MBA Online - Luxury Management in the Digital Age
Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 10 500 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Helt online, på engelsk og i en periode på 12 måneder, tar MBA Online sikte på å trene fagpersoner for å gi dem en visjon om endring og tilpasning til det nye sosioøkonomiske miljøet i selskaper i luksussektoren.
Takket være fjernundervisning kan studentene studere mens de er profesjonelt aktive. De kan også dra nytte av de beste lærerne i luksusindustrien, og samarbeide med studenter fra hele verden.
Galleri
Opptak
Læreplan
Nye forbrukere av Luxury
- Når skaperne ble, ble de merker: en moderne historie av luksuriøse merker
- Den industrielle revolusjonen: parfyme, kosmetikk og tilbehør
- Det store skiftet av Luxury Industry, 90-tallet
- Hvem er de nye forbrukerne av Luxury?
- Interkulturell ledelse
Utvikling av et luksusmerke: merkevarebygging, identitet og kreativitet
- Brand management egenkapital, Brand Image
- Brand stretching og Brand alliance
- Spesifikke utfordringer i luksus merkevarebygging
Erfaringsmarkedsføring
- Design kundetur, Brand Ambassadors,
- Sensorial Marketing, Immersive Marketing, Theatralization, digitalization of the retail Brick & Mortar
- Tverrkanals kundereise, digitale opplevelser
Administrere et luksusfirma
- Finansiell retningslinje: Driftskostnader og fortjeneste
- Prisposisjon Strategi
Lansering av et luksusmerke i den digitale verden I
- Forstå viktigheten av sosiale nettverk:
- nettmarkedsføring,
- kommunikasjon,
- e-handel
- ny detaljhandel
Distribusjonsstrategier: den rette blandingen mellom kanaler
- Forstå betydningen av interkulturelle sammenhenger og lokale særpreg.
- Utvikling av distribusjonsmåter: selektiv distribusjon, detaljhandel, distribusjon, netthandel ...
Luksus juridiske problemer
- Lover og spesifikke lovbestemmelser som gjelder for luksussektoren
Talentutvikling og ledelse
- Endringsledelse
- Lederens verktøykasse
- Rekruttering og utvikling av mennesker
- Konflikthåndtering - Å nå enighet
Lansering av et luksusmerke i Digital World II
- CRM
- Internett -overvåking og business intelligence
- Bruker case- og sektoranalyse
Vurderer de nye spørsmålene om bærekraftig og sosialt ansvar for luksusindustrien
- Fra bærekraftig utvikling til samfunnsansvar
- Spesifikasjoner for bærekraft relatert til luksusindustrien
- Ny luksus forbrukere og nye luksusmarkeder
Avsluttende forretningsprosjekt
Programresultat
Målet med dette programmet er å gjøre det mulig for studentene å:
- Demonstrere kompetanse om egenskapene til sektoren
- Definer den realistiske og objektive posisjoneringen av et merke og bygg historien som gjør det mulig å nå det etablerte målet
- Respekter nøklene til den differensierende tradisjonen i luksussektoren, med verktøy, metoder og prosesser i den digitale tidsalderen
- Led transformasjonen av organisasjoner for å møte nye prosjekter og gründerutfordringer
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Kort nettkurs i luksusmerkevarebygging og forbrukeropplevelse
- Online France
Master i strategisk markedsføring
- UK Online, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Master i strategisk markedsføring (luksusmerkeledelse)
- UK Online, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland