Tekniker Kurs i Business og Institusjonell Kommunikasjon
Instituto Séneca - Centro Internacional de Postgrado
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
6 måneder
Tempo
Be om info
Studieavgift
EUR 750 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* av Seneca Foundation
Introduksjon
Teknikkurs i Business og Institutional Communication tilbys av Seneca Institute, presenteres som en interessant opplæring for de som ønsker å jobbe i kommunikasjonsområdet eller allerede utfører funksjoner knyttet til dette feltet, og ønsker å utdype sin kunnskap eller oppdatere dem.
Ledelsen av kommunikasjonen er nøkkelen, siden alle organisasjoner trenger å kommunisere med sitt miljø, samt vite hvordan de skal formulere det innenfor det, gjennom ulike typer kanaler og på ulike typer media.
Dette kurset trener fagfolk på et arbeidsområde med høy etterspørsel etter kvalifisert personell, både i privat sektor, i offentlig sektor og i alle sektorer.
akkreditering
Denne teknologikurs i Business and Institutional Communication, på 250 timer og 25 studiepoeng (European Credit Transfer System), har et diplom tildelt av det katolske universitetet i Murcia - UCAM, i henhold til avtalen som er inngått mellom Seneca Institute og UCAM .
Læreplan
Metodikk
Dette kurset for forretnings- og institusjonell kommunikasjonstekniker tilbys eksklusivt i "on-line"-versjonen.
program
Programmet for dette kurset består av 12 moduler:
- Introduksjon til kommunikasjon
- Kommunikasjonsavdelingen
- Intern kommunikasjon
- Ekstern kommunikasjon
- Praktisk og profesjonell skriving av informasjon
- Selskapskommunikasjon
- Kommunikasjonsplanen
- Arrangementsorganisering
- Håndtering av en krisesituasjon
- Håndtering av annonse- og sponsorkontrakter
- Institusjonell kommunikasjon
- Protokoll og seremoniell
(fyll ut skjemaet for å vite innholdet i hver modul)
Programresultat
målsettinger
- Tilegne seg en dyp kunnskap om forretnings- og institusjonell kommunikasjon, for å implementere eller forbedre informasjonssystemer.
- Kjenne til de mest effektive verktøyene for å oppnå en solid aktiv tilstedeværelse i media.
- Kanalisere de forskjellige interne og eksterne informasjonsstrømmene som forekommer i enhver enhet, offentlig eller privat, på en tilstrekkelig måte.
- Utvikle en kritisk sans for riktig og profesjonelt utforming av en kommunikasjonsplan, som involverer alle de programmerte handlingene.
- Bli kjent med hver av funksjonene til en kommunikasjonsleder, for å administrere den effektivt i organisasjonen.
- Stimulere evnen til å analysere informasjon for å identifisere potensielle problemer eller risikoer, og proaktivt gi løsninger.
- Vurder viktigheten av stil, bruk teknikker for å skrive nyheter og utarbeide rapporter.
- Forstå og vite hvordan du bruker reklame- og PR-handlinger, som støtte og komplement til kommunikasjonsledelse.
- Kjenn til nivåene av institusjonell kommunikasjon og alle egenskapene og særegenhetene som forekommer i hver av dem.
- Dykk inn i normene og reglene for protokoll og seremoniell, for å sikre suksessen til ethvert arrangement som samler personligheter.
Program undervisningsavgift
Ideelle studenter
Hvem er det til
- Til fagfolk fra enhver disiplin som ønsker å tilegne seg denne spesialiseringen for å åpne opp nye jobbmuligheter.
- Til nyutdannede i journalistikk, reklame og PR og nyutdannede i markedsføring, som et supplement til opplæringen deres.
- Til kommunikasjonsledere i både bedrifter og institusjoner, som ønsker å forbedre ytelsen til sine funksjoner.
- Til de ansvarlige for menneskelige ressurser, markedsføring og kommersielle områder, for deres omfattende kunnskap om kommunikasjon.
- Til presse- og protokollkontorets tjenestemenn som har behov for å forvalte nye kompetanseområder.
- Til SMB-ledere som trenger å kjenne til kommunikasjonsverktøy for å gjøre budskapene deres mer effektive.