PhD i utdanning
Manipal Academy of Higher Education Dubai
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Dubai, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 6 150 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* totale gebyrer
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Ph.D. in Education er et treårig forskningsbasert program. Med det økende tempoet i teknologi og markedskonkurranse, har kontinuerlig utdanning, så vel som innovasjon, blitt en nødvendighet for organisasjoners næring. Programmet er designet for å fremme talent for høyere utdanningsområdet i Malaysia og andre land som kreves i dagens kunnskapsbaserte økonomi.
Ideelle studenter
Programmet er ment for yrkesaktive som ønsker å forfølge muligheter innen undervisning eller forskning på et tidspunkt i karrieren.
Programresultat
Etter å ha fullført programmet, vil elevene kunne:
- bli dyktige pedagogiske fagfolk som kan analysere eksisterende teorier og praksiser og skape ny og relevant kunnskap gjennom forskning;
- syntetisere og vurdere faglig kunnskap og praksis og anvende slik kunnskap for å løse problemer;
- initiere og innovere uavhengige prosjekter og forskningsaktiviteter med det formål å bygge og anvende kunnskap til fordel for lokalsamfunnet, det nasjonale samfunnet og det globale samfunnet;
- delta i vitenskapelige diskurser og formidle kunnskap gjennom publikasjoner og tidsskrifter og andre måter for kunnskapsformidling i den akademiske og ikke-akademiske verden; og
- utvikle ekspertise innen undervisning, coaching og veiledning og bygge troverdighet for å bli rollemodeller i passende utdanningssammenhenger.
Opptak
Læreplan
Programmoduler
- Forskningsprosess og akademisk skriving
- Forskningsdesign og metodikk
- Avhandling (Del 1 - Forslag)
- Avhandling (Del 2 – Avsluttende avhandling)
Program pensum
1. Forskningsprosess og akademisk skriving
Denne modulen gir et helhetlig syn på forskningsmetoder og eksperimentelle design relatert til utdanning. I tillegg vil modulen også fokusere på å gi en praktisk forståelse av flere statistiske verktøy som brukes i analyse av data. Det vil legges vekt på å vite når man skal bruke de ulike testene, hva de måler, og hvordan man skal tolke resultater. Temaene skal også omfatte hvordan man bruker programvare for litteratursøk og skriving av forskningsoppgaver.
Etter å ha fullført modulen vil elevene kunne:
- Beskriv nøkkelbegrepene som sannsynligvis vil bli inkludert i utformingen av enhver forskningsmetodikk
- Evaluer forskningsdesign, datainnsamling, dataanalyse, en test av hypotese
- Undersøk forskjellige forskningsteknikker som er spesifikke for et bestemt kunnskapsområde
- Utarbeide et prosjektforslag, organisere og gjennomføre forskning, og skrive en forskningsrapport og oppgave
Modulinnhold:
A. En introduksjon til undersøkelser
- Menneskelig undersøkelse og vitenskap
- Paradigmer, teori og samfunnsforskning
- Samfunnsforskningens etikk og politikk
B. Forskningsprosess og skriving
- Prosessen og trinnene for å utføre forskning
- Identifisering og skriving av forskningsspørsmål, mål og hull
- Spesifisere påstander eller hypoteser
- Akademisk skriving og publikasjoner
C. Gjennomgang av litteratur
- Litteraturgjennomgangen i forskning
- Gjennomgang og forskningsfantasi
- Klassifisering og lesing av forskning
- Argumentasjonsanalyse
- Organisere og uttrykke ideer
- Kartlegging og analyse av ideer
D. Oppgaveplanlegging og organisering
- Kvalitativ
- Kvantitativ
- Blandingsmetode
E. Evaluering av forskningsetikk
2. Forskningsdesign og metodikk
Denne modulen utstyrer studentene med nødvendig kunnskap i å anvende passende forskningsmetodikker for sin forskning. Forskningsmetodikkene som diskuteres i denne modulen inkluderer kvantitative, kvalitative og blandede metoder. Modulen gir også grunnleggende kunnskap og ferdigheter for å forberede kandidaten til å fullføre sin Ph.D. avhandling.
Etter å ha fullført modulen vil elevene kunne:
- Forstå og utvikle evnen til å anvende kunnskapen om forskningsmetodikk på makro- og mikrorelaterte forretnings- og ledelsesspørsmål
- Design, implementer og evaluer passende forskningsmetodikker
- Utvikle og anvende forskningsmetoder for å analysere og tolke forskningsproblemer.
Modulinnhold:
A. Kvantitativ forskningsmetode
- Undersøkelsesforskning
- Måle- og skaleringskonsepter
- Holdningsmåling
- Spørreskjemadesign
- Prøvetakingsdesign og prøvetakingsprosedyrer
B. Kvantitativ dataanalyse
- Redigering og koding
- Grunnleggende dataanalyse
- Univariat statistisk analyse
- Bivariat statistisk analyse
- Multivariat statistisk analyse
- Strukturell ligningsmodellering
- AMOS og SPSS programvare
- Rapportering og presentasjon av resultater
C. Kvalitativ forskningsmetode
- Utforme en kvalitativ studie
- Narrativ forskning
- Fenomenologisk forskning
- Grounded Theory Research
- Etnografisk forskning
- Kasusstudieforskning
D. Kvalitativ dataanalyse
- Datainnsamling
- Dataanalyse og representasjon
- Programvare (dvs. NVIVO)
- Skrive kvalitativ rapport
E. Forskningsmetode for blandede metoder
- Designing av forskning med blandede metoder
- Type Mixed Method Design
- Datainnsamling
- Dataanalyse