
Kurs in
Undervisning i fonikk i tidlig barndomskurs - Queensland University of Technology FutureLearn

Stipend
Introduksjon

Lær hva fonikk er og hvordan du lærer det de første årene.
Lær evidensbaserte ferdigheter for å undervise i småfonikk til små barn
Oppsikt og eksplisitt å undervise i forholdet mellom bokstaver og lyder gjennom lekebaserte pedagogikker er en avgjørende del av barns litteraturutvikling. Det er mye populær debatt rundt dette temaet blant forskere, lærere, foreldre og utdanningsmyndigheter. Dette kurset vil dele forskningsbasert kunnskap og ferdigheter rundt kodebasert literacy i tidlig barndom.
Hvilke temaer vil du dekke?
- Hva er kode relatert leseferdighet?
- Hva er lyd?
- Hvorfor er lydtekst viktig i barneårene?
- Hva er noen evidensbaserte strategier for undervisning i fonetikk?
Når vil du begynne?
De fleste FutureLearn kurs kjøres flere ganger. Hver løpet av et kurs har en fast startdato, men du kan delta i den og jobbe gjennom den etter at den har startet.
- Tilgjengelig nå
Hva vil du oppnå?
Ved slutten av kurset vil du kunne:
- Beskriv koderelatert leseferdighet, inkludert fonetikk, fonemisk bevissthet og fonologisk bevissthet.
- Forklar hvorfor undervisning og læring av kodelaterte leseferdigheter er viktig.
- Identifiser en passende strategi for å undervise i koderelatert leseferdighet i barnehage.
Hvem er kurset for?
Dette er et generelt introduksjonskurs rettet mot alle som støtter barn til å forberede seg på skolen, inkludert foreldre, pedagoger og arbeidere i barnehage (ECEC), senterdirektører, grunnskolelærere og utdanningsledere.
For australske lærere er dette kurset i samsvar med følgende australske profesjonelle standarder for lærere (APST):
- Vet innholdet og hvordan du lærer det
- 2,1, 2,5
- Engasjere seg i profesjonell læring
- 6.1, 6.2, 6.3
- Engasjer deg profesjonelt med kollegene
- 7.4
For australske lærere i skoletid, er dette kurset i samsvar med følgende National Quality Standard (NQS):
- Kvalitetsområde 1 - Utdanningsprogram og praksis
- Element 1.2.1 Intensjonell undervisning: lærere er bevisste, målbevisste og gjennomtenkte i sine beslutninger og handlinger.
- Element 1.2.2 Responsundervisning og stillas: Lærere reagerer på barns ideer og leker og utvider barns læring gjennom åpne spørsmål, interaksjoner og tilbakemeldinger.
Hvem vil du lære med?
Stacey Campbell
Foreleser i tidlig barndom i Fakultet for utdanning ved QUT. Jeg er en erfaren lærer hvis forskning utforsker koderelatert leseferdighet, fonetikk og lærernes tro og praksis.
Hvem utviklet kurset?
Queensland University of Technology
QUT er et ledende australsk universitet rangert i topp 1% av universitetene over hele verden etter Times Times Higher Education World University Rankings. Ligger i Brisbane, tiltrekker det over 50 000 studenter.
Bli med på dette kurset
Gratis | Oppgradering | ubegrenset |
Bli gratis, så får du:
| Oppgrader dette kurset så får du:
| Kjøp ubegrenset, så får du:
|