av type. Når det gjelder en bibliografisk avhandling, kan den ikke være mindre enn 12 000 ord og mer enn 15 000 ord. Bibliografien, vedleggene og sammendraget er ikke inkludert. Etter innlevering leverer veileder en skriftlig og begrunnet rapport, med studentens samtykke, til komiteens medlemmer. Støtte til oppgaven gjøres offentlig eller via en elektronisk videokonferanse for en tremannskomité.
Varighet: 1,5 akademiske år (3 akademiske semestre, 90 stp)
I samsvar med de relevante kunngjøringene fra Byrået for kvalitetssikring og akkreditering i høyere utdanning, har studentene mulighet til å fullføre hovedfagsstudiene i to akademiske semestre (12 måneder) så lenge de starter gjennomføringen av sin masteravhandling i løpet av den første eller andre semester av studiene, inkludert sommerperioden. I dette tilfellet kan fullføringen av masteravhandlingen forlenges i sommerperioden, i en eller to måneder. I alle fall forblir det totale studiepoeng 90.