Keystone logo
Neapolis University Pafos Distance Learning

Neapolis University Pafos Distance Learning

Neapolis University Pafos Distance Learning

Introduksjon

  • Professor Anastasia Reppa, direktør for fjernundervisningsenheten
  • Dr Kyriakoula Georgiou, pedagogisk teknolog
  • Fru Ioulita Aggelopoulou, instruksjonsdesigner
  • Aggelina Agapiou, enhetsadministrator for fjernundervisning

Distance Learning Unit (DLU) ved Neapolis University bruker den mest moderne elektroniske teknologien for en plattform som tilbyr studenter forskerutdanning i samtidige spesialiseringer. Formålet med DLU er å støtte studentene og akademikerne ved universitetet i både lang- og kortsiktig fjernundervisning. Den grunnleggende filosofien til DLU er å sikre likhet i tilgang til informasjon og respekt for behovene til hver student ved vårt universitet. Vår visjon er å lage en enhet som vil være en prototype innen fjernundervisning for alle universiteter som tilbyr lignende studieprogrammer.

Målene for DLU

Tilbud om fjernundervisning som svar på behovene til:

  • Studentene, samtidig som de sørger for at målene og resultatene for hvert kurs oppnås.
  • Faglig personale som er involvert i fjernundervisning for å kunne bruke og berike elektroniske materialer og ressurser som er tilgjengelige og brukbare av DLU-teknologi.
  • Bruken av den elektroniske plattformen for å styrke forskningen og utviklingen av universitetet til fordel for studenter, akademikerne og lokalsamfunnet på Kypros.
  • Kobling av DLU med privat og offentlig sektor for å opprettholde et konkurransefortrinn i et kunnskapssamfunn og kontinuerlig utvikling.

Den pedagogiske modellen

Den pedagogiske modellen brukt av Neapolis University i DLU er basert på strukturen til e-læring. Utviklingen av DLU var basert på mange års erfaring og konklusjoner fra høyere utdanningsinstitusjoner fra hele verden.

Mer spesifikt ble opplevelsen fra The Hellenic Open University og The Open University of Cyprus og Open University of Israel tatt i betraktning og anvendt. Strukturen i kurset og elektroniske verktøy gir studentene fleksibilitet for deres pedagogiske erfaring innen fjernundervisning gjennom studiene.

Online utdanning

Hvert studieprogram som tilbys av fjernundervisning er strukturert og utstyrt med en komplett studieguide. Den overholder de grunnleggende målene for opplæring i det elektroniske miljøet for fjernundervisning.

Den pedagogiske modellen som brukes (figur 1) i hver læreplan inneholder en personlig opplæringspakke som gir studentene tilgang til materiale som er tilbudt og lagt ut på den elektroniske plattformen og diskutert med læreren personlig eller ved å møte dem i en moderne fjernkontroll kommunikasjonstime (telekonferanse).

Studentene kan også bruke produktivitetsverktøy i forskjellige kommunikasjonsmiljøer, for eksempel gruppekonferanser og webinarer, som hjelper studenten med å utvikle online læring. Studentene vil lære av en rekke handlinger og oppgaver som er tildelt dem ved hjelp av den elektroniske plattformen som universitetet tilbyr.

Å bygge bro over teknologigapet

Denne elektroniske pedagogiske plattformen som brukes av Neapolis University er designet for å oppnå de beste læringsresultatene for studenter. Plattformen for fjernundervisning lar elevene enkelt lære sine evner og hvordan de skal bruke og velge den måten som passer best for en fleksibel og personlig læringsstil.

Ansikt til ansikt trening

Foruten de videofilmte forelesningene og instruksjonene som er tilgjengelige for studenter, har Neapolis University leid en eksklusiv linje for bruk av fjernundervisningsprogrammene som tilbys eksternt. Så den upersonlige karakteren og anonymiteten til fjernundervisning reduseres fordi studentene kan se professoren eller en ekspert live i spesialdesignede områder og stille spørsmål og glede seg over de positive resultatene fra den virtuelle studentdeltakelsen fra forskjellige regioner i Hellas og Kypros.

Nettressurser

Ressursene for elektronisk læring inkluderer undervisningsmateriell tilgjengelig for lesing av hvert kurs, lenker til nettsteder, online kommunikasjon og multimedia. Verktøyene på plattformen gjør det lettere for studenter og lærere å samhandle med de ulike formene for opplæringsmateriell og delta i læring gjennom kunnskapsdeling. Dette multifaktorielle miljøet gir studentene gunstige betingelser for fleksibel og personlig læring, som kombinerer fordelene med moderne metoder for fjernundervisning.

Steder

  • Paphos, Kypros

Spørsmål