Master of Education (MEd)
Manipal Academy of Higher Education Dubai
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Dubai, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 2 150 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* totale gebyrer
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master of Education er et toårig forskningsbasert program. Med det økende tempoet i teknologi og markedskonkurranse, har kontinuerlig utdanning, så vel som innovasjon, blitt en nødvendighet for organisasjoners næring. Programmet er designet for å fremme talent for utdanningssektoren i Malaysia og andre land som kreves av dagens kunnskapsbaserte økonomi.
Ideelle studenter
Programmet er ment for personer som ønsker å forberede seg på en karriere som pedagog.
Programresultat
Etter å ha fullført programmet, vil elevene kunne:
- Anvende og integrere kunnskap knyttet til aktuelle forskningsspørsmål innen spesifikke studieområder
- Bruk forskningsteknikker for å tilegne seg, tolke og utvide pedagogisk kunnskap innen studieområder
- Demonstrere evnen til å kommunisere, lede og jobbe sammen for å bygge ny kunnskap
- Syntetisere avansert kunnskap og engasjere seg i problemløsning og vitenskapelige ferdigheter
- Demonstrere evner og disposisjoner for å jobbe som engasjerte profesjonelle lærere i å bygge læringsfellesskap inn i fremtiden
- Designe og utføre forskning profesjonelt og etisk; og
- Utvikle kontinuerlig, inkrementelt og kumulativt encyklopedisk generell kunnskap og ulike individuelle talenter og potensialer.
Opptak
Læreplan
Programmoduler:
- Forskningsmetodikk 1
- Forskningsmetodikk 2
- Oppgaveprogram
Pensumet
1. Forskningsmetodikk 1
Denne modulen gir et helhetlig syn på forskningsmetoder og eksperimentelle design relatert til utdanning. I tillegg vil modulen også fokusere på å gi en praktisk forståelse av flere statistiske verktøy som brukes i analyse av data. Det vil bli lagt vekt på å vite når man skal bruke de ulike testene, hva de måler, og hvordan man skal tolke resultater. Temaene skal også omfatte hvordan man bruker programvare for litteratursøk og skriving av forskningsoppgaver.
Etter å ha fullført modulen, vil elevene kunne:
- Beskriv nøkkelbegrepene som sannsynligvis vil bli inkludert i utformingen av enhver forskningsmetodikk
- Evaluer forskningsdesign, datainnsamling, dataanalyse, en test av hypotese
- Undersøk ulike forskningsteknikker som er spesifikke for et bestemt kunnskapsområde
- Utarbeide et prosjektforslag, organisere og gjennomføre forskning, og skrive en forskningsrapport og oppgave
Modulinnhold:
A. Fundamentals of Research
- Kunnskapsundersøkelse og forskning
- Personlig stil og undersøkelseskultur
- Forskningskompetanse og perspektiver
B. Gjennomgang av litteratur
- Stadier av forskningsprosessen
- Litteraturgjennomgang og sosialisering
C. Forskningsmetoder
- Typer forskning
- Forskningsdesign
- Eksperimentelle og kvasi-eksperimentelle design
- Kvalitativ, kvantitativ og blandet metodeforskning
D. Forskningsprospekt
- Oversikt over forskningsprospekt
- Skrive forskningsprospektet
2. Forskningsmetodikk 2
Denne modulen utstyrer studentene med den nødvendige kunnskapen i å anvende passende forskningsmetodikker for sin forskning. Forskningsmetodikkene som diskuteres i denne modulen inkluderer kvantitative, kvalitative og blandede metoder.
Etter å ha fullført modulen, vil elevene kunne:
- Forstå og utvikle evnen til å anvende kunnskapen om forskningsmetodikk på makro- og mikrorelaterte forretnings- og ledelsesspørsmål
- Design, implementer og evaluer passende forskningsmetodikker
- Utvikle og anvende forskningsmetodikk for å analysere og tolke forskningsproblemer.
Modulinnhold:
A. Utforming av kvantitative forskningsstudier
- Typer kvantitative tilnærminger
- Stadier i den kvantitative forskningsprosessen
- Etiske problemstillinger i kvantitativ forskning
B. Kvantitativ dataanalyse
- Kvantitativ datainnsamling
- Eksperimentelt design
- Undersøkelsesdesign
- Utvikling og testing av undersøkelser
C. Dataanalyse
- Beskrivende statistikk
- Inferensiell statistikk
- Statistiske teknikker for å utforske sammenhenger
- Statistiske teknikker for å sammenligne grupper
D. Kvalitativ forskningsmetode
- Kvalitativ forskningsoversikt
- Underliggende filosofier
- Strategier for kvalitativ forskning
- Kasusstudie
- Begrunnet teori
- Fenomenologi
- Aksjonsforskning og etnografi
- Kvalitativ datatolkning og analyse