Master i Transmedia Bedriftskommunikasjon
ESPM – Brasil
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
São Paulo, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
4 semestre
Tempo
Deltid
Studieavgift
BRL 627 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* opptil 35 avdrag på 627,73 BRL + 1 avdrag på 691,21 BRL
Introduksjon
Master i Transmedia Business Communication-kurset vil studentene være forberedt på å:
- Evaluer scenarier og planlegg integrerte kommunikasjons- og markedsføringshandlinger, kjenn til de psykologiske egenskapene til hver prioritert offentlighet for å kunne spre merkevarens essensielle konsepter blant dem alle og generere en oppfatning av merverdi.
- Forstå rekkevidden til digitale medier for å bruke dem mer effektivt, ved å bruke COPE-teknikken – Create Once Publish Everywhere for å optimalisere resultatene i andre offline medier også, og skape et selskap med et unikt image og diskurs.
- Øve modeller for å stimulere kreativitet, ved å bruke metoder for å skape ulike alternativer for å kommunisere med markedet som samtidig kombinerer effektivitet med balansert investering for å produsere de forventede resultatene.
Læreplan
hva vil du lære
Kursene vil bli ledet av professorer med faglig og akademisk erfaring innen de respektive temaene, som vil presentere innholdet live via nettkonferanse, og generere stor interaksjon mellom professorer og studenter med diskusjon av case, analyse av tekster og relevante bibliografiske indikasjoner.
Integrerende disiplin
- Integrering av disiplin
Planlegging og kreativitet
- Integrert kommunikasjonsplanlegging
- Digitalt univers for kommunikasjon
- Kreative prosesser – Hvordan kommunisere med differensiering
- Historiefortelling i organisasjoner
- Sosio-miljømessig og økonomisk ansvar
- Reputation Management
- Bedriftsarrangementer
- Kriseforebygging og -håndtering
- Måling av kvalitative resultater
- Måling av kvantitative resultater
Interessenter
- Internmarkedsføring og internkommunikasjon
- Kommunikasjonsledelse for ulike generasjoner
- Kunderelasjoner
- Presseforhold
- Markeds- og investorrelasjoner
- Offentlige forhold: Lobby
- Forholdet til handelen
Applied Completion Project (PCA)
- Applied Completion Project (PCA)
*På slutten av kurset vil studentene presentere kurskonklusjonsarbeidet (TCC) personlig for et panel av professorer. Presentasjonen finner sted ved en av ESPM-enhetene, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Galleri
Ideelle studenter
alumniprofil
På slutten av masterkurset i Transmedia Business Communication vil studenten være i stand til å utføre praktiske og ledelsesaktiviteter i Business Communication-området til enhver organisasjon, med teknisk kunnskap for utøvelse av presserelasjoner, intern markedsføring, omdømmestyring , forhold til myndighetene, måling av resultater, blant annet.
hvem det er ment for
- Fagfolk dedikert til å bygge det institusjonelle og merkevarebildet til produkter, som bryr seg om omdømmet til selskaper og deres forhold til de mest forskjellige interessentene
- Kommunikasjons- og markedsføringseksperter som arbeider med digitale medier og koordinerer selskapets online og offline interaksjonsprosesser med markedet
- Ansvarlig for å administrere team, menneskelige ressurser, tiltrekke, utvikle og beholde internt talent som trenger å håndtere utfordringene med å bringe ulike generasjoner sammen for å danne høyytende tverrfaglige og flerkulturelle team
- Fagpersoner som er ansvarlige for reklame, institusjonell og markedsføringsmarkedsføring, PR, presse, krisehåndtering, institusjonelle relasjoner med de mest forskjellige målgruppene, planlegging, opprettelse, implementering og måling av resultater av integrerte og strategiske kommunikasjonshandlinger
- Entreprenører, konsulenter, familiebedriftsledere og selvstendig næringsdrivende som jobber i egen virksomhet
- Bedrifter, reklame- og kommunikasjonsbyråer, rådgivere og konsulenter som trenger å trene teamene sine innen planlegging, scenarievurdering, opprettelse og ledelse av relasjoner med publikum.