Diplom på spesialist i statsvitenskapelig kommunikasjon og valgmarkedsføring
Instituto Séneca - Centro Internacional de Postgrado
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
6 måneder
Tempo
Be om info
Studieavgift
EUR 850 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* subsidiert av Seneca Foundation
Introduksjon
Politikk, som sentrum av et lands liv og som drivakse for internasjonale relasjoner, må forstås i sine to dimensjoner, internt og eksternt, for å måle omfanget.
I denne forstand introduserer Diploma of Specialist i statsvitenskap, kommunikasjon og valgmarkedsføring, presentert av Seneca Institute, de som følger det med Contemporary Politics, i analysen av et lands sosiale struktur og formuleringen av offentlige politikker , så vel som i rollen som politimann og politisk analyse.
Kurset inneholder også teknikker for politisk forhandling og politisk mekling, slik at studentene kjenner potensialet og begrensningene til hver av disse alternativene.
På samme måte er denne opplæringen fullført med strategier for politisk kommunikasjon i sine tre dimensjoner, intern, ekstern og institusjonell, og med verktøyene for valgmarkedsføring og politisk diskurs.
akkreditering
Dette 300 timers kurset har et akkreditert diplom fra Seneca Institute, og leveres med Apostille i Haag, for å gi den internasjonal gyldighet.
Læreplan
program
Programmet til dette spesialistdiplomet i statsvitenskap, kommunikasjon og valgmarkedsføring består av 3 deler, hver av dem består av en serie moduler:
del I
Samtidspolitikk. Den sosiale strukturen. Politisk filosofi. Målet med statsvitenskap. Statsviterens rolle og politisk analyse. Utformingen av offentlige retningslinjer. Utformingen av utenrikspolitikken. Prinsippet om nøytralitet. Andre.
del II
Politisk forhandling: Struktur, mål og typer. Samarbeidende og konfronterende forhandlinger. Politisk mekling: Hensyn og grunnlag. Formidlingsmodeller. Etikk i mekling. Andre.
Del III
Politisk kommunikasjon: Institusjonell, intern, ekstern. Bildet av partene, Institusjonelle kommunikasjonsverktøy. Talspersonopplæring, pressemeldinger, pressekonferanser, krisehåndtering. Rapportene fra en kommunikasjonsavdeling. Andre.
Politisk markedsføring: Mk og politisk utveksling. Mk og politisk system. Politisk markedsføringsmodell. Komponenter av politisk utveksling. Valgkommunikasjon og politisk utveksling. Politisk diskurs (strukturering og analyse). Andre.
(fyll ut skjemaet for å kjenne hele programmet)
Metodikk
Dette kurset tilbys utelukkende i en "on-line" versjon.
Programresultat
målsettinger
- Forstå hva den politiske prosessen er, samt politiske organisasjonssystemer
- Bli kjent med metodene og teknikkene som brukes i statsvitenskap
- Identifiser de ulike typene analyser som kan gjennomføres
- Forstå målene som forfølges av offentlige retningslinjer
- Dykk inn i utenrikspolitikkens ins og outs, og kjenn dens elementer og analysenivåer
- Forstå prinsippene for politisk nøytralitet og de ulike typene nøytralitet som oppstår
- Kjenne til egenskapene og teknikkene til politiske forhandlinger for å oppnå planlagte mål
- Forstå potensialet til politisk mekling, så vel som dets begrensninger
- Bli kjent med ledelsen av off-line og on-line politisk kommunikasjon
- Bli kjent med anvendelsen av politiske markedsføringsstrategier
Ideelle studenter
Hvem er det til
- Til journalister som ønsker å jobbe som statsvitere i media
- Til tjenestemenn som jobber i forvaltningen og trenger å utvide eller utfylle kunnskapen for bedre ytelse.
- Til politikere som trenger å forstå de forskjellige formene for politisk kommunikasjon, så vel som verktøyene til Electoral Mk.
- Til internasjonale tjenestemenn involvert i utviklingsprogrammer eller teknisk støtte til tredjeverdens regjeringer.
- Til statsvitere som trenger konseptuell kunnskap om utformingen av offentlige politikker, og teknikkene for politisk analyse.
- Til fagfolk som er interessert i å følge dette fordypningskurset for å oppnå faglig rekvalifisering.
Karrieremuligheter
Arbeidsavganger
- Offentlige og private institusjoner
- Statsforvaltningen (utforming av offentlig politikk)
- Politiske partier (som analytiker, rådgiver eller leder)
- Media (som statsviter)
- Råd til høytstående embetsmenn (om politiske og sosiale spørsmål)
- Rådgivning (evaluering og innvirkning av offentlig politikk)
- Tenketanker (forskning av lokal og internasjonal politikk)