Fashion Management: Lag ditt eget bærekraftige merkevarekurs - Institut Français de la Mode (IFM)
FutureLearn
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online France
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
11 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 39 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* etter den 7-dagers gratis prøveperioden kan du betale $ 39 per måned for å fortsette å lære online
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Opplæring i moteledelse for arbeid innen motemarkedsføring, merkevarebygging, produktutvikling, bærekraft og entreprenørskap.
Bygg faglige ferdigheter innen motemarkedsføring og merkevarebygging
Dette ExpertTrack gir nye og erfarne moteprofesjonelle muligheten til å bygge oppdatert, praktisk kunnskap om moteforretningen og det moderne motemarkedet.
Bygg nøkkelferdighetene som kreves for å lykkes med moteledelse
Globalt verdsettes det verdensomspennende motemarkedet i 2020 til 300 milliarder dollar.
Ved å bruke casestudier fra store motemerker, vil du utvikle din profesjonelle forståelse av de viktigste forretningskomponentene i den globale moteindustrien, fra å bygge et kolleksjon- og motemerke til moteentreprenørskap.
Oppdag forretningsmodeller for motemerker og analyser forbrukeratferd i mote
For å forstå det indre arbeidet til den moderne motevirksomheten fullt ut, vil du undersøke motemarkedet fra tre viktige perspektiver: mote fra et historisk og antropologisk synspunkt, etablerte og nye motevirksomhetsmodeller og motevirksomheten fra et forbrukeradferdsperspektiv.
Denne helhetlige tilnærmingen vil forbedre din forståelse av det nåværende motemarkedet både fra et forretnings- og forbrukerperspektiv.
Bygg faglige ferdigheter innen motemarkedsføring og merkevarebygging
Når det gjelder å bygge et motemerke, trenger mote fagfolk ferdigheter innen markedsføring, produksjon, kommunikasjon og digital.
Dette ExpertTrack vil lære deg hvordan du bygger en merkeidentitet som oversettes sømløst til din forbrukeropplevelse. Du vil også mestre hvordan du markedsfører et motemerke og kommuniserer det ved hjelp av digital og sosial media markedsføring.
Takle utvikling av moteprodukter og bærekraft i mote
Du får tak i utviklingen av moteprodukt når du lærer detaljene i planlegging, utvikling og presentasjon av en kolleksjon eller et moteprodukt.
Det siste løpet av ExpertTrack er dedikert til motens fremtid: moteentreprenørskap og bærekraftig mote.
Du vil vurdere logistikken for å skape en bærekraftig motevirksomhet og undersøke hvordan du kan være entreprenør i mote nå og i fremtiden.
Lær med motetreningseksperter ved Institut Français de la Mode (IFM)
Med en dyp forståelse av moteindustrien og næringslivet, har IFM tilbudt kandidatprogrammer innen moteledelse og motedesign i over tretti år.
Innholdet til dette ExpertTrack er tilpasset fra Fashion Business-mikrokreditt - hvis du vil finne ut mer, ta en titt på mikrokredittkortet som tilbyr mindre årskull med veilederinteraksjoner og akademisk kreditt.
Nøkkelferdigheter du vil lære
- Mote forretningsstrategi
- Mote markedsføring
- Mote samling konstruksjon
- Bærekraftig motestrategi
- Motekultur
- Entreprenørskap i mote
- Innovasjon innen mote
- Mote merkevare identitet
- Mote produktutvikling
- Motemerking
Læringsutbytte
På slutten av ExpertTrack vil du kunne:
- Forstå logikkene til motemarkedet
- Definer moteproduktet
- Utforsk entreprenørskap i mote
- Bygg et motemerke
- Spørsmål om bærekraftig mote
Erfaring krevesDet er ingen spesifikke oppføringskrav for dette ExpertTrack bortsett fra en lidenskap for motevirksomheten og et ønske om å vokse og spesialisere dine forretningsferdigheter som moteprofesjonell. Du trenger en sterk forståelse av det engelske språket når kurset blir levert på engelsk. | StarterEnten du er en forretningsstudent som ønsker å spesialisere dine ferdigheter for motearbeid eller du er en karriereveksler som prøver å bryte inn i moteindustrien, vil dette kurset gi deg en grundig forankring i motebransjen fra flere profesjonelle perspektiver. I tillegg til studenter og fagpersoner, vil dette kurset være gunstig hvis du allerede jobber med mote som produktsjef, produktutvikler, designer, samlingsleder, forretningsutvikler eller innen mote-PR og kommunikasjon for å gjøre dine ferdigheter oppdatert på linje med motemarkedet i dag. |
ExpertTrack kursoversikt
- Mote Management: Definere markeder, forretningsmodeller og trender
Utforsk mote fra et historisk og sosiologisk perspektiv og forstå utviklende forretningsmodeller. - Mote Management: Merker, Kommunikasjon & Distribusjon
Oppdag hvordan du bygger en merkeidentitet, hvordan du overfører den til forbrukeropplevelsen, og hvordan du lykkes med å kommunisere den. - Fashion Management: Produkter og samlinger
Lær alt om moteproduktet, inkludert hvordan du definerer forskjellige moteproduktkategorier, og hvordan du bygger en samling. - Fashion Management: Innovasjon, entreprenørskap og bærekraft
Ta en titt på fremtiden for mote, med fokus på bærekraft og entreprenørskap.
