
MBA i internasjonal rådgivning
Paris, Frankrike
VARIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 3 590 / per year
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Konsulenter har blitt vanlig innen multinasjonale selskaper de siste tiårene. I stedet for å ansette "generiske" trenere for å hjelpe med å oppfylle målene deres, har selskaper bestemt at frilansspesialister er i stand til å tilby mer målrettede, tilpassede og toppmoderne opplæringsaktiviteter for sine ansatte på en rekke områder, inkludert menneskelige ressurser utvikling, teknologi, kulturelle relasjoner, kommunikasjonsevner, lederutvikling og andre nøkkelområder. Dette programmet gir en pragmatisk forberedelse for studenter som ønsker å finpusse sine konsulentferdigheter for å konkurrere i et globalt konsulentmiljø som krever deres talenter.
Opptak
Læreplan
Strukturen til et typisk kurs vil kreve at studentene leser materiale levert av universitetet, studerer relatert materiale og utfører personlig forskning på utvalgte emner. Bekreftelse av læring kan avgjøres via oppgaver, prosjekter, quiz eller eksamener.
År 1:
- MBA540: Leder av moderne globale organisasjoner. Dette kurset gir en introduksjon til viktige ledelseskonsepter som vanligvis er relatert til det moderne globale miljøet. Studentene blir introdusert til grensesnittet mellom virksomhet og kultur, inkludert emner innen mangfold, endringsledelse, samfunnsborgerskap og mellommenneskelig kommunikasjonspraksis med forretningsinteressenter, teamdynamikk og globaliseringsprosesser.
- MBA541: Business Analytics. Dette kurset utstyrer studenten til å utføre forretningsforskning ved å bruke en rekke kvantitative og kvalitative mål. Emner inkluderer prøvetakingsteknikker, hypotesetesting, korrelasjon, regresjonsanalyse, datautvinning, klyngeanalyse, tidsserieforskning, pålitelighet og validitet, casestudier, forretningsstatistikkprogramvare og skriving av forskningsrapporter.
- MBA542: Mangfold og inkludering: Dette kurset utforsker grunnlaget for mangfold og inkludering som en del av den moderne arbeidsplasskonteksten. Teorier, forskning og anvendelse av mangfold og inkludering tas opp fra en rekke institusjonelle perspektiver som er relevante for dagens globale miljø.
- MBA550: Merkevarebygging og omdømme. Dette kurset dekker temaene for merkevarebygging av ens repertoar av konsulent-/treningsferdigheter og utvikling av et etisk, troverdig og kompetent omdømme i det internasjonale konsulentmiljøet. Det legges vekt på selvutvikling og kompetansemarkedsføring for et bredt spekter av konsulenttalenter.
- MBA551: Konsulentpraksis. Dette kurset er en pragmatisk tilnærming til å utvikle og levere et bredt spekter av konsulentteknikker innen områder som utvikling av menneskelige ressurser, teknologitrening, teamutvikling, målsetting, motivasjon, mellommenneskelige relasjoner og andre populære emner som ofte etterspørres av ledelsen.
År 2:
- MBA552: Customer Design Thinking. Dette kurset går inn i prosessen med å bli kjent med klienter og forstå kundenes behov, ønsker og forventninger. Det legges vekt på konsulent-klient kommunikasjonsprosesser, både eksplisitt og implisitt, og strategier for å oppnå en meningsfull, effektiv rapport som fører til felles mål.
- MBA553: Kasusstudier. Dette kurset presenterer en serie casestudier av reelle og hypotetiske konsulentsituasjoner, som viser frem ulike problemstillinger, problemer, prosesser og løsninger som har vært vellykkede i konsulentpraksis. Studentene vil bli bedt om å "simulere" sine reaksjoner på ulike scenarier for å løse konsulentproblemer.
- CCC506: Tverrkulturell kommunikasjon. Dette kurset undersøker de grunnleggende konstruksjonene som utgjør kulturers ulike kommunikasjonsstiler og normer. Forskningen til bemerkelsesverdige kulturforskere som Geert Hofstede og Fons Trompenaars danner grunnlaget for å forstå, og tilpasse seg, overfloden av kulturbasert atferd som finnes på den moderne globale arbeidsplassen.
- MBA 569: Avhandling.
Programresultat
Etter å ha fullført dette programmet skal studenten kunne:
- Identifiser nøkkelområder som krever konsulenttjenester, samtidig som de anerkjenner deres egne kvalifikasjoner for å dekke disse behovene.
- Lag konsulentmateriale egnet for ulike ledelsesrelaterte konsulentprosjekter, spesielt innen utvikling av menneskelige ressurser, kommunikasjon og ledelse.
- Utvikle ferdigheter i å samhandle med alle nivåer av MNC-ledelse og arbeidsstyrke, eksterne interessenter og kunder involvert i selskapets innflytelsespekter.