
Kurs in
Kort nettkurs i luksusmerkevarebygging og forbrukeropplevelse ESSCA School of Management - Online Programs

Introduksjon
- Studietype: 100 % nettkurs på engelsk
- Dato: 3. januar – 31. januar 2023
- Studiepoeng: 4 stp
- Tempo: Blanding av synkron/autonom forberedelse. Live-økter vil bli tatt opp, slik at innhold er tilgjengelig online for studenter å få tilgang til når det passer best for timeplanene deres
- Opptakskrav: Førsteårs universitetsstudier (eller lignende) fullført innen hvilken som helst disiplin
- Hovedområde: Luksusmarkedsføring
- Tidssone for direkte økter: Sentraleuropeisk tid (CET), UTC+01:00
- Overfør kreditt: Hvis du ønsker å overføre akademisk studiepoeng fra ESSCA Online Campus, innhent skriftlig godkjenning fra dekanen eller rådgiveren ved hjemmeinstitusjonen din før du registrerer deg på ESSCA Online Campus. Slik godkjenning er kun for din beskyttelse; det kreves ikke av sommer-/vinterskolen på ESSCA Online Campus, som ikke kan godkjenne studiepoeng for overføring. Vi vil gi en karakterutskrift for å få tilsendt karakterer til hjemmeinstitusjonen din
Kurs Luksusmarkedsføringsstrategi
Oppdag luksusmarkedsføringsstrategi i en global sammenheng med fokus på franske luksusmerker.
Dette kurset er laget for studenter som ønsker å forstå markedsføringsstrategien til luksusmerker og ønsker å mestre verktøy og strategier i den dynamiske og unike luksussektoren.
Dette kurset tar sikte på å gi studentene nåværende kunnskap og praktisk innsikt i de virkelige problemene som luksusmerkeledere står overfor.
Med en tilnærming basert på både forelesninger og workshops vil studentene lære hvordan store luksusmerker forsterker deres ønskelighet.
En rekke produktkategorier vil bli dekket for å gi studentene en klar oversikt over mangfoldet av luksusmerker, inkludert mote, tilbehør og duft. Kompetansen som er oppnådd i løpet av kurset vil bli brukt til et innovasjonsprosjekt for luksusmerker som de skal lede fra A til Å som et team.
Kurset er ambisiøst, svært interaktivt og krever engasjement, initiativ og hardt arbeid. Akkurat som å jobbe i luksusmerkeledelse. Sterke teamarbeidsferdigheter kreves for å samarbeide med klassekamerater om øvelser og prosjekter.
Denne timen er internasjonalt tilgjengelig (hver tidssone) ettersom alle live-kurs vil bli tatt opp og deretter gjort tilgjengelig for studenter til enhver tid.
Læreplan
Kursinnhold
Oppdag og lær om luksusmarkedsføringsstrategi og merkevareledelse med fokus på franske luksusmerker.
Du vil få en bedre forståelse av hva det vil si å skape, bygge og administrere luksusmerker. Du vil utvikle analytiske ferdigheter og vise kreativitet og strategisk tenkning. Du vil komme frem med praktisk erfaring i prosessen med å foreslå innovative løsninger. Ved slutten av kurset vil du ha tatt ditt første skritt til å bli en luksusmerkesjef.
Introduksjon til luksus og luksusmerker
- Oppdag konseptet med luksus, dynamikken i luksusindustrien, sentrale trender i luksusmarkedet og luksusforbruk. Du vil også bli introdusert til den spesifikke karakteren til luksusmerker.
- Lær om hvordan luksusmerker skapes, bygges og administreres.
Luksus markedsføringsmiks strategi
- Oppdag hvordan du kan utvikle luksusmarkedsføringsmiksen med fokus på den spesifikke naturen til luksusprodukter, kommunikasjon og detaljhandelsstrategi.
Skaper et nytt luksusmerke
- Studer markedsmuligheter og legg grunnlaget for etableringen av et nytt luksusmerke ved å definere et forbrukermål.
- Utvikle et innovativt tilbud med sterkt potensial i markedet.


Prosjekt
For å oppsummere vil du jobbe med et teamprosjekt i løpet av dette kurset:
- Gi liv til en merkevare ved å utvikle en innovativ markedsføringsmiks og lanseringsplan.
Programresultat
Læringsmål
- Forstå den spesifikke naturen til luksusmerker
- Bruk gjeldende teorier og konsepter for luksusmarkedsføringsstrategi og merkevareledelse.
- Demonstrere evnen til å analysere markedsføringssituasjoner, identifisere nøkkelproblemer og anbefale løsninger
- Utvikle problemløsningsevner med eksempler fra det virkelige liv, casestudier og markedsføringsutfordringer
- Øv kreativ og kritisk tenkning for å finne innovative løsninger
- Utvikle kommunikasjonsferdigheter som er relevante for å jobbe med markedsføring