Keystone logo
University Of Design Schwäbisch Gmünd

University Of Design Schwäbisch Gmünd

University Of Design Schwäbisch Gmünd

Introduksjon

Den HFG anser design for å være en innovativ disiplin med vitenskapelige, sosiale og teknologiske aspekter. Design utøver en ansvarlig og permanent innflytelse på kulturelle, tekniske og økonomiske utviklingen. Universitetet bevisst unngår kunstneriske eller håndverk aspekter i sin undervisning av design stiftelser. Tvert imot, alle fem kurs understreke vitenskapelige prinsipper og kunnskap, og den rasjonelle begrunnelsen for design beslutninger.

Foundations design

Intensive og tverrfaglige grunnlagsundersøkelser er kjennetegnet av HFG programmet. De bestemmer HFG spesifikke faglige modell, og er en viktig årsak til den høye kvaliteten på design kurs i Schwäbisch Gmünd. Grunnkurs etablere et solid grunnlag for kreativ kompetanse i design aktiviteter og etablere en pålitelig repertoar av metoder, estetiske opplevelser og teknikker. Stiftelsen studier systematisk undersøke lovene i overflaten og rom, lys og farge, tid og bevegelse.

Omfattende pedagogisk konsept

Den HFG helhetlige pedagogiske konsept er basert på den strukturelle kombinasjon av: Undervisningsopplegget har som mål å stimulere til nysgjerrighet og vitebegjær, for å utvikle metodisk tenkning, for å overføre etablert faglig innhold, og å styrke elevenes sosiale og interkulturell kompetanse.

Stemningen ved Universitetet er preget av en åpen og produktiv kultur diskusjon med internasjonalt erfarne veiledere. Organisatoriske og tekniske elementene er koordinert og integrert for å støtte elevenes læringsprosesser.

Under de store kursene studentene arbeider med prosjekter og valgte sin egen vektlegging. Alle programmer som mål å undersøke effektive individuelle case-studier, for å utvikle vidtrekkende løsning å finne prinsipper, og for å vise sin modell karakter for fremtidige designoppgaver. Kritisk og metodisk tenkning, teoretisk begrunnelse og praktiske ferdigheter blir uløselig sammen.

Nøkkelkvalifikasjoner

For design for å overføre kunnskap og utvikle merverdi det må krysse grensene mellom disipliner og kulturer. Utvikling av nøkkelkvalifikasjoner som selvledelse, team som arbeider ferdigheter, språk og interkulturell kompetanse er dermed også en naturlig del av universitetets studier.

sentrale tema

De sentrale tema i Communication Design Kurset inkluderer kommunikasjonssystemer og publikasjoner, utstillinger, informasjonskampanjer, visualisering av vitenskapelig og teknisk innhold, retning og orientering systemer, selskap og institusjonelle identiteter, og undervisnings- og læringsmateriell.

Interaction Design Kurset omhandler programvaregrensesnitt, maskin og kontroll enhet, Internett-applikasjoner, informasjon terminaler og programmer for den siste medieteknologier.

The Product Design kurset er opptatt av design av tekniske forbruker- og investeringsvarer, verktøy, møbler, messestands, medisinsk utstyr og tilbehør gjennomføres og brukes på kroppen, og med planlegging av transport, logistikk og mobilitet systemer.

Design forskning

Den HFG verds søknaden orientert design forskning høyt. Alle forskningsvirksomhet er konsentrert sentralt i en Institute for Applied Research (IAF). Denne fokuserer på forskning og utvikling av spørsmål knyttet til de tre store områder for interaksjon, kommunikasjon, og Product Design. Aktuelle forskningsprosjekter inkluderer den ergonomiske utformingen av medisinsk utstyr og systemer og aspekter av samspillet mellom mennesker og utviklet produkter og systemer.

Gode ​​utsikter

Den gode omdømmet til HFG Schwäbisch Gmünd forklarer sine kandidatenes over gjennomsnittlig sjanser i arbeidsmarkedet. Universitetet gir lovende muligheter for faglig praksis og åpner veier til design forskning. De to MA kurs tilbyr både et engasjement med svært komplekse design fag og også involvere studenter i teoretiske studier av motiv emner.

Tradisjon og Visjon

The University trekker sin dynamiske og kraft fra fagområdene aktuelle vitenskapelige, sosiale og økonomiske utviklingen og fra sin lange og sammenhengende tradisjon. Denne tradisjonen er påvirket av undervisningsmetoder Bauhaus og spesielt av Hochschule für Gestaltung Ulm.

Nyskapende design som mål å oppnå økonomisk, økologisk og sosial bærekraft. Den HFG er en kontinuerlig lærings dynamisk organisasjon dedikert til å kontinuerlig forbedre den høye kvaliteten på sine undervisningsopplegg. Formålet er å sikre at studentene nå det høyeste nivå av faglige kvalifikasjoner og gå videre til å spille en aktiv rolle i å representere interessene til brukerne av designtjenester. I fremtiden hensikt HFG å forfølge dette målet ved å tilby profesjonelle videreutdanningskurs.

Steder

  • Schwäbisch Gmünd

    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd University of Applied Sciences Rektor-Klaus-Straße 100

    Programmer

      Institusjonen tilbyr også:

      Spørsmål