MasterPhDLawBachelorMBAHealthcareCourses
Keystone logo
IPAG Business School Online MSc i digital markedsføring og dataanalyse
IPAG Business School

Online MSc i digital markedsføring og dataanalyse

Online

12 up to 18 Months

Engelsk, Fransk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

EUR 12 250 / per year

Fjernundervisning

Introduksjon

Digital transformerer kjøpsprosesser og kommunikasjon med merkevarer: over halvparten av franskmenn kjøper på nettet, ser videoer eller TV-programmer på nettet, slår opp produktanmeldelser før de kjøper, og bruker sosiale medier for å sende inn og lese anmeldelser*. Denne trenden kommer helt sikkert til å fortsette å vokse, og derfor vil en større forståelse av digital markedsføring og dataanalyse være nødvendig. Dette er nøyaktig hva vårt online kurs i digital markedsføring gir.

Online MSc i digital markedsføring og dataanalyse omfatter alle markedsføringsteknikker som bruker digitale medier og resulterende data (big data). Det dekker i hovedsak markedsføringsapplikasjoner knyttet til Internett (webmarkedsføring), men også de som er knyttet til mobiltelefoner, nettbrett, geosporing og andre applikasjoner. Du vil lære om alt dette hvis du velger å studere et online digital markedsføringskurs med IPAG.

Selv om den er uatskillelig fra og går sammen med offline eller «tradisjonell» markedsføring, skiller digital markedsføring seg på mange aspekter som gir et reelt gjennombrudd og et nytt paradigme. Noen få eksempler på dette inkluderer tettere og mer direkte relasjoner med forbrukere, ofte i reelle- tid, ytelsesmarkedsføring, basert på stordriftsfordeler, og selvfølgelig bruk av data, sporing og algoritmer.

Vårt online MSc-kurs i digital markedsføring og dataanalyse er et nettbasert program som tar sikte på å trene morgendagens markedsføringsprofesjonelle, i stand til å definere en digital strategi ved å bruke det solide grunnlaget for dataanalyse og mestring av de etiske spørsmålene rundt beskyttelse og bruk av personlig data.

Inspirert av den tradisjonelle engelsktalende universitetsmodellen, utgjør Master of Science, mer kjent som en MSc, en 5-årig grad, hvor mastergradene vanligvis oppnås på litt over et år, og er rettet mot innehavere av en 3- års grad, minst. Etter eksamen fra vår online MSc i digital markedsføring og dataanalyse, vil studentene ofte høste fruktene av mye større ansettbarhet, på grunn av vekten og prestisje som Master of Science har i øynene til arbeidsgivere. Dette er en ekstra grunn for deg til å studere for en online mastergrad ved IPAG.

Masters of Science (eller MSc) tildelt av IPAG kombinerer de akademiske og vitenskapelige kravene til denne online Digital Marketing-graden med skolens verdier og mål basert på promotering av ledelse tilpasset en globalisert og raskt skiftende verden. De åpner for høy grad av profesjonalisering og internasjonalisering. Nyutdannede fra vårt online kurs i digital markedsføring og dataanalyse er derfor umiddelbart operative i et spesifikt yrke og/eller aktivitetssektor.

Denne opplæringen tilbys i samarbeid med DataScientest, en hybrid treningsorganisasjon, som for tiden er ledende innen Data Science-opplæring i Frankrike.

Grad

Ascencias Operational Activity Manager-sertifisering RNCP 35585 nivå 7

Master of Science IPAG Bac+5

Opptak

Læreplan

Program undervisningsavgift

Karrieremuligheter

English Language Requirements

Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.

Opptakskrav til programmet

Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.

Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.

Om skolen

Spørsmål