Master i anvendt lingvistikk - Undervisning i engelsk som fremmedspråk
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
25 - 30 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Med engelsk som det globale språket det er, blir det et must å tilby kvalitetsopplæring for faglig utvikling. Som svar på den økende etterspørselen i Europa og Latin-Amerika, så vel som i resten av verden, for forbedring av kvaliteten og effektiviteten av engelskundervisning i både offentlig og privat sektor, et program i Teaching English as a Foreign Språk (TEFL) er utviklet. Den er spesielt utviklet for fjernundervisning og er utviklet i samarbeid med La Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER) .
Programmet har som mål å hjelpe praktiserende lærere, eller de som ønsker å bli lærere, på en informert og prinsipiell måte adressere problemstillinger og faglige behov som er knyttet til eget arbeidsmiljø. Treningstypen er dermed utviklet for å oppmuntre elevens autonomi uten å miste av syne elementer av konstant, men fleksibel interaksjon, skreddersydd til de spesifikke behovene til lærere i faglig utvikling.
Som et resultat er materialet som brukes, designet for å få tilgang på Internett ved hjelp av et spesielt grensesnitt opprettet av denne grunn. Grensesnittet er en sentral del av denne type lærerutdanning siden den virtuelle interaksjonen, ved hjelp av e-post, diskusjonsgrupper, chatter osv., bygger bro over det geografiske gapet mellom de ulike komponentene i kurset.
Begge programmene, Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés Como Lengua Extranjera og Master i undervisning i engelsk som fremmedspråk, er de samme. Tittelen på graden varierer i henhold til universitetet som er valgt.
Læreplan
Metodikk
Programmet består ikke bare av levering av innhold, men, akkurat som i tilfellet med ansikt-til-ansikt-kurs, inkluderer det en rekke pedagogiske aspekter rettet mot å fremme samarbeidslæring (mellom jevnaldrende og veiledere). Alle kursene er basert på følgende metodiske konsepter:
- Læring som et samarbeidsforetak.
- Et dynamisk og konstruktivistisk konsept for undervisning og læring.
- Fremme kritisk refleksjon over egen undervisningspraksis og livssyn.
- En tilnærming basert på rammeverket for handling-forskning.
- Sammenhengende og flerkulturelle grupper.