Digital transformasjon i klasserommet - Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU)
FutureLearn
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online Norway
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 59 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* du kan lære det gratis eller oppgradere kurset og ha ekstra fordeler for $ 59. Ubegrenset: $ 279,99 i ett år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Tilpass undervisningsmetodene dine til den digitale verdenen og aktiver digital transformasjon på skolene med dette digitale læringsløpet.
Oppdag digital læring og akselerere digital transformasjon i klasserommet
Hvordan kan lærere tilpasse klasseromsøvelsen sin til en utvikling i digital verden?
På dette kurset vil du utforske mulighetene og utfordringene ved å gå fra å bruke veletablerte utskriftsteknologier til nye arbeidsprinsipper introdusert av digital teknologi.
Du vil bli introdusert for måtene å planlegge for et digitalt klasserom og tilnærminger til å forutsi resultatet av bruk av digitale teknologier i din undervisningspraksis.
Dette kurset vil utdype din forståelse av den digitale verdenen, når du følger autentiske eksempler fra klasserommet og oppdager hvordan du kan dra nytte av din undervisningspraksis.
Hvilke temaer vil du dekke?
- Innføring i perspektiver på teknologi i organisasjonsstudier.
- Strategier for planlegging av bruk av digitale teknologier i pedagogiske omgivelser.
- Strategier for implementering av bruk av digitale teknologier i pedagogiske omgivelser.
Når vil du begynne?
Start med en gang og lær i ditt eget tempo. Hvis kurset ikke har startet ennå, vil du se den fremtidige datoen som er oppført nedenfor.
- Tilgjengelig nå
Hva vil du oppnå?
Ved slutten av kurset vil du kunne:
- Reflekter over betydningen av digitalisering og relatere begrepet til den fjerde industrielle revolusjon, forholdene mellom nye teknologier og organisering av arbeid og nettverkssamfunnet og sosiale nettverk og digitale teknologier.
- Forklar hvordan introduksjon av nye digitale teknologier i en undervisning som utfordrer etablert læringspraksis, og hvilke konsekvenser nye digitale teknologier kan ha på undervisningspraksis.
- Beskriv planleggingen av digital klasseromsutøvelse ved å velge digitale teknologier, bruke metoden for nodekartlegging, arbeide med temaer og lage læringsaktiviteter med bruk av digitale teknologier.
Hvem er kurset for?
Dette kurset er designet for lærere på skoler på alle nivåer som er interessert i å bruke digital teknologi for å transformere sin undervisningspraksis.
Hvem vil du lære med?
Halvdan Haugsbakken
Jeg har bakgrunn i sosialantropologi og sosiologi. Jeg har forsket på skoler og høyere utdanning i mer enn et tiår. Jeg jobber med online læring, utvikler kurs og forsker.
Hvem utviklet kurset?
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU)
NTNU er det største av de åtte universitetene i Norge, og har som navnet antyder det viktigste nasjonale ansvaret for høyere utdanning innen ingeniørvitenskap og teknologi.
Bli med på dette kurset
Gratis | Oppgradering | Ubegrenset |
Bli gratis, så får du:
| Oppgrader dette kurset så får du:
| Kjøp ubegrenset, så får du:
|