MSc i digitalt lederskap
Heriot-Watt University Dubai
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Academic City, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* MSc-graden består av åtte kurs og et hjørnesteinsprosjekt. Hvert kurs koster £1 340 og sluttsteinsprosjektet er £1 480. Hele programavgiften er £12 200. Du kan studere på kurs-for-kurs-basis og betale etter hvert som du lærer, eller registrere deg for to
Introduksjon
Oversikt
Edinburgh Business School ved Heriot-Watt Universitys online MSc Digital Leadership-program er utviklet i samråd med industrien for å utstyre en ny generasjon ledere til å drive datadrevet digital transformasjon. Graden er utviklet for å imøtekomme fremtidens talentbehov og forberede deg på lederroller innen digital transformasjon. Det vil gi deg en kritisk forståelse av det transformative potensialet til digitale teknologier i næringslivet og mulighetene og utfordringene knyttet til digital transformasjon i en rekke organisatoriske kontekster.
I tillegg til å gi innsikt i rollen til transformasjonsteknologier som Big Data, Robotics og AI, vil programmet også gi deg en forståelse av hvordan disse teknologiene kan brukes med suksess gjennom strategisk innovasjon og endring for å levere driftseffektivitet og økt kundeverdi . Programmet vil vurdere rollen som forretningsmodellinnovasjon og nettverksbaserte markeder i transformasjon av bransjer og økonomier, samt: kundesentrisitet og utnyttelse av kundenettverk, den strategiske rollen til data, lederskap, organisatorisk smidighet og kulturell transformasjon.
Programvarighet
Det tar cirka 150 studietimer per kurs. I gjennomsnitt tar det fire år å fullføre en full MSc, men den kan fullføres raskere eller over en lengre periode. Du kan velge ditt eget tempo ved å ta opp eller sette til side studiene når det passer deg best. Tidsplanen din har alltid prioritet.
Nettbasert læringslevering
Vårt progressive kursmateriell gjøres tilgjengelig online gjennom vårt virtuelle læringsmiljø (VLE). VLE knytter deg til våre ekspertakademikere og kursmateriell gjennom videoer, webinarer, artikler, tidsskrifter, vurderinger og diskusjonstavler. Hos oss er det helt opp til deg når og hvor du tar eksamen, og du trenger kun å betale for én om gangen. Du kan velge når du skal ta eksamen, og hvis du trenger å omorganisere, er det heller ikke noe problem. For å finne ut mer om programstrukturen, ressursene og støtten kan du gå til våre online læringslevering og støttesider.
Studentstøtte
Selv de mest begavede og mest selvsikre av elevene trenger litt hjelp fra tid til annen. Enten du studerer online hjemme eller med en læringspartner, er du aldri langt unna støtte fra fakultetet vårt og dine medstudenter. Ytterligere støtte er tilgjengelig gjennom valgfri nettbasert undervisning og revisjonsøkter og andre nettressurser som tester, øvingsoppgaver, samarbeidende diskusjonsfora hvor du kan engasjere deg med medstudenter rundt om i verden og verktøy for å hjelpe deg med å spore fremgangen din gjennom kursmateriellet.
Opptak
Læreplan
Kursinnhold
MSc Digital Leadership har som mål å utvikle en kritisk forståelse av mulighetene og utfordringene ved digital transformasjon i moderne forretningsmiljøer og utvikle den nødvendige lederskap, ledelse og tekniske kompetanser for å gjennomføre digitale transformasjonsinitiativer i organisasjoner.
Programmet består av åtte kurs. Emnene vurderes ved skriftlig eksamen og/eller skriftlige kurs. Etter å ha fullført de åtte underviste kursene, vil studentene også gjennomføre en forskningsavhandling eller et hjørnesteinsprosjekt. Bestå disse og bli med i vårt globale nettverk av nyutdannede fra Edinburgh Business School og forretningsfolk.
