Mastergrad i lærerutdanning i gastronomi
Mondragon Unibertsitatea
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Universitetets mastergrad i gastronomilærerutdanning er et program som tar sikte på å utdanne fagpersoner som ønsker å ha et solid pedagogisk og spesifikk didaktisk grunnlag for å arbeide innen gastronomifaget.
Vi fremhever
- Du vil forstå sektoren og den pedagogiske konteksten til gastronomi og de nye trendene på dette feltet
- Du vil planlegge og utvikle forsknings- og innovasjonsprosjekter av undervisnings- og læringsprosessene i gastronomi
- Du lærer i % 100 online-modus, og jobber med aktive metoder
- En mastergrad inkludert i BCC Innovation-rammeverket: Senter for innovasjon og forskning
Du vil lære med eksperter innen pedagogisk og gastronomisk innovasjon
Mondragon Unibertsitatea fakulteter har jobbet side om side for å skape denne masteren. På den ene siden Fakultet for gastronomiske vitenskaper - Baskisk kulinarisk senter, et prestisjefylt opplæringssenter i gastronomi, og på den andre, Fakultet for humaniora og utdanningsvitenskap, et benchmarksenter innen pedagogisk innovasjon. To fakulteter som går sammen for å utforme et program for opplæring av fagfolk innen gastronomiundervisning, for å artikulere et program som vil bli en verdensreferanse på dette feltet.
Programresultat
Med denne mastergraden vil du bli opplært til å svare på fremtidige utfordringer som profesjonell innen utdanning og forskning innen gastronomi. I tillegg vil du utdanne deg som tilrettelegger for læring innen gastronomi:
- Du vil utvikle kritisk, kreativ, innovativ og tverrfaglig tenkning nødvendig innen gastronomisk utdanning.
- Du vil lære om konteksten og undervisnings-læringsprosesser i gastronomi.
- Du vil tilegne deg ferdigheter for utvikling av undervisningsfunksjonen og tilrettelegging for læring i gastronomi.
Karrieremuligheter
- Undervisning og forskning innen mat, gastronomi og kokkekunst.
- Tekniske produksjonsavdelinger i næringsmiddelbedrifter.
- Forsknings- eller teknologisentre i matsektoren.
Læreplan
En Master basert på prosjekter og aktive metoder
Hovedmålet med masterfagene er å trene deg i utviklingen av et prosjekt som har utgangspunkt i en reell situasjon som må forbedres. Det er grunnen til at prosjektet utgjør rammen for masteren og de ulike fagene må forstås til tjeneste for prosjektet. Det vil si at prosjektet ikke er et arbeid som du vil utvikle først på slutten av Master, men det er snarere en prosess som forblir åpen gjennom hele varigheten.
Lærere og fageksperter vil bidra til utvikling av ferdigheter, basert på omfanget av sitt eget kunnskapsområde. Disse fagene vil være læringsmiljøer for utvikling av ferdigheter hvor du skal jobbe med metodikk som:
- Problembasert læring (PBL): Du vil kunne syntetisere og bygge kunnskap for å gi løsninger på problemer slik at du vil svare på forhold som de selv hadde satt.
- Saker: Du vil anvende kunnskapen som er mottatt og erfaringen i å løse saker; å trene deg i å løse situasjoner. Du lærer å være åpen for ulike løsninger.
- Prosjekter: Du vil bruke kunnskapen du mottar og lære om deg selv og behovet for å stole på andre; du vil syntetisere og konstruere kunnskap; du vil lage.
- Utfordringer: Denne pedagogiske tilnærmingen krever en global visjon om den virkelige verden. Med utgangspunkt i dine interesser for å gi praktisk mening til utdanning, vil du utvikle tverrgående ferdigheter som samarbeid og tverrfaglig arbeid, beslutningstaking, kommunikasjon, problemløsning, etikk og ledelse.
Veiledning og overvåking gjennom telematiske og virtuelle midler (chat, e-post, telefonstøtte) vil ha en spesielt relevant rolle. De oppmuntrer til aktiv deltakelse fra elever og fremmer kommunikasjon mellom lærere og elever.