Master i utdanning
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Be om info
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
2 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
I dag stiller stadig mer samfunn generelt, og kunnskap spesielt, nye utdanningskrav som krever at fagpersoner med flerfaglig opplæring kan oppfylle dem.
Disse nye utdanningsbehovene har generert nye utdanningsmiljøer og kontekster, forskjellig fra de konvensjonelle, der det er nødvendig med spesialiserte utdanningsintervensjoner regissert av fagpersoner med spesifikke kompetanser. Ferdigheter som generelt ikke inkluderer personer som nettopp har fullført studietiden; og spesielt de som aldri har fått en pedagogisk opplæring.
Nettopp i dag er det flere og flere fagpersoner fra forskjellige områder som i mange land er dedikerte eller ønsker å dedikere seg til undervisning og ikke har hatt anledning eller mulighet til å få opplæring på dette området.
Disse studiene har som mål å svare på behovene til disse fagfolkene og fungere som en relevant tjeneste for samfunnet vårt. Intensjonen er å forbedre utdanningssektoren ved å forbedre studentenees læringsprosess.
Dette pedagogiske tilbudet prøver å dekke et gap innen kontinuerlig opplæring, på utdanningsområdet og i digital undervisningsmodalitet. Men i ingen tilfeller har den til hensikt å konkurrere med mestere i grunnleggende lærerutdanning (tidligere Pedagogical Adaptation Course), siden det er spesielt rettet mot fagpersoner som allerede driver med undervisning, men som ønsker å forbedre sin undervisningspraksis.
Master in Education oppstår som et resultat av en spesifikk samarbeidsavtale mellom University of Jaén (Spania) og Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER) , så den har sin erfaring med fjernundervisning-læring innen forskjellige kunnskapsområder som f.eks. De er: Miljø, helse og ernæring, IKT, språklærerutdanning, bedriftsorganisasjon og menneskelige ressurser, etc.
Som et resultat av dette samarbeidet er det utviklet en type opplæring som prioriterer læringens autonomi uten å forsømme et konstant, fleksibelt samspill og tilpasset lærernes behov i opplæringen.
Programmet har en veldig forseggjort infrastruktur for Virtual Campus og Academic Management, som gjør det mulig å gi en tilstrekkelig service til de som ikke har anlegget til å delta på en ansikts-til-ansikt undervisning-læring.
University of Jaén og FUNIBER anser integrering av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) som en viktig del av opplæringen og som en egen del av deres fremtidige profesjonelle arbeid. I denne forstand brukes IKT i læreplaner i to treningsplan:
- En pedagogisk, for å styrke, berike og øke lærernes forklaringskraft og utvide læring av studenter gjennom Virtual Campus hvor studenten får tilgang til et nettbibliotek, synkrone og asynkrone diskusjonsrom.
- En annen pedagogisk, hvor IKT integrerer opplæringsprosessen i en kontinuerlig læring ved å gjøre der prosessen med å løse plikter anses i seg selv som en prosess med å skape innovasjoner og kunnskapsledelse. På denne måten integreres IKT i studieprogrammene som en del av kunnskapen som skal tilegnes, og er dermed i begge forstand et effektivt middel for undervisning og læring, på den ene siden overføre teknologier til undervisningsmetoder og pedagogisk ledelse og på den andre siden som et styringsverktøy for de evaluerte aktivitetene som skal utvikles av studentene.
Det kan sies at dette programmet gir en utmerket mulighet for trening og selvforbedring til mennesker som av sine arbeidsgrunner, og til tross for sin interesse og deres evner, ikke kan dedikere seg til studiene, men gjennom trening til Foreslått avstand kan oppnås med all den strenghet og kvalitet som dine personlige behov og utfordringer krever for å bli tilfredsstilt.
Enda mer er dette en slags videreutdanning som er essensiell i dag for de som søker en personlig utvikling av dyktighet. Samfunnet krever for tiden fagpersoner med evne til å administrere og sette i gang endringer, med spesifikk forberedelse, trening, ferdigheter og kunnskap som kan oppnås gjennom dette distanseprogrammet.
Læreplan
Programstruktur
Master i utdanning består av tre faser: en første som tilsvarer den felles fagblokken; en andre fase som tilsvarer spesialiseringsblokken; og den siste fasen som består av utarbeidelsen av det avsluttende masterprosjektet.
- 1. del: Felles fagblokk
- Del 2: Spesialiseringsblokk
- 3. del: Avsluttende masterprosjekt
Varighet, studiepoengstruktur og grad
Varigheten av Master in Education er 25 måneder.
Ideelle studenter
Mottakere
Nyutdannede og nyutdannede innen ethvert kunnskapsområde som dedikerer seg eller ønsker å dedikere seg til undervisning og ønsker å motta tverrfaglig og spesifikk opplæring innen ulike utdanningsområder.