Obligatoriske kurs
- Digital forretningsstrategi: plattformer og økosystemer
- Digitalt lederskap
- Strategisk endring
- Forskningsfilosofi og praksis
- Big Data Analytics
- Business Analytics og introduksjon til Big Data
- Digital markedsføringsanalyse
- People Analytics
Obligatoriske kursbeskrivelser
Digital forretningsstrategi: plattformer og økosystemer
Dette kurset utvikler en kritisk forståelse av de strategiske implikasjonene av digital transformasjon i virksomheten, inkludert potensialet for digitale teknologier for å forstyrre verdikjeder, drive forretningsmodellinnovasjon og skape konkurransefortrinn gjennom operasjonell effektivitet og økt kundeverdi. De unike egenskapene til plattformbedrifter og (og plattformbaserte økosystemer) vil bli utforsket og evaluert, sammen med utfordringene knyttet til utvikling og gjennomføring av plattformstrategier.
Digitalt lederskap
Dette kurset introduserer deg til teorien og praksisen om ledelse og utvikler en forståelse av rollen og betydningen av lederskap for forretningstransformasjon, og utforsker koblingene mellom effektivt og hensiktsmessig lederskap og organisasjonsstrategi. Det gir også en mulighet til å vurdere passende lederskapspraksis i ulike virkelige eller simulerte kontekster.
Strategisk endring
Dette kurset gir deg kunnskap og forståelse av organisasjonsendringer fra et strategisk perspektiv, og utforsker modeller for strategisk endring og deres anvendelse i en rekke organisasjonsmiljøer. Den utforsker også den organisatoriske virkningen av strategisk endring og rollen til lederskap, interne endringsagenter og eksterne interessenter.
Forskningsfilosofi og praksis
Dette kurset er designet for å gi et grunnlag for hjørnesteinsprosjektet eller avhandlingen, og utvikler en forståelse av den samfunnsvitenskapelige forskningsprosessen og gir en forståelse av teorien og tilnærmingene til forskning. Den gir også en forklaring på forskningsdesign; prosjektplanlegging og skrivestil med særlig referanse til MSc-avhandlingen/Capstone-rapporten.
Big Data Analytics
Gir innsikt i bruken av dataanalyse innenfor forretningssammenheng og praktisk kunnskap om systemer og verktøy som brukes til big data-analyse. Det tar sikte på å gi studentene passende ferdigheter for kunnskapsoppdagelse, analyse og vurdering av big data og utvikle kvantitative ferdigheter i utvinning, analyse og tolkning av informasjon fra big data. En forståelse av teknologier knyttet til big data-analyse som cloud computing, kunstig intelligens og tingenes internett er også gitt.
Business Analytics og introduksjon til Big Data
Utvikler en forståelse av de forskjellige tilnærmingene som brukes av ledere og ledelseskonsulenter for å løse forretningsbeslutningsproblemer og forståelse av formålet og verdien av forretningsanalyse i ledelsesbeslutninger. Det gir også en fungerende forståelse av de viktigste statistiske konseptene som underbygger aspekter ved strategiske beslutningsvitenskaper og gir studentene praktiske ferdigheter til å anvende en rekke analytiske teknikker som brukes av forretningsanalytikere. En introduksjon til big data er også gitt som gir et grunnlag for Big Data Analytics-kurset.
Digital markedsføringsanalyse
Utvikler en kritisk forståelse av teoriene, verktøyene og teknikkene knyttet til digital markedsføringsanalyse og en praktisk kunnskap om de ulike strategiene for å øke trafikken til nettstedet og evnen til å vurdere fordelene og ulempene deres i spesifikke sammenhenger. Det utvikler også evnen til å kritisk evaluere og svare på resultater fra digital markedsføringsanalyse.
People Analytics
Tar sikte på å gi innsikt i viktigheten av kvalitetsdata og personanalyse i sammenheng med moderne forretningsteknologier. Ved å utforske ulike tilnærminger til å analysere data, vil studentene lære å analysere, tolke og rapportere grunnleggende data, og til slutt nå et høyt nivå av analytisk modenhet, basert på Ulrich-modellen. En forståelse av Human Capital Analytics/People Analytics vil vise studentene betydningen av innkjøpsverktøy, naturlig språkbehandling og beregninger når de arbeider med talenterverv eller arbeidsstyrkeplanlegging. Til slutt vil dette kurset også ta for seg utfordringene angående menneskeanalyse som etikk og motstand, samt datahåndtering samtidig som menneskelig fokus beholder.