
Online MSc i digital markedsføring og dataanalyse
Online
VARIGHET
12 up to 18 Months
SPRÅK
Engelsk, Fransk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 12 250 / per year
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Digital transformerer kjøpsprosesser og kommunikasjon med merkevarer: over halvparten av franskmenn kjøper på nettet, ser videoer eller TV-programmer på nettet, slår opp produktanmeldelser før de kjøper, og bruker sosiale medier for å sende inn og lese anmeldelser*. Denne trenden kommer helt sikkert til å fortsette å vokse, og derfor vil en større forståelse av digital markedsføring og dataanalyse være nødvendig. Dette er nøyaktig hva vårt online kurs i digital markedsføring gir.
Online MSc i digital markedsføring og dataanalyse omfatter alle markedsføringsteknikker som bruker digitale medier og resulterende data (big data). Det dekker i hovedsak markedsføringsapplikasjoner knyttet til Internett (webmarkedsføring), men også de som er knyttet til mobiltelefoner, nettbrett, geosporing og andre applikasjoner. Du vil lære om alt dette hvis du velger å studere et online digital markedsføringskurs med IPAG.
Selv om den er uatskillelig fra og går sammen med offline eller «tradisjonell» markedsføring, skiller digital markedsføring seg på mange aspekter som gir et reelt gjennombrudd og et nytt paradigme. Noen få eksempler på dette inkluderer tettere og mer direkte relasjoner med forbrukere, ofte i reelle- tid, ytelsesmarkedsføring, basert på stordriftsfordeler, og selvfølgelig bruk av data, sporing og algoritmer.
Vårt online MSc-kurs i digital markedsføring og dataanalyse er et nettbasert program som tar sikte på å trene morgendagens markedsføringsprofesjonelle, i stand til å definere en digital strategi ved å bruke det solide grunnlaget for dataanalyse og mestring av de etiske spørsmålene rundt beskyttelse og bruk av personlig data.
Inspirert av den tradisjonelle engelsktalende universitetsmodellen, utgjør Master of Science, mer kjent som en MSc, en 5-årig grad, hvor mastergradene vanligvis oppnås på litt over et år, og er rettet mot innehavere av en 3- års grad, minst. Etter eksamen fra vår online MSc i digital markedsføring og dataanalyse, vil studentene ofte høste fruktene av mye større ansettbarhet, på grunn av vekten og prestisje som Master of Science har i øynene til arbeidsgivere. Dette er en ekstra grunn for deg til å studere for en online mastergrad ved IPAG.
Masters of Science (eller MSc) tildelt av IPAG kombinerer de akademiske og vitenskapelige kravene til denne online Digital Marketing-graden med skolens verdier og mål basert på promotering av ledelse tilpasset en globalisert og raskt skiftende verden. De åpner for høy grad av profesjonalisering og internasjonalisering. Nyutdannede fra vårt online kurs i digital markedsføring og dataanalyse er derfor umiddelbart operative i et spesifikt yrke og/eller aktivitetssektor.
Denne opplæringen tilbys i samarbeid med DataScientest, en hybrid treningsorganisasjon, som for tiden er ledende innen Data Science-opplæring i Frankrike.
Grad
Ascencias Operational Activity Manager-sertifisering RNCP 35585 nivå 7
Master of Science IPAG Bac+5
Opptak
Læreplan
IPAGs MSc-programmer er bygget rundt et unikt format som muliggjør optimal utvikling av ledelsesmessige, tekniske og mellommenneskelige ferdigheter. Læring er alltid strukturert som følger:
Kjerneklasser: Tilegne seg det grunnleggende for en flerdyktig og ansvarlig leder
Profesjonell ekspertise: robust akademisk opplæring viet til det valgte fagfeltet
Myke ferdigheter og ansettelsesevnekurs: utvikling av atferds- og mellommenneskelige ferdigheter, ofte avgjørende for rollen som leder
Executive Certificate: få forretningserfaring, i tillegg til hovedkurset
Masteroppgave: fullføring av en oppgave om et akademisk eller operasjonelt emne som er relevant for det valgte feltet
Arbeidserfaring: mulighet for et arbeids-studieprogram eller langvarig praksis i en bedrift.
Felles kjerneprogram:
- Blokk 1 - Analyse og utplassering av selskapets globale strategi på nivå med en operativ enhet
- Blokk 2 - Styring av aktivitetene til den operative enheten
- Blokk 3 - Ledelse av den digitale transformasjonen
- Blokk 4 - Overvåking, prognoser og PR
- Blokk 5 - Ledelse av mennesker og organisasjoner
Kompetanseprogram:
- Programmering av python
- Maskinlæring
- Tekstdatautvinning og administrasjon
- Databaser – big data
- Business intelligence
- Webverktøy og grensesnitt
- Digital økonomi
- Nettmarkedsføring
- Digital framsyn
- CRM og markedsføring
- Profesjonell sertifisering GOOGLE analytics
- Prosjektledelse
- Forretningsetikk og samfunnsansvar
- Forsknings- og avhandlingsmetodikk
- Strategisk ledelse
Vurderingsmetoder
For hver av kompetanseblokkene vil vurderingen være sammensatt av en casestudie og en analysefil i samsvar med referansen til den målrettede sertifiseringen. Filene som sendes inn til vurdering vil også bli brukt til å skrive avsluttende avhandling og forsvare den for å oppnå MSc.
Profesjonell erfaring
Mulighet for et arbeids-studieprogram eller langvarig praksis hos en bedrift.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
- Digital prosjektleder
- Trafikkleder
- RTB Media Trader
- Dataanalytiker og markedsdatakonsulent
- Key Account Manager
- Digital Product Manager
- Prosjektleder for markedsundersøkelser
- Brand Manager
- Markedsføringsleder
- Produktsjef
- Reklame Konto Manager
- Markedsanalyseanalytiker (Consumer Insights Manager)
- Competitive Insights Research Manager
- Forskningsleder for brukeropplevelse
- Market Intelligence Manager
- Shopper markedssjef
- Nett- og dataanalytiker
- Digital Insights-strateg