Hvordan ExpertTracks fungerer
Bli med på et ExpertTrack for å mestre nye ferdigheter i det valgte spesialistområdet. Arbeid deg gjennom en serie emnefokuserte kurs i ditt eget tempo, og bestå den endelige vurderingen for å få en digital sertifikatpris som beviser din kompetanse.
Bli med på en gratis 7-dagers prøveversjon Bestem deg for om ExpertTrack er riktig for deg med gratis tilgang til hele utvalget av kurs og vurderinger i en uke. | Fortsett å lære for $ 39 / måned Betal en månedlig abonnementsavgift på $ 39 så lenge det tar deg å fullføre ExpertTrack. Du kan lære i ditt eget tempo og avbryte når som helst. | Tjen digitale sertifikater Motta et sertifikat for hvert fullført kurs og bestå den endelige vurderingen for å få et digitalt sertifikat som du kan dele med ditt profesjonelle nettverk. | Bli ekspert Bruk spesialistopplæringen din til å komme deg videre i karrieren din eller bygg kompetanse på områder du brenner for. |
Læring i verdensklasse med
Institut Français de la Mode (IFM)
IFM (Institut Français de la Mode) er en høyere utdanningsinstitusjon som spesialiserer seg innen tekstil-, mote-, luksus- og designindustrien, basert i Paris, Frankrike.
Begynn å lære i dag - gratis 7-dagers prøveversjon
Etter din gratis prøveperiode kan du:
- Betal $ 39 per måned for å fortsette å lære online
- Ha full kontroll over abonnementet ditt; du kan avbryte når som helst
- Arbeid i ditt eget tempo og sett dine egne tidsfrister på hvert trinn
- Bare betal mens du lærer; abonnementet oppheves automatisk når du er ferdig
- Fullfør online vurderinger for å teste din kunnskap og bevise dine ferdigheter
- Tjen digitale kursbevis og en endelig pris som du kan dele online, med potensielle arbeidsgivere, og ditt profesjonelle nettverk
- Hold tilgang til innholdet i kursene du gjennomfører selv etter at abonnementet ditt avsluttes
Programresultat
Læringsutbytte
Ved slutten av ExpertTrack vil du kunne:
- Forstå logikken i motemarkedet
- Definer moteproduktet
- Utforsk entreprenørskap innen mote
- Bygg et motemerke
- Spørsmål om bærekraftig mote
Erfaring krevesDet er ingen spesifikke opptakskrav for denne ExpertTrack bortsett fra en lidenskap for motebransjen og et ønske om å vokse og spesialisere dine forretningsferdigheter som moteprofesjonell. Du trenger et godt grep om det engelske språket da kurset leveres på engelsk. | StarterEnten du er en business student som ønsker å spesialisere ferdighetene dine for arbeid innen mote eller om du er en karriereskifter som prøver å bryte inn i moteindustrien, vil dette kurset gi deg en grundig forankring i motebransjen fra flere profesjonelle perspektiver. Ved siden av studenter og fagfolk vil dette kurset være nyttig hvis du allerede jobber innen mote som produktsjef, produktutvikler, designer, kolleksjonssjef, forretningsutvikler eller innen mote-PR og kommunikasjon for å bringe ferdighetene dine oppdatert og på linje med motemarkedet i dag. |