God praksis i autismepedagogikkurs - University of Bath
FutureLearn
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online United Kingdom
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
4 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 59 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* du kan lære det gratis eller oppgradere kurset og ha ekstra fordeler for $ 59
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oppdag de beste praksisene innen autismeopplæring og lær hvordan du lager en inkluderende læreplan for autistiske barn.
Støtte autistiske barn i klasserommet
Vil du forbedre din forståelse av autisme og lære god praksis innen autismeundervisning?
Dette 4-ukers kurset tar for seg avgjørende spørsmål om autismeutdanning for å sikre at barn på autismespekteret blir utdannet til sitt største potensial.
Forståelse av autisme i utdanningen
Kurset vil begynne med å utforske din forståelse av autisme, inkludert tegn, symptomer, diagnose og potensielle årsaker. Du vil utforske hvordan spesielle pedagogiske behov og funksjonshemninger kan påvirke barnets evne til å lære.
Inkludering i klasserommet er ekstremt viktig, så du vil utforske hvordan du utvikler en inkluderende læreplan for autistiske studenter.
Du vil også lære om de mange metodene for skolegang for elever med autisme, inkludert generelle spesialskoler, autismespesifikke spesialskoler, autismeenheter innen vanlige skoler og å være i et vanlig klasserom.
Utvikle god praksis for autistiske barn
Deretter skal vi undersøke grundigere hva som bidrar til god praksis innen autismeundervisning, inkludert å bygge på forskningsbasert bevis.
Å dele beste praksis kan være gunstig for autismesamfunnet, så vi vil utforske sosiale apper som SOFA, som er designet av mennesker på autismespekteret.
Du lærer å fremme inkludering, kognitiv tilgjengelighet, velvære og akademiske ferdigheter på skolen, og forstår også hvordan livskunnskaper kan komme autistiske barn til gode utover klasserommet.
Hvilke temaer vil du dekke?
- Forstå autisme og intellektuelle funksjonshemninger
- Utvikle en inkluderende læreplan
- God praksis innen autismeopplæring
- Deling av god praksis
Når vil du begynne?
Start med en gang og lær i ditt eget tempo. Hvis kurset ikke har startet ennå, vil du se den fremtidige datoen som er oppført nedenfor.
- Tilgjengelig nå
Hva vil du oppnå?
Ved slutten av kurset vil du kunne:
- Identifiser pedagogiske krav til barn på autismespekteret med og uten intellektuelle (lærings) vanskeligheter.
- Forklar begrepet inkludering for å fremme en inkluderende kultur, politikk og praksis innen vanlige skoler.
- Reflektere over hva som er god praksis for autisme i utdanningsmiljøene.
- Sammenlign konkrete eksempler på god praksis innen autismeopplæring.
Hvem er kurset for?
Den primære målgruppen er de som jobber med autistiske barn i skolene, for eksempel lærere og lærerassistenter. Imidlertid kan alle utøvere ha nytte (f.eks. Tale- og språkterapeuter). Aldersgruppen er obligatorisk (4-18 år). Kurset vil også være til nytte for interesserte foreldre til autistiske barn, så vel som det autistiske samfunnet selv.
EU-kommisjonens støtte til produksjonen av denne publikasjonen utgjør ikke en godkjennelse av innholdet som bare gjenspeiler synspunktene til forfatterne, og Kommisjonen kan ikke holdes ansvarlig for bruk av informasjonen der.
Hvem vil du lære med?
Mark Brosnan
Jeg er professor i psykologi og direktør for Center for Applied Autism Research (CAAR) ved Institutt for psykologi ved University of Bath i Storbritannia.
Louis Camilleri
Pedagogisk & barnepsykolog
Hvem utviklet kurset?
University of Bath
University of Bath er et av Storbritannias ledende universiteter både når det gjelder forskning og vårt rykte for dyktighet innen undervisning, læring og kandidatutsikter.
Lær på FutureLearn
Din læring, dine regler
| Bli med i et globalt klasserom
| Kartlegg fremgangen din
|
Bli med på dette kurset
Gratis | Oppgradering | Ubegrenset |
Bli gratis, så får du:
| Oppgrader dette kurset så får du:
| Kjøp ubegrenset, så får du:
|