Kurs i designtenkning og innovasjon
Harvard Business School Online
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
7 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 1 750
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
06 Mar 2024
Introduksjon
Finn innovative løsninger på dine mest utfordrende forretningsproblemer
Designtenkning og innovasjon vil lære deg hvordan du kan utnytte grunnleggende designtenkningsprinsipper og innovative problemløsningsverktøy for å møte forretningsutfordringer og bygge produkter, strategier, team og miljøer for optimal bruk og ytelse.
HBS Online Advantage
- Fakultet i verdensklasse
- Nettbasert læring på kanten av setet
- Globalt kollegasamarbeid og nettverksbygging
- Reelle prosjekter, case-basert læring
Harvard Business School Online tilbyr en unik og svært engasjerende måte å lære viktige forretningskonsepter på. Fordyp deg i reelle utfordringer som ledende virksomheter står overfor, inkludert BMVSS, IBM, Insigne Health, Frog Design og Philips. Du vil kjempe med problemene de møtte, alt mens du engasjerer deg med medstudenter fra hele verden.
Ideelle studenter
Hvem vil dra nytte av
- Aspirerende eller nåværende innovasjonsledere: Utvikle en innovasjonstankegang og verktøysett du kan bruke til å veilede teamet eller organisasjonens strategi.
- Entreprenører: Oppdag rammer og teknikker du kan utnytte for å bringe nye og innovative produkter eller tjenester til markedet.
- Produktledere, utviklere og markedsførere: Lag produkter og tjenester som resonerer med publikum ved å forstå og bruke menneskesentrert design.
Opptak
Stipend og finansiering
Dette kurset er ikke kvalifisert for stipend og økonomisk støtte, men tidligere deltakere får 30 % rabatt. For mer informasjon, vennligst besøk siden vår for betaling og økonomisk støtte.
Læreplan
Programstruktur
Designtenkning og innovasjon har fem uker med kursinnhold og to uker med prosjektarbeid, slik at du kan omsette læringen din i praksis. Du vil ha muligheten til å samarbeide og løse problemer med jevnaldrende, som kommer fra et bredt spekter av yrkeserfaringer, bakgrunner og land. I prosessen bygger du nettverket ditt samtidig som du får innsikt du kan bruke til din egen organisasjon.
Kurset består av ca 35–40 timer materiell, inkludert 30–35 timer kursinnhold og 5 timer prosjektarbeid. Du kan fullføre kursene på din egen tid mens du overholder vanlige tidsfrister.
Design Thinking and Innovation er en del av Entrepreneurship & Innovation Learning Track. Hvis du er interessert i å utvikle dypere innsikt og ekspertise, kan du velge å fullføre tre entreprenørskaps- og innovasjonskurs innen 18 måneder for å oppnå et spesialiseringssertifikat.
Pensum
Design Thinking and Innovation utstyrer nåværende og ambisiøse innovasjonsledere med designtenkningsprinsippene og innovative problemløsningsverktøy for å løse forretningsutfordringer og veilede organisasjonens strategi. Kurset inneholder fem uker med kursinnhold og to uker med prosjektarbeid, slik at du kan omsette læringen din i praksis. Ledere som ble intervjuet inkluderer blant andre Moderna-sjef Stéphane Bancel, Royal Philips-sjef Frans van Houten og T-Mobile-sjef Mike Sievert. Deltakerne vil gå bort med et innovasjonsverktøysett med rammer og øvelser for å identifisere forretningsmuligheter og generere mulige løsninger for organisasjonens initiativer.
Programresultat
Hva du vil lære
- Tilnærm problemer ved hjelp av strukturerte metoder for å samle observasjoner, bryte kognitiv fiksitet og generere kreative ideer for løsninger
- Bruk kreative løsninger og atferdsendringsanalyser på innovasjonsutvikling og interne teamprosesser
- Utvikle et strategisk innovasjonsverktøy og lær når og hvordan du bruker designtenkning og innovative problemløsningsverktøy og øvelser
- Øv på empati ved å bruke en menneskesentrert tilnærming til designteknikker, som brukerforskning, brukeropplevelse, prototyping og reisekartlegging
- Vurder gruppedynamikk og forbedre teamytelsen gjennom verktøy og prosesser designet for å forbedre samarbeid og iterasjon i utvikling
- Veilede team til å trekke fra et bredt spekter av faglige erfaringer og bakgrunner og skape sterkere samarbeidsdynamikk for å øke deres tilnærming til innovasjon