
VARIGHET
108 Weeks
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Læreplanen for brukeropplevelse er sammensatt av kurs for visuell og brukeropplevelsesdesign for å tilby et bredt spekter av eksponering for teorien, teknikkene, verktøyene og programvaren i disse designdisiplinene. Som student på dette programmet vil du lære å tolke data for å representere dem grafisk. Du vil også lage brukergrensesnittprototyper drevet av casestudier og bruke industristandard programvare for å visualisere og bringe konseptene dine ut i livet. Kunnskapen og ferdighetene som er oppnådd gjennom kursene vil utruste deg til å utvikle og presentere menneskesentrerte design for ulike sektorer innen den interaktive medieindustrien.
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Kursets høydepunkter
- Brukeropplevelsesdesign – Studentene i dette kurset skal undersøke designprosessen bak interaksjonen mellom en bruker og et produkt eller en tjeneste. De vil lære profesjonelle arbeidsflyter, bransjeterminologi og hvordan publikum, testing og psykologi påvirker UX-design.
- UX/UI for spillplattformer - Dette kurset dykker ned i rollen brukeropplevelse og brukergrensesnitt spiller i spillverdenen. Studentene skal lage en prototype for en rekke spillplattformer for å designe engasjerende, brukervennlige spilleropplevelser.
Bachelor of Science i brukererfaring - Online
Måned 1
- GEN1011 Kreativ presentasjon, 3,0 studiepoeng
Måned 2
- DEP1013 Psychology of Play, 3,0 studiepoeng
Måned 3
- UXP1001 Introduksjon til brukeropplevelse, 4,0 studiepoeng
Måned 4
- ENC1101 Engelsk komposisjon I, 4,0 studiepoeng
Måned 5
- ART1201 Design og kunstteori, 4,0 studiepoeng
Måned 6
- DGT101 Grafiske prinsipper I, 4,0 studiepoeng
Måned 7
- DGT201 Grafiske prinsipper II, 4,0 studiepoeng
Måned 8
- UXP2301 UI Visuell design og prototyping, 4,0 studiepoeng
Måned 9
- UXP119 Prosjekt og portefølje I: Brukeropplevelse, 3,0 studiepoeng
- DGT332 Typografi og sideoppsett, 4,0 studiepoeng
Måned 10
- PHY1020 Fundamentals of Physical Science, 4,0 studiepoeng
Måned 11
- UXP2601 User Experience Design, 3,0 studiepoeng
- UXP1111 Profesjonell utviklingsseminar I: Brukeropplevelse, 1,0 studiepoeng
Måned 12
- MGF1213 Høyskolematematikk, 4,0 studiepoeng
Måned 13
- UXP2801 Informasjonsvisualisering, 3,0 studiepoeng
- GDN2123 Systemdesign, 4,0 studiepoeng
Måned 14
- UXP229 Prosjekt og portefølje II: Brukeropplevelse, 3,0 studiepoeng
- UXP2222 Profesjonell utviklingsseminar II: Brukeropplevelse, 1,0 studiepoeng
Måned 15
- UXP3111 Sensasjonsfysiologi i UX, 4,0 studiepoeng
Måned 16
- UXP3222 Psychology of Perception in UX, 3,0 studiepoeng
- STA3026 Statistikk, 4,0 studiepoeng
Måned 17
- DGT372 Interaktiv mediedesign og brukervennlighet, 4,0 studiepoeng
Måned 18
- GRD4411 Interaktivt redaksjonelt design, 4,0 studiepoeng
Måned 19
- UXP339 Prosjekt og portefølje III: Brukeropplevelse, 3,0 studiepoeng
- VIC3003 History of Visual Communications, 4,0 studiepoeng
Måned 20
- UXP3541 UX Research Approaches, 4,0 studiepoeng
Måned 21
- UXP3801 UX/UI for spillplattformer, 4,0 kreditttimer
Måned 22
- UXP349 Prosjekt og portefølje IV: Brukeropplevelse, 3,0 studiepoeng
Måned 23
- UXP4111 UX Design for plattformstandarder, 3,0 studiepoeng
- ENC3110 Teknisk skriving, 4,0 studiepoeng
Måned 24
- UXP4401 UX Research Analytics, 3,0 studiepoeng
Måned 25
- UXP359 Prosjekt og portefølje V: Brukeropplevelse, 3,0 studiepoeng
Måned 26
- UXP4901 UX-produksjon, 3,0 studiepoeng
Måned 27
- UXP469 Prosjekt og portefølje VI: Brukeropplevelse, 3,0 studiepoeng
- CRR4000 Karriereberedskap, 4,0 studiepoeng
Totalt antall kreditttimer: 120
Vennligst merk
- Dette programmet er godkjent for campus og online; registrerer foreløpig kun